Simple Audio Listen + Yamaha yst-sw012

Permalänk
Medlem

Simple Audio Listen + Yamaha yst-sw012

Tjabba, jag undrar hur kompatibla "Simple Audio Listen" är med subwoofern "Yamaha yst-sw012"?
Jag har en liten föraning att det inte funkar alls vad jag har läst mig fram till.
Men om det inte går output till input.
Finns det någon lösning som inte är allt för krånglig utan förlora ljudkvalité märvkvärt?

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Medlem

Jag sitter och kollar på exakt samma combo! Varför skulle det inte gå? Är det inte bara RCA -> RCA?

Permalänk
Medlem

Jag läste och verkar ej vara några problem, jag har köpt samma combo då basen ej var tillräcklgit i högtalarna men bortsett ifrån det så är dom awesome. Läste lite och dom sa att det ej fanns någon kontroller på subben "vet ej exakt vad" så dom sa att detvar svårt att ändra den om det man stoppar in den i ej kan ändra den själv. Antar typ hur mycket bas kanske?

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan alltid använda ett riktigt filter om man vill, det ger dessutom oftast mer möjligheter som tex eq och fasjusteringar vilkeet är viktigt om man vill ha bästa möjliga ljud, kolla tex på en Minidsp om det behövs nått bättre.
http://www.minidsp.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kan man inte höja och sänka basen? Förlåt, jag är nybörjare!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fland:

Kan man inte höja och sänka basen? Förlåt, jag är nybörjare!

Vad syftar du på ? Basmodulen har en nivåkontroll men det är ju inte samma sak som en tonkontroll eller eq.

Det verkar inte heller som om basen har något reglerbart lågpassfilter eller faskontroll utan bara nått fast filter som ger lågpass vid 200Hz enligt manualen.
http://g-ec2.images-amazon.com/images/G/01/HARDLINES/usermanu...
Det är helt enkelt en mycket bantad och billig basmodul som inte går att justera in särskilt bra på egen hand men den kommer att spela, däremot inte agera som subbas utan mer som ett basstöd om man inte delar den via ett filter som sitter före basen i signalkedjan.
Den kostar ju å andra sidan inte särskilt mycket heller så man kan väl säga att man får vad man betalar för, en liten enkel basmodul och inte nån "jättebra basmodul"
Filtrets brister kan man nog till viss del komma runt om man ska köra den till en dator för de flesta ljudkort kan ju agera filter, man kopplar in den till subutgången på ljudkortet och konfigurerar utgången som 2.1 i stället för 2.0 som man skulle gjort om man kopplar via "Simple audio listen"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatty:

Jag läste och verkar ej vara några problem, jag har köpt samma combo då basen ej var tillräcklgit i högtalarna men bortsett ifrån det så är dom awesome. Läste lite och dom sa att det ej fanns någon kontroller på subben "vet ej exakt vad" så dom sa att detvar svårt att ändra den om det man stoppar in den i ej kan ändra den själv. Antar typ hur mycket bas kanske?

Blev combon som förväntat? Blev du nöjd?