Sennheiser Urbanite vs Sennheiser MOMENTUM

Permalänk

Sennheiser Urbanite vs Sennheiser MOMENTUM

Hade tänkt köpa någon av dessa två. Vilka hörlurar har bäst ljud? Båda kostar ju mer eller mindre det samma, men Momentum kommer med en hårdväska som förvaring. Den verkar även ha bättre material överlag. Urbanite tycker jag dock ser bättre ut. Kommer att använda hörlurarna hemma allra mest. Har sökt en del, men inte direkt hittat något mellan dessa två modeller emellan. Kanske är för tidigt att ställa denna fråga eftersom att de är så pass nya.

Permalänk
Medlem

För hemmabruk?

Inte någon av dem.
Urban luren är betydligt basigare än Momentum. Tänk Beats fast kanske inte riktigt i den nivån.

Ska du ha lurar för hemmabruk så satsa på 598 eller 600 istället. Eller kanske något helt annat beroende på vad DU gillar för ljudbild.

Har själv Momentum. Men hemma skulle jag aldrig tänka tanken att använda dessa. Det blir helt enkelt inte lika bekvämt eller storslaget som ett par fullsise runt öronen lur.

Den här typen av lur är designad för portabilitet inte soffhäng.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Skrivet av IRONBERG:

För hemmabruk?

Inte någon av dem.
Urban luren är betydligt basigare än Momentum. Tänk Beats fast kanske inte riktigt i den nivån.

Ska du ha lurar för hemmabruk så satsa på 598 eller 600 istället. Eller kanske något helt annat beroende på vad DU gillar för ljudbild.

Har själv Momentum. Men hemma skulle jag aldrig tänka tanken att använda dessa. Det blir helt enkelt inte lika bekvämt eller storslaget som ett par fullsise runt öronen lur.

Den här typen av lur är designad för portabilitet inte soffhäng.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade ingen aning om att så var fallet. Jag använder alltid in-ears när jag går ut på stan etc. Glömde att skriva i TS att jag skulle kunna tänka mig ATH M50 eftersom att de fått så sjukt mycket beröm. Vet inte hur de står emot Sennheisers dock. Jag kommer iaf att använda hörlurarna många timmar per vecka så om det du säger är sant så får jag väl skippa dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OsäkerTyp:

Hade ingen aning om att så var fallet. Jag använder alltid in-ears när jag går ut på stan etc. Glömde att skriva i TS att jag skulle kunna tänka mig ATH M50 eftersom att de fått så sjukt mycket beröm. Vet inte hur de står emot Sennheisers dock. Jag kommer iaf att använda hörlurarna många timmar per vecka så om det du säger är sant så får jag väl skippa dem.

Momentum och den nya urbanite är skapad mest utifrån design och noll komfort. Urbanite är vidareutveckling från Momentum om jag nu inte mins fel. Momentum är noll bekvämlighet. Ska du ha något bekvämt så är det stora over-ear kåpor som gäller.

Permalänk
Medlem

Åk iväg och testa. Många gillat audio Technica och minst lika många gillar sennheiser over ear lurar. Men tanke på att du ändå ska spendera en del pengar så undvik grisen i säcken. Jag menar det är minst lika många som tycker ath-50 är skräp som det finns folk som avgudar dem.

Som jag skriver i många andra trådar.
Ljud är VÄLDIGT personligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Skrivet av buddaz:

Momentum och den nya urbanite är skapad mest utifrån design och noll komfort. Urbanite är vidareutveckling från Momentum om jag nu inte mins fel. Momentum är noll bekvämlighet. Ska du ha något bekvämt så är det stora over-ear kåpor som gäller.

Hmm jag ser. Tar och skippar dem helt och hållet då!

Skrivet av IRONBERG:

Åk iväg och testa. Många gillat audio Technica och minst lika många gillar sennheiser over ear lurar. Men tanke på att du ändå ska spendera en del pengar så undvik grisen i säcken. Jag menar det är minst lika många som tycker ath-50 är skräp som det finns folk som avgudar dem.

Som jag skriver i många andra trådar.
Ljud är VÄLDIGT personligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Har aldrig sett såna hörlurar i vanliga elektronikaffärer. Antar att man får dra till 4Sound eller liknande? Har själv aldrig sett någon säga något dåligt om ath 50. De kostar bara 900kr också!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Momentum är riktigt bekväma jag...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Personligen så tyckte jag att Momentum både lät dåligt och kändes rejält obehagliga på skallen, mest för att deras öronkåpor är EXTREMT små även på Over-ear modellen.
Det blev B&W P7 för min del, kostade mer, men helvete vad nöjd jag är.

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpa någon av dom för hemmabruk. Hemma har jag mina stora, bekväma Beyrdynamic DT-770, annars har jag mina Sennheiser Urbanites(on-ear). Jag tycker de är bra lurar på språng då de är små, verkar välbyggda, vikbara, hyfsat bekväma (individuellt) och rätt bra ljud som dock är nämnvärt varmare i ljudet dock ej på den nivån att det förstör musiken.

Ska du använda lurarna mestadels hemma, satsa på redigare over-ear såsom ATH-M50 elle liknande. Kan själv rekommendera DT-770(Jag har 80 Ohm) annars, de kostat väl runt 1300.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070