HiFi till föräldrarnas dator och tv - Philips BTS5000 eller Audio Pro Addon T8?

Permalänk
Medlem

HiFi till föräldrarnas dator och tv - Philips BTS5000 eller Audio Pro Addon T8?

Många trådar om Addon T8 just nu pga. det mycket fördelaktiga priset på Elgiganten. Här kommer dock tyvärr uppenbarligen ytterligare en. (Gjorde ett inlägg i en befintlig tråd utan att få något svar, hoppas på bättre tur med en separat tråd.)

Nåväl, jag gav igår bort Philips BTS5000 i julklapp till mina föräldrar. Nu när Audio Pro Addon T8 säljs för 1290 kr under mellandagsrean har jag dock börjat vela angående om jag borde byta inhandlade BTS500 till Addon T8?

Är det någon här som har lyssnat på någon av högtalarna och skulle kunna delge sin åsikt? Kanske finns här någon audiofil besserwisser som kan komma med smarta råd enbart genom att snegla på specifikationerna?

Prisskillnaden modellerna sinsemellan är irrelevant, jag vill bara åt det bästa ljudet. T8 kommer dock att användas utan subwoofern Addon som går att köpa till för 3000 kr.

Produktjämförelse Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1851411,2239906

Philips BTS5000: www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/hifi-komponenter/aktiva...

Audio Pro Addon T8: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hogtalare/ADDONT8W...

Tack!

Permalänk

Haha tjena tjena, skrev i tråden du sökte hjälp i också! Jag köpte Addon T8 idag och testade hemma, kan bara säga att jag blev väldigt imponerad! Är dock inte alls insatt så jag har svårt att jämföra bra mot dåligt. Det enda dåliga jag märkte (förutom att det kändes live när man lyssnade) va att det märktes att de var utan bas!

Rekommenderar denna; http://www.whathifi.com/audio-pro/addon-t8/review

En annan rekommendation är att på elgiganten kan du du ta hem produkten, packa upp och testa! Ifall du ångrar dig är det bara att lämna tillbaka!

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem

Enda anledningen till ett byte mot Audio Pro Addon T8 är om du/ni ska skaffa en sub , Annars så är nog Philips med sina större element att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh_Auwlboy:

Haha tjena tjena, skrev i tråden du sökte hjälp i också! Jag köpte Addon T8 idag och testade hemma, kan bara säga att jag blev väldigt imponerad! Är dock inte alls insatt så jag har svårt att jämföra bra mot dåligt. Det enda dåliga jag märkte (förutom att det kändes live när man lyssnade) va att det märktes att de var utan bas!

Rekommenderar denna; http://www.whathifi.com/audio-pro/addon-t8/review

En annan rekommendation är att på elgiganten kan du du ta hem produkten, packa upp och testa! Ifall du ångrar dig är det bara att lämna tillbaka!

Tack för svaret! Kul att du är nöjd!

Den recensionen som du länkar har jag redan googlat fram och läst.
Kanske borde ta och klicka hem ett par från Elgiganten och prova i alla fall.

Vad menar du förresten med att det "kändes live"?

Skrivet av micke7406:

Enda anledningen till ett byte mot Audio Pro Addon T8 är om du/ni ska skaffa en sub , Annars så är nog Philips med sina större element att föredra.

Även så har jag tänkt, 100 Watt med basreflex vs. 72 Watt. Det är väl snarare just själva ljudkvalitén, om man bortser från diverse specifikationer på pappret, som jag tvekat/velat över. Har själv enbart läst recensioner men inte lyssnat på någon av enheterna.
Separat sub kommer nog inte bli aktuellt. Föräldrarna lyssnar idag på musik genom två billiga Dell högtalare som på sin höjd duger för telefonkonferens. Att övertala dem om att lägga 3000 på en subwoofer kan bli svårt.

Funderar dock själv på att införskaffa ett par Addon T8 till mig själv och sedan hålla koll på Audio Pro Addon Sub för att se om den sjunker i pris vid något tillfälle.

Permalänk

Haha mitt icke-erfarna sätt att säga; "jag har aldrig varit med om bra ljud innan"!

Dvs live som i att ha Eric Clapton spelandes framför mig!

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

Byte ändå BTS5000 mot Addon T8 då BTS5000 enligt min mamma var "För stora och klumpiga. Var ska jag ha dem? De passar inte med inredningen i huset." etc. (kvinnor... ).

Aja, väl hemma hos föräldrarna efter en tur till Elgiganten kopplade jag in dem och kollade så att de fungerade, vilket de gjorde. Nu, dvs. några timmar senare, tänkte jag testköra dem lite med olika musikgenrer,volymer etc. Problemet är att högtalarna är stendöda. Antingen så är det nätadaptern som gett upp eller så är det själva högtalarna som kastat in handduken.

Lämnar hursomhelst inget vidare kvalitativt intryck....

Permalänk

Ajaj tråkigt att höra!

Hoppas ett par nya bevisar motsatsen! Jag har märkt att nätagget i den högtalare som "styr" blir varm. Antar att det är vanligt, men blir lite orolig!

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam