Permalänk

Nya Inear

Då var det dags att välja nya inear som ska användas på bussen liksom på scen. Jag har ungefär 1500kr att spendera och har några förlag till det.
Shure SE315 och sennheiser ie60 är de hörlurar jag tittat på men det finns säkert flera andra bättre val.

Jag spelar trummor och behöver ha några som gärna har lite ljudisolering och sitter bra så de inte åker ut under spelningar.

Permalänk

Jag använder Shure SE215 och är väldigt nöjd med dem, har även använt de i replokal och har inte haft några problem alls varken med att tappa dem eller att de inte blockerar tillräckligt med ljud. kan inte se någon anledning till att SE315 skulle vara sämre.

Visa signatur

Main rig: AMD ryzen 7 1700@3.8GHz, Gigabyte aorus gaming 5, Sapphire Radeon R9 280x vapor-x, 1x16GB corsair vengeance LPX 2400MHz, Noctua NH-D15, Samsung 840 evo 240GB, Evga supernova g2 750W,

Permalänk
Skrivet av MrShinigami13:

Jag använder Shure SE215 och är väldigt nöjd med dem, har även använt de i replokal och har inte haft några problem alls varken med att tappa dem eller att de inte blockerar tillräckligt med ljud. kan inte se någon anledning till att SE315 skulle vara sämre.

Är det bra ljud "utanför" replokalen? Testade några Shure förr som lät helt värdelöst när man bara lyssnar från en telefon. Kanske var något fel med dem annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av AronSorsater:

Är det bra ljud "utanför" replokalen? Testade några Shure förr som lät helt värdelöst när man bara lyssnar från en telefon. Kanske var något fel med dem annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker att det är väldigt bra ljudkvalité. Dock så är det även en smaksak vill du ha ett förstärkt basregister så får du inte det med Shure lurarna utan får justera det med en egen EQ. Ser dock ut som detta kan ha ändrat från SE215(som jag har) till SE315.

Visa signatur

Main rig: AMD ryzen 7 1700@3.8GHz, Gigabyte aorus gaming 5, Sapphire Radeon R9 280x vapor-x, 1x16GB corsair vengeance LPX 2400MHz, Noctua NH-D15, Samsung 840 evo 240GB, Evga supernova g2 750W,

Permalänk

Tja!

Skaffade dessa när jag ville ha ett par inears när jag spelar musik i band. Funkar precis lika bra och lyssna på vanlig musik, ger en klar bild av ljudet som det ska vara och inget register är "överdrivet". Röster och högre register låter bra och har inget skrikande ljud på något sätt! Det är enkelt att höra alla instrument på låtar där det händer mycket, så det är inget grumligt ljud på något sätt. Basen är klar och "snärtar" på ett positivt sätt! De stänger ute precis allt annat så någon som står bredvid hör man inget av. Jag använde dom när jag åkte till Norge med kompisarna och musiken i bilen hördes inget förutom basen som man känner vibrationer ifrån!

Sitter bra när man lärt sig sätta in dom vilket tog mig några gånger men sitter så bra att jag känner inte ens av dom efter någon minut och sitter stabilt på! Funkar att springa med utan att de ens är nära på att röra sig och åka ut ur örat!
http://www.shure.com/americas/products/earphones-headphones/s...

Däremot nu när du har en större budget än vad jag har så skulle jag titta på någon bättre modell av de som shure har. Kan ju inte däremot rekommendera några av dom eftersom jag inte provat dem.

Hoppas du hittar något du blir nöjd med!