Köpråd för ett Custom Headset

Permalänk

Köpråd för ett Custom Headset

Halloj

Tänkte uppgradera mitt nuvarande headset med ett par nya härliga hörlurar samt en mic. Tänkte då höra lite om ni har några tips?
Vill gärna ha ett par öppna hörlurar samt en mic som inte plockar upp allt ljud då jag har TVn ganska nära datorn.

Detta har jag tänkt änsålänge:
Hörlurar - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm
Amp - Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro (Något som funkar för att driva hörlurarna)
Mic - Antlion Audio ModMic V4

Detta blir ju typ ca 2500kr. Har ni tips på några andra komponenter som ni tycker är bättre/mer prisvärda så skulle jag uppskatta det Man vill ju få så mycket som möjligt för så lite som möjligt

/Exp

Permalänk
Medlem

Min modmic plockar upp lite tangentbordstryckningar.
Vette sjutton om inte stängda lurar är att föredra? Någon som testat modmic med öppna lurar?

Permalänk
Medlem

Min modmic fungerar kanon, plockar inte upp något annat än min röst.
(Då menar jag vid voice activation i TS, har inte använt något annat iofs).

Testade modmic med Philips Fidelio X2 också, (öppna), inga problem där heller.
Kör nu med Shure 1540 dock.

Permalänk

Ah okej Härligt! Hört mycket gott om modmic

Ja jag testade ett par stängda hörlurar men tyckte inte riktigt det var så gött då jag alltid haft öppna och kunnat höra ut. Vill ju samtidigt kunna vara kontaktbar när sambon försöker prata med en ^^

Permalänk
Skrivet av ExperienCeftw:

Ah okej Härligt! Hört mycket gott om modmic

Ja jag testade ett par stängda hörlurar men tyckte inte riktigt det var så gött då jag alltid haft öppna och kunnat höra ut. Vill ju samtidigt kunna vara kontaktbar när sambon försöker prata med en ^^

Philips Fidelio X2 Ser ju ju j'vligt fina ut, något dyra kanske

Permalänk
Medlem

Kan väl ge min åsikt, hade dem i några dagar.
-Alldeles för stora kåpor för min smak, runda så de låg inte direkt runt örat utan mer på kindbenet.
-Materialet i kuddarna var ganska strävt och kliade en del.
-Tyckte inte de var så sköna att ha på sig under en längre stund pga att passformen var ganska begränsad
-
Läckte för mycket ljud in och ut eftersom de är öppna, så det fungerade inte så bra i en liten lägenhet med sambon

+Ljudmässigt så tyckte jag om dem
+ Prisvärda

Tyckte inte de fungerade något vidare till CS, främst att höra vart ifrån fotsteg kommer, fast det tycker jag inte om mina Shure 1540 heller men det är nog en vanesak pga en annan ljudbild jämfört med QPAD-QH90

Permalänk
Skrivet av NoToes:

Kan väl ge min åsikt, hade dem i några dagar.
-Alldeles för stora kåpor för min smak, runda så de låg inte direkt runt örat utan mer på kindbenet.
-Materialet i kuddarna var ganska strävt och kliade en del.
-Tyckte inte de var så sköna att ha på sig under en längre stund pga att passformen var ganska begränsad
-
Läckte för mycket ljud in och ut eftersom de är öppna, så det fungerade inte så bra i en liten lägenhet med sambon

+Ljudmässigt så tyckte jag om dem
+ Prisvärda

Tyckte inte de fungerade något vidare till CS, främst att höra vart ifrån fotsteg kommer, fast det tycker jag inte om mina Shure 1540 heller men det är nog en vanesak pga en annan ljudbild jämfört med QPAD-QH90

Ah okej, aja de va ju snygga ialf Tittat lite på Audio Technica ATH-AD500X, någon som har dessa?