Mikrofonen fungerar en stund.

Permalänk
Medlem

Mikrofonen fungerar en stund.

Har installerat om Windows och efter det så slutade mikrofonen att fungera.

Har den ansluten till ett inbyggt Realtekljudkort med nyaste drivrutinerna. Mikrofonen fungerar en stund, men verkar som att den sänker sig själv. Delvis att den fångar upp ljud men mindre och mindre hela tiden och det går väldigt fort.

Kan se under "ljudinspelningar" att mikrofonen fångar upp ljudet, men grafen sjunker snabbt.
Testade att koppla in mikrofonen till mitt ASUS Xonar STX igår och det fungerade felfritt. Men nu när jag startat datorn igen så är felet tillbaka. Även där har jag senaste drivrutinerna till ASUS.

Jag har ingen aning om vad jag ska göra.

EDIT*

Är jag tyst en stund så fungerar den igen. Verkar som att den sänker upptagningen av ljud så fort den hör någonting.

Permalänk
Medlem

Det hjälpte tydligen att man kryssade i denna ruta.

Permalänk
Medlem

Problemet var tydligen inte löst.

Verkar som att problemet är att under "Level" så sänker datorn nivån tills ingen hör vad jag säger. Några tips?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Koyaanis:

Problemet var tydligen inte löst.

Verkar som att problemet är att under "Level" så sänker datorn nivån tills ingen hör vad jag säger. Några tips?

Syns det att reglagen i winmixern ändras så är det nått mjukvarustrul, annars kan det vara hårdvarufel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Syns det att reglagen i winmixern ändras så är det nått mjukvarustrul, annars kan det vara hårdvarufel.

Vad jag ser under "mixer" om vi tänker på samma (om man klickar på ljudikonen nere i högra hörnet och välher mixer) så hittar jag inget för mikrofon där. Utan bara högtalare och program som spelar upp ljud själva.

Permalänk

Varför inte köra i stx kortet om det fungerar där?

Får du ju dessutom 24bit ljud istället för realteks 16bit ljuduplösning.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows