Logitech G430 eller Logitech G30

Permalänk
Inaktiv

Logitech G430 eller Logitech G30

Tjena,

Jag är i behov av ett par nya gaming lurar. Jag har tittat runt på flera och jag har två val framför mig, Logitech G35 och G430.

De jag undrar över är om 7.1 surround soundet är likadant, Eller om det är bättre på ena?

Vilken är bäst att köpa? Vad tycker ni som har haft ena eller till och med båda?

Permalänk
Medlem

Jag äger G430 och är väldigt nöjd. Surround 7.1 funkar bra. Det skiljer nog inte så mycket i ljudkvaliten på dessa men G35 har möjligen lite bättre. Annars är det vilka features och passformen som skiljer. G35 micen mutas automatiskt när man fäller upp den, den har macros, läderkuddar. G35 har också kontrollknapparna på själva headsetet isället för en separat på sladden som G430 har. Jag tycker personligen att G430 är lite skönare och kanske en aning lättare än G35 sist jag testade dem. Det går också att tvätta kuddarna på G430 i tvättmaskin ifall de blir smutsiga. G430 har även 3,5mm pluggar om man vill ha den i ett externt ljudkort. Annars följer det med ett ljudkort som förgrenas till en usb som gör 7.1 möjligt. Prisskillnaden är endast 100 kr just nu så om jag var du så hade jag nog köpt G35 om jag inte tyckt att G430 är mycket skönare. Den har mer funktioner, möjligtvis lite bättre ljud och kanske lite mer användarvänlig än G430.

Permalänk
Inaktiv

Tack för svaret, Jag har dock redan köpt logitech g430, Det funkar perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217195:

Tack för svaret, Jag har dock redan köpt logitech g430, Det funkar perfekt.

Okej, glöm inte att ladda ner mjukvaran och logitech gaming software. Jag kan tipsa om dessa inställningar i equalizern för lite bättre ljud i framförallt musik.
32: -1
64: 1
125: 3
250: 5
500: 2
1k: 5
2k: 7
4k: 5
8k 2
16k: 5

Lycka till och hoppas du blir nöjd!

Permalänk
Inaktiv

Fan, jag har ångrat mig lite.

G430 är ganska skön, fast den har en slags hård känsla, och öronkuparna är lite för små.

Jag kanske lämnar tillbaka dom och skaffar G35.

Så jävla osäker just nu :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217195:

Fan, jag har ångrat mig lite.

G430 är ganska skön, fast den har en slags hård känsla, och öronkuparna är lite för små.

Jag kanske lämnar tillbaka dom och skaffar G35.

Så jävla osäker just nu :/

Den där hårda känslan fanns för mig från början med det har blivit skönare nu. Fast tycker du G35 är skönare är det väl ett bättre köp. Testa båda samtidigt.