Asus Xonar D1 mikrofonproblem.

Permalänk
Medlem

Asus Xonar D1 mikrofonproblem.

Tjenixen.

Köpte nyligen ett Asus Xonar D1, har lite problem med mikrofonen, den låter väldigt svagt enligt de jag pratar med, jag kör utan "Microphone boost" för när jag använder det så ekar det samt brusar. Även om jag använder "Echo reduction" och "Echo cancellation" i Teamspeak 3 så kvarstår problemet.

Har ett Sennheiser PC360.

Volymen är uppvriden på 100.

MVH

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ring echo service på skype och kolla om skype fixar volymen med automatiska inställningar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Har samma problem som du med ett Xonar DX. Lyckades hitta en tillräckligt hög volym för att folk skulle höra mig och tillräckligt låg för att bruset när jag har ett spel igång eller ekot när jag spelar musik (de hör musiken) inte skulle höras allt för mycket. Nu skaffade jag SLI och då blev ljudkortet lite i vägen så jag kör onboard audio ett tag framöver. Skall testa Skype och se om bruset/ekot försvunnit helt eller inte.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Sitter på ett Essence STX och även här hörs man inte om Mikrofonförstärkning är på. Däremot har jag aldrig haft problem med brus, dock märkte jag vid egna tester att bruset ökar om man har Front Panel Microphone bockad så testa att bocka ur den om du inte redan gjort det.