Ny extern mikrofon! Runt 500:-

Permalänk

Ny extern mikrofon! Runt 500:-

Hej ska nu skaffa en ny externmikrofon eftersom mikrofonen på mina siberia v3or är sönder men vill behålla headsetet.

Kommer använda micken för mest skype,csgo och lite youtube vill att den ska vara helt ok (inget brus alltså).

Som sagt hade tänkt mig nånting i 500:- klassen gärna billigare eftersom de mest är skype och cs:go.

//Hardmonkey

Visa signatur

"The White Ninja" | i5 4690k | Saphire R9 290 Tri x OC | 750w EVGA Supernova G2 | NZXT S340 White | Msi Z97S Krait Edition | 1000gb Seagate Barracuda | 8gb ram | Corsair Air Series AF120 Edition Blue Led | Galleri kommer kanske snart på datorn!!
Laptop: i5, GT 740 , 8gb ram

Permalänk
Medlem

Lite över budget men jag skulle rekommendera en Blue Snowball.
Tror att du skulle bli nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Skrivet av MaxieTheHatter:

Lite över budget men jag skulle rekommendera en Blue Snowball.
Tror att du skulle bli nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Har kollat på den också, har funderat på att modda en gammal lampa som mick hållare

Hur tror du den är om man vill sitta lite längre bort från micken?

Visa signatur

"The White Ninja" | i5 4690k | Saphire R9 290 Tri x OC | 750w EVGA Supernova G2 | NZXT S340 White | Msi Z97S Krait Edition | 1000gb Seagate Barracuda | 8gb ram | Corsair Air Series AF120 Edition Blue Led | Galleri kommer kanske snart på datorn!!
Laptop: i5, GT 740 , 8gb ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardmonkey47:

Har kollat på den också, har funderat på att modda en gammal lampa som mick hållare

Hur tror du den är om man vill sitta lite längre bort från micken?

Kommer förmodligen att fungera bra.
Tänk bara på att det är en kondensator mikrofon, de brukar vara rätt känsliga.
Höjer du gainen och sitter en bit ifrån är risken stor att du plockat upp en del bakgrundsljud, t.ex. Datorflöktar och dylikt.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

En kondensatormikrofon är även något jag rekommenderar, så för priset bör du bli nöjd med den där. Men som post ovan, se till att du isåfall skaffar en arm till mikrofonen och kanske även ett popfilter, så du kan ha den relativt nära din mun. De är så pass känsliga att en högre gain/"volym" på micken gör enorma skillnader.

Står frugan och diskar på nedervåningen får jag in det ljudet i min Audio Technica AT2020 om jag har 70% av maximal gain. Inne på kontoret på andra våningen. Med halvstängd dörr.

Ska även påpeka att även om DIY lösningar är roliga, så är 300kr för mikrofonarm och shockmount från ebay trevligt.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Kan dock sägas att om du bara letar efter en brusfri mick för skype och cs så kan du lägga dig i en bra mycket lägre prisklass. Sen så är det ju alltid kul med prylar

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Modmic är också ett bra alternativ som jag helhjärtat kan rekommendera.
http://www.modmic.com

Permalänk
Skrivet av Nanae:

En kondensatormikrofon är även något jag rekommenderar, så för priset bör du bli nöjd med den där. Men som post ovan, se till att du isåfall skaffar en arm till mikrofonen och kanske även ett popfilter, så du kan ha den relativt nära din mun. De är så pass känsliga att en högre gain/"volym" på micken gör enorma skillnader.

Står frugan och diskar på nedervåningen får jag in det ljudet i min Audio Technica AT2020 om jag har 70% av maximal gain. Inne på kontoret på andra våningen. Med halvstängd dörr.

Ska även påpeka att även om DIY lösningar är roliga, så är 300kr för mikrofonarm och shockmount från ebay trevligt.

Ja just nu på min laptop så låter fläkten VÄLDIGT högt så kanske inte det bästa, men som sagt ska fixa så den sitter nära munnen för bättre ljudkvalitet

Visa signatur

"The White Ninja" | i5 4690k | Saphire R9 290 Tri x OC | 750w EVGA Supernova G2 | NZXT S340 White | Msi Z97S Krait Edition | 1000gb Seagate Barracuda | 8gb ram | Corsair Air Series AF120 Edition Blue Led | Galleri kommer kanske snart på datorn!!
Laptop: i5, GT 740 , 8gb ram

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Kan dock sägas att om du bara letar efter en brusfri mick för skype och cs så kan du lägga dig i en bra mycket lägre prisklass. Sen så är det ju alltid kul med prylar

Ja prylar är alltid kul! Har funderat på att börja med lite youtube så det kanske är dags för en bättre mick i vilket fall

Visa signatur

"The White Ninja" | i5 4690k | Saphire R9 290 Tri x OC | 750w EVGA Supernova G2 | NZXT S340 White | Msi Z97S Krait Edition | 1000gb Seagate Barracuda | 8gb ram | Corsair Air Series AF120 Edition Blue Led | Galleri kommer kanske snart på datorn!!
Laptop: i5, GT 740 , 8gb ram

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Modmic är också ett bra alternativ som jag helhjärtat kan rekommendera.
http://www.modmic.com

Verkar sjyst men inte riktigt vad jag letar efter

Visa signatur

"The White Ninja" | i5 4690k | Saphire R9 290 Tri x OC | 750w EVGA Supernova G2 | NZXT S340 White | Msi Z97S Krait Edition | 1000gb Seagate Barracuda | 8gb ram | Corsair Air Series AF120 Edition Blue Led | Galleri kommer kanske snart på datorn!!
Laptop: i5, GT 740 , 8gb ram

Permalänk
Medlem

Kör själv med Samson Q1U och är supernöjd, har faktiskt 2 stycken

Den ansluts via USB, har superbra byggkvalité (aluminiumchassi) och du får med ett litet bordsstativ och en bärpåse av tyg i förpackningen. Ljudkvalitén är suverän.

Brukar sitta 1 meter ifrån micen ibland och de jag pratar med hör mig utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Modmic är också ett bra alternativ som jag helhjärtat kan rekommendera.
http://www.modmic.com

http://www.inet.se/hitta?q=modmic&sort=none&x=0&y=0

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+