Hej. har lite problem med 5.1 surround

Permalänk
Medlem

Hej. har lite problem med 5.1 surround

har lite problem med 5.1 surround.
jo när jag kollar på Yotube så fungerar det inte alls med 5.1 surround det kommer bara ljud från fronthögtalarna. jag använder mest Google chrome. när jag kör firefox så fungerar det med alla högtalare men vill ej ha firefox. hur ska jag göra om jag få gång alla högtalare på Google chrome.

När jag kollar på VLC eller media player så fungerar alla högtalare. kört blu ray då fungerar det med alla 5.1.
mit ljud kort fungrar mycket bra när jag testar 5.1 så fungarar allt som det ska. men bara Google chrome kronglar.

vad är det för fel chrome............... skulle bli glad om jag fick att fungera med 5.1 på chrome.

Niklas

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så fungerar bara stereo (2.0) i webbläsaren. Men jag kan ha fel.

Permalänk

Hittade instruktioner:
-find your chrome shortcut, right click->properties
-in the "shortcut" tab, you should see a field named "Target:" then it will list the path to your chrome.exe
-add " --disable-audio-output-resampler" to the end of that path, without quotes. It should look something like....
"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --disable-audio-output-resampler

GL HF!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Hittade instruktioner:
-find your chrome shortcut, right click->properties
-in the "shortcut" tab, you should see a field named "Target:" then it will list the path to your chrome.exe
-add " --disable-audio-output-resampler" to the end of that path, without quotes. It should look something like....
"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --disable-audio-output-resampler

GL HF!

ska kolla det nu.
Tack

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

AJJA får ej till det
har också kollat runt på andra forum men många har samma problem som jag.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas2222:

har lite problem med 5.1 surround.
jo när jag kollar på Yotube så fungerar det inte alls med 5.1 surround det kommer bara ljud från fronthögtalarna. jag använder mest Google chrome. när jag kör firefox så fungerar det med alla högtalare men vill ej ha firefox. hur ska jag göra om jag få gång alla högtalare på Google chrome.

När jag kollar på VLC eller media player så fungerar alla högtalare. kört blu ray då fungerar det med alla 5.1.
mit ljud kort fungrar mycket bra när jag testar 5.1 så fungarar allt som det ska. men bara Google chrome kronglar.

vad är det för fel chrome............... skulle bli glad om jag fick att fungera med 5.1 på chrome.

Niklas

Om du har det kopplat till en förstärkare så kanske du har en 5ch uppskalning, så att den spelar upp stereo ljud på surround högtalarna också. Jag själv har nått som heter "5ch Enhancer" kanske du har nått liknande.

Men du får ändå inte ut så mycket av det, för det är bara 2 kanaler på youtube

Visa signatur

Köra skoter!!!

Java, c, c++, c#

Permalänk
Medlem

Jag gör det också stereo till 5.1.
har kollat på andra forum också det står samma sak där.

Ha en trevlig Jul.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.