Fattar inte [Får inget ljud från TV:n via receivern Yamaha RX-V667 /mod]

Permalänk
Medlem

Fattar inte [Får inget ljud från TV:n via receivern Yamaha RX-V667 /mod]

Har precis köpt en receiver yamaha RX-V667 och kan inte få ut något ljud från tv:n via receivern, har ARC I HDMI ingången i tv:n.

Rubrik förtydligad
Permalänk
Medlem

Slagit igång ARC i HDMI Settings Menu?

Permalänk
Medlem

Vilken TV?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad enligt §3.1*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
Välkommen till Sweclockers
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Det är en LG 47LB30V-ZA, nej har inte den blekaste aning hur man gör det. Är inte den vassaste kniven i lådan när det detta ämnet:)

Permalänk
Medlem

Borde väl finnas någon knapp på fjärrkontrollen för att få upp menyn.
Läs vidare i manualen, sida 90-92.

Permalänk
Medlem

tack för hjälpen det funkar nu, men nu är det ett nytt problem:( ska ha in subwoofern men det är digital ingång, har bara analoga ingångar på subben, kan man kringå det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot

Vad är det för subwoofer du har då? tänk på att ta med alla information du kan bistå med så slipper man gissa.

Var har du en digital ingång? på förstärkaren ska du koppla subben till en utgång.
Subwoofers brukar man koppla till utgångar märkta pre out, ser ut som att det finns två sånna för subwoofer på din förstärkare.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Sorry utgång, jo det ser jag men på subwoofern så ska men ansluta med koppar sladd som man vrider fast, det är en Technics sb- w200 subwoofer system

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicke04:

Har precis köpt en receiver yamaha RX-V667 och kan inte få ut något ljud från tv:n via receivern, har ARC I HDMI ingången i tv:n.

vad är det du kopplat in i tv,:en?

du vet att man kopplar in alla enheter med hdmi kabel i receivern. på hdmi in som det står på hdmi kontanterna.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nicke04:

Sorry utgång, jo det ser jag men på subwoofern så ska men ansluta med koppar sladd som man vrider fast, det är en Technics sb- w200 subwoofer system

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju en passivt delad sub till nått specifikt system

Du kör alltså ljudet via suben till de tillhörande topparna.
Förstärkarens frontkanaler ska driva basen och de ansluts i nederkant och sedan drar du vidare till topparna från den övre terminalen.
Högtalarsetupen blir alltså 5.0 i förstärkaren, du ska alltså ange att du inte har en sub och se till att frontkanalerna tar hand om basen och lfe, fronthögtalarna ska specificeras som fullregister så du inte filtrerar bort basen och lfe.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Men hur ser jag till att frontkanalerna gör detta då? Tänkte bara behålla på förstärkaren att det enbart finns 2 fronthögtalare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nicke04:

Men hur ser jag till att frontkanalerna gör detta då? Tänkte bara behålla på förstärkaren att det enbart finns 2 fronthögtalare?

Skickades från m.sweclockers.com

Förstärkarens högtalarsetup ska vara 2.0 och frontarna ska vara "large" om de inte automatiskt sätts som large när du stänger av subutgången.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Okej sen behöver inte ändra på något annat alltså?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nicke04:

Okej sen behöver inte ändra på något annat alltså?

Du får testa, men det borde vara så det ska ställas in.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hej.

Hittade denna gamla tråden. Tänkte ställa frågan här.
Jag har nyligen köpt en Yamaha förstärkare och den har funkat felfritt. Jag har en LG tv.

Helt plötsligt så har ljudet börjat krångla.
Om jag kollar på tv boxen funkar ljudet.
Om jag kollar b-ray så funkar ljudet.
Men när jag kollar nån app i tvn tex netflix så funkar det inte.
Och detta har funkat hela tiden.

Men om jag drar ut strömsladden så funkar det helt plötsligt ..
Och då funkar det rätt så exakt 1 dygn sen funkar det inte igen.
Och det är bara när jag kollar någon app i tv som det inte fungerar. Men drar jag strömmen så funkar allt som innan.
Jätteskumt.

Någon som varit med om liknanade ?

Tacksam för tips

//Jimmy

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Jimmyelv:

Hej.

Hittade denna gamla tråden. Tänkte ställa frågan här.
Jag har nyligen köpt en Yamaha förstärkare och den har funkat felfritt. Jag har en LG tv.

Helt plötsligt så har ljudet börjat krångla.
Om jag kollar på tv boxen funkar ljudet.
Om jag kollar b-ray så funkar ljudet.
Men när jag kollar nån app i tvn tex netflix så funkar det inte.
Och detta har funkat hela tiden.

Men om jag drar ut strömsladden så funkar det helt plötsligt ..
Och då funkar det rätt så exakt 1 dygn sen funkar det inte igen.
Och det är bara när jag kollar någon app i tv som det inte fungerar. Men drar jag strömmen så funkar allt som innan.
Jätteskumt.

Någon som varit med om liknanade ?

Tacksam för tips

//Jimmy

Som du beskriver det låter det som om nått i tvn är fel så kolla om det finn uppdateringar eller om det kanske är en uppdatering som orsakat problemet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.