Kan man lyssna med två st hörlurar från TV ?

Permalänk
Medlem

Kan man lyssna med två st hörlurar från TV ?

Jag och min polare tänkte kolla på film på TV,n. Dock så vill vi ha ganska högt ljud på, men för att inte störa grannarna så kopplar jag in mina hörlurar till TV och det är här som vårat problem kommer. Jag har mina hörlurar inkopplad till TV. Men eftersom det finns bara en ingång till hörlurar, så kan en av hos bara höra ljudet ifrån TV. Finns det någon slags dosa eller något liknade som har två ingångar till hörlurar som man kan koppla in till ingången till TV. ?

Permalänk
Medlem

Skaffa en sådan här så kan ni dela på anslutningen:

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Hört talas om hörlursförgrening?
Typ den vanligaste adaptern som säljs.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Skaffa en sådan här så kan ni dela på anslutningen:

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-...

Skrivet av morxy49:

Hört talas om hörlursförgrening?
Typ den vanligaste adaptern som säljs.

Sry jag lånar tråden, men typ sama fråga.
Jag har en sån hörlursförgrening, men uttaget orka bara driva den ena av dom 2. Den ena hörluren fick inge ljud alls, den andra fick ljudet halverat ungefär eller mindre. Hur löser man ett sånt problem ?

Visa signatur

Intel i5 4690k. Kylning Hyper evo 212. Amd FxF 6870 1gb, Ram DDR3 8gb Corsair Lp 1600Mhz
Moderkort Msi z97m Gaming. SSD Samsung 830 series 256Gb. 3,5 tb lagring. Nätagg 550w Seasonic.
Skärm Asus 23" PA238Q IPS. Tangetbord Sidewinder x4, Mus Razer Naga.
Högtalare Edifier S330D 2.1, Headset Siberia V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryoko90:

Sry jag lånar tråden, men typ sama fråga.
Jag har en sån hörlursförgrening, men uttaget orka bara driva den ena av dom 2. Den ena hörluren fick inge ljud alls, den andra fick ljudet halverat ungefär eller mindre. Hur löser man ett sånt problem ?

Det är förgreningen som är trasig isf, för om det hade berott på en svag källa så hade det kommit lågt ljud i båda lurarna.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen