Söker tips kring over-ear hörlurar.

Permalänk
Medlem

Söker tips kring over-ear hörlurar.

Tjena, efter att för cirka 2 år sedan investerat i en studio mic (audio-technica at 2020+) så har jag inte haft något direkt behov av ett vanligt headset, men ändå suttit med ett.

Efter att suttit på ett corsair raptor hs40 nu i cirka 8 månader måste jag säga att det är nog ett bland dom sämsta headset jag varit med om även om det bara kostar 450kr.

Mellan mig och lillebrorsan så har vi tillsammans 4st som e sönder nu, 3st där mikrofonerna dött inom 2 månader, 2st där en av lurarna bara ramlat av när man ska ta av sig headsetet och 2st där själva högtalarna i lurarna dött eller glappat.

Vi båda köpte våra headset på dustinhome och eftersom dom slutat sälja corsair hs40 nu så får vi därmed refund på pengarna att byta upp oss eller byta till annan produkt.

Så nu letar jag alltså efter ett par bra hörlurar för ett rimligt pris(800-2500kr), sen kanske i framtiden man också får för sig att skaffa en audio dac.

Jag har ganska bra koll på många aspekter när de kommer till datorer, men kan erkänna när det kommer till ljud olika märken på lurar och vad som e bra är jag verkligen lost och söker därför eran hjälp

Eftersom jag har pengar liggande på dustinhome efter förra headsetet så skulle jag helst vilja ta ett därifrån men har ni något rekommendera som dom inte har så gör gärna de med.
https://www.dustinhome.se/group/hardvara/ljud-bild/horlurar/o...

Tackar på förhand.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|