Verktyg Visningsval
2012-04-12, 06:52   #601

NidoKing

Medlem

NidoKings avatar

Plats: Sweden

Registrerad: jul 2001

Saxat från Primares hemsida.

"The Primare BD32 is a high quality true multi-format/multi-channel Blu-ray, DVD, CD,
SACD, DVD-A and media player, equipped with dual HDMI 1.4 (3D) and based on the
OPPO BDP-93. The media player can reproduce files (music, video, pictures) from a wired
network (and Wi Fi with external USB dongle), USB or eSata, and has the ability to
convert any audio format to PCM or play them in their native formats.

Most importantly, the BD32 is not just a re-boxed OPPO player. It differs
significantly from the BDP-93 by having a proprietary Primare audio stage,
multiple custom-engineered power supplies, a superior user interface, and
added input and control functions."

Primare gör alltså inget för att dölja att de använder en utmärkt mekanism som redan finns på marknaden. Så jag upplever det inte alls som en "ripoff".

Sen vill jag nämna att ingen alls vet något om ljudabsorbenter eller ens storleken på mitt vardagsrum genom att se en vägg. Ingen alls vet hur många fönster eller vad väggarna/tapeter är tillverkade av. Så bespara er besväret att kommentera detta.

När jag köper hifi-komponenter väljer jag ut dem som matchar mitt ljudideal. Sedan "trimmar" jag anläggningen med olika kablar, absorbenter, uppställning vice versa.. Detta är en hobby och för mig ett ständigt pågående hifi-intresse.

Det är inte direkt uppmuntrande att bli sågad av folk som inte ens hört grejorna... ens hos en handlare.
2012-04-12, 08:41   #602

DasBoot_swe

Medlem

DasBoot_swes avatar

Plats: Sthlm

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av NidoKing Visa inlägg

"The Primare BD32 is a high quality true multi-format/multi-channel Blu-ray, DVD, CD,
OPPO BDP-93. The media player can reproduce files (music, video, pictures) from a wired
network (and Wi Fi with external USB dongle), USB or eSata, and has the ability to

Primare gör alltså inget för att dölja att de använder en utmärkt mekanism som redan finns på marknaden. Så jag upplever det inte alls som en "ripoff".

Sen vill jag nämna att ingen alls vet något om ljudabsorbenter eller ens storleken på mitt vardagsrum genom att se en vägg. Ingen alls vet hur många fönster eller vad väggarna/tapeter är tillverkade av. Så bespara er besväret att kommentera detta.

När jag köper hifi-komponenter väljer jag ut dem som matchar mitt ljudideal. Sedan "trimmar" jag anläggningen med olika kablar, absorbenter, uppställning vice versa.. Detta är en hobby och för mig ett ständigt pågående hifi-intresse.

Det är inte direkt uppmuntrande att bli sågad av folk som inte ens hört grejorna... ens hos en handlare.
Problemet är att folk är avundsjuka och inte förstår varför folk kan lägga ut så mycket pengar på ljud. En ps3 är bra inget snack om saken. Men den är inte likvärdig med oppo eller primare. Sen så är akustiken viktig, men att påstå att det är onödigt att lägga den summan på högtalare utan att ha gjort akustiska underverk är skitsnack.

Skickades från m.sweclockers.com
2012-04-12, 08:49   #603

KulanZ

Medlem

Plats: Utanför Skövde

Registrerad: jun 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DasBoot_swe Visa inlägg
Byggde klart denna lilla gobit nyligen:
http://farm8.staticflickr.com/7199/6...45b417b3_c.jpg

En 25l låda, portad med ett pearless sls 8" element
Tjusigt, spelar den bra? Hur djupt har du avstämt?
2012-04-12, 10:45   #604

bran

Medlem

brans avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: maj 2003

Citat:
Sedan "trimmar" jag anläggningen med olika kablar, absorbenter, uppställning vice versa.. Detta är en hobby och för mig ett ständigt pågående hifi-intresse.

Kan förstå att det känns som att du blir påhoppad, och det är ju inte så kul när man visar sina grejer... Tycker att vill man köpa en spelare för i det här fallet en ganska stor summa ska det stå en fritt att göra det utan att bli så hårt åtgången. Klart att det är kul och "läckert" med lite mer exklusiva prylar.

Men vill även jag stämma in lite med att jag personligen tycker det är väldigt felprioriterat med en DAC/uppspelare för 30k+ och ingen (?) akustikreglering överhuvudtaget.

Ett par tusenlappar i akustikreglering hade gjort tiofaldigt mer för ljudet än skillnaden mot en DAC/uppspelare i en bra mkt lägre prisnivå.

Ser gärna lite fler bilder av ditt rum, och den akustikreglering du gjort. Tycker det var fint i övrigt.

Senast redigerad av bran 2012-04-12 klockan 10:54.
bran är inte uppkopplad
2012-04-12, 14:17   #605

HiFibrorn

Medlem

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Falcon Visa inlägg

Skillnad på HDMI kablage alltså. Var jobbar du? Så att jag aldrig råkar gå in där.
Du kanske ska läsa på lite och lära dig lite innan du uttrycker dig? Bara för att du läst något på minhembio.com så innebär det inte att det är rätt.
http://www.component.se/forum/index.php?showtopic=14447
http://www.component.se/docs.php?id=34
Jag har med mina egna ögon sätt mängden Jitter i en sämre kabel och en bättre kabel.
Det är bara Sverige som det är sådan sjuk hysteri att HDMI kablar inte spelar roll. För mycket skit som sprids på forum.

Övergången mellan den nedre och övre är när nollan går till ett och när den går ner går det från ett till noll. Dvs 0->1 sen 1->0
Men jag är så himla trött på att ta denna diskussion varje dag i butiken så visst, köp du din jävla HDMI kabel, jag bryr mig inte.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DasBoot_swe Visa inlägg
Snacka om avundsjuka på forumet. Det skiljer sig mellan spelare och en primare bd32 är bättre än en ps3'a. Sitter man med ett 5.1 system från dynavoice, onkyo 608 och en led tv från samsung så märker man ingen skillnad. I den här prisklassen handlar det om små pusselbitar så ska falla på plats och Canton Vento 890DC låter riktigt bra, detta tillsammans med hegel & primare gör det till en riktigt trevlig combo.
Avundsjuka? Nej Knappast.
Nej det skiljer sig ingeting i bild som jag skrev ovanför mellan en ps3 o en Bd32.. Annars får du ge mig någon trovärdig källa om jag ska tro dig.
HiFibrorn är inte uppkopplad
2012-04-12, 16:00   #606

Cyber Judas

Medlem

Cyber Judass avatar

Plats: Varberg

Måste säga att jag blir lite avundsjuk på dem som hävdar att prylarna inte blir bättre ju högre upp i prisklasserna man tittar.
Det är ju kanonbra om man tycker bilden är perfekt i sin blu-ray spelare som man köpt på coop forum för 499. Hade varit sjukt mycket rikare om jag nöjt mig med prylar i den prisklassen. Men visst ju högre upp man kommer ju mindre blir ju skillnaden.
2012-04-12, 16:34   #607

Gabrioth

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av HiFibrorn Visa inlägg
Jag har beställt lite roliga grejer som kommer imorgon. Ska försöka få lite in lite bilder då.

Jag behöver inga tester från tidningar som säger grejer hit och dit. Jag jobbar med Hi-Fi och har dels gjort blindtest men också kopplat upp 2 olika BD-spelare samtidigt mot 2 likadan TV-apparater som har varit kalibrerade. Ända jag har kunnat sett är Jitter och om man har det problemet köper man bara en bättre HDMI kabel så är det löst (Ja, det är skillnad på digitalakablar!!).
Men alltså, motiverade han inte det höga inköpspriset (inte dyrt för honom, om han tycker att det är värt pengarna) med att den hade en bra DAC? Är den obefintliga skillnaden i bildkvalitet mellan PS3 och BD32 när man skickar en digital bildsignal ens intressant att ta upp då?
Du har rätt i sak, PS3 har en mycket bra HDMI ut OCH det ÄR stor skillnad mellan digitalkabel och digitalkabel, framför allt vid längre distanser. Det gör inte ditt uttalande relevant i sammanhanget...

Personligen har inte heller jag hört ett par Canton jag gillat, so what, det är lite som att säga "jag tycker att thaimat är äckligt" när något just förklarat hur gott han tycker att Bimbimbap är.

Att det oftast finns mer att hämta för mindre pengar genom att förbättra akustiken i ett rum skriver jag under på, men du har ju inte ens sett NidoKings rum annat än i en högst konstnärlig vinkel...

Med det sagt, så kommer jag själv aldrig att investera i en BD eller annan optisk spelar för 33KKR....

Senast redigerad av Gabrioth 2012-04-12 klockan 16:40.
Gabrioth är inte uppkopplad
2012-04-12, 17:37   #608

HiFibrorn

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Gabrioth Visa inlägg
Men alltså, motiverade han inte det höga inköpspriset (inte dyrt för honom, om han tycker att det är värt pengarna) med att den hade en bra DAC? Är den obefintliga skillnaden i bildkvalitet mellan PS3 och BD32 när man skickar en digital bildsignal ens intressant att ta upp då?
Du har rätt i sak, PS3 har en mycket bra HDMI ut OCH det ÄR stor skillnad mellan digitalkabel och digitalkabel, framför allt vid längre distanser. Det gör inte ditt uttalande relevant i sammanhanget...
Vad ska han med en bra DAC till när han har en CD-spelare i samma prisklass? (En CD-spelare har ju en DAC). En bra DAC i en BD vill du ha om du vill ersätta den med din CD-spelare och ha allt i ett. Bilden löser PS3 an lika bra som hans BD för 30k
2012-04-12, 18:43   #609

Falcon

Medlem

Falcons avatar

Plats: Hässleholm

Registrerad: aug 2001

Citat:
Du kanske ska läsa på lite och lära dig lite innan du uttrycker dig? Bara för att du läst något på minhembio.com så innebär det inte att det är rätt.
Jag har med mina egna ögon sätt mängden Jitter i en sämre kabel och en bättre kabel.
Det är bara Sverige som det är sådan sjuk hysteri att HDMI kablar inte spelar roll. För mycket skit som sprids på forum.

Men jag är så himla trött på att ta denna diskussion varje dag i butiken så visst, köp du din jävla HDMI kabel, jag bryr mig inte.

Nej det skiljer sig ingeting i bild som jag skrev ovanför mellan en ps3 o en Bd32.. Annars får du ge mig någon trovärdig källa om jag ska tro dig.
Nog för att jag varit medlem på MHB länge och nu även är moderator där, men;
Läsa? Varför ska jag läsa tester eller "placebo" åsikter? Blindtester finns, i mängder, mellan sjukligt dyra och riktigt billiga kablar. Vill man ha de dyrare för att de är snygga. Fine, jag bryr mig inte!
Du hänvisar till länkar med samplingar, några har utfört en mätning. Och funnit en differans. WOW. Men är det SEBART, SER man någon skillnad? Nej. Funkar det, så funkar det.
Man kan på samma sätt få marginella mätbara skillnader från olika förstärkare osv, samma här, ej hörbara skillnader. Men placebo och hjärnans förmåga till anpassning kan du inte påverka.

För mycket skit som sprids på forum skriver du. Ja det är möjligt. Men Component och Faktiskt är verkligen inget undantag isåfall.
Vidare sitter du och hävdar bestämt att en Primare BD32 har noll differens skillnad till en PS3. Bildmässigt håller jag nog med dig, där är jag ytterst tveksam till om man kan se någon skillnad, oavsett kabel .
Men ljudmässigt så överträffar nog Primaren en PS3 ska du se. Annars är du rätt långt bakom flötet.

Citat:

Hoppas inte du missförstod mig. Jag skrev ju tydligt i mitt inlägg att det var tråkig respons du fick av övriga. Och min inflikning av "dyr elektronik som egentligen är billig" var ju bara en intressant och kul grej. Hade inget med Primare att göra!
Återigen, jag gillar vad jag ser i din rigg. Inget snack.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Gabrioth Visa inlägg
OCH det ÄR stor skillnad mellan digitalkabel och digitalkabel, framför allt vid längre distanser.
Nej, funkar eller funkar inte.(HDMI) Det är så det fungerar. Jag har inte fått uppvisat en enda HDMI kabel som ger några sebara skillnader, side-by-side har jag testat flera.
Falcon är inte uppkopplad
2012-04-12, 19:08   #610

HiFibrorn

Medlem

Citat:
Nog för att jag varit medlem på MHB länge och nu även är moderator där, men;
Läsa? Varför ska jag läsa tester eller "placebo" åsikter? Blindtester finns, i mängder, mellan sjukligt dyra och riktigt billiga kablar. Vill man ha de dyrare för att de är snygga. Fine, jag bryr mig inte!
Du hänvisar till länkar med samplingar, några har utfört en mätning. Och funnit en differans. WOW. Men är det SEBART, SER man någon skillnad? Nej. Funkar det, så funkar det.
Man kan på samma sätt få marginella mätbara skillnader från olika förstärkare osv, samma här, ej hörbara skillnader. Men placebo och hjärnans förmåga till anpassning kan du inte påverka.

För mycket skit som sprids på forum skriver du. Ja det är möjligt. Men Component och Faktiskt är verkligen inget undantag isåfall.
Vidare sitter du och hävdar bestämt att en Primare BD32 har noll differens skillnad till en PS3. Bildmässigt håller jag nog med dig, där är jag ytterst tveksam till om man kan se någon skillnad, oavsett kabel .
Men ljudmässigt så överträffar nog Primaren en PS3 ska du se. Annars är du rätt långt bakom flötet.

Nej, funkar eller funkar inte.(HDMI) Det är så det fungerar. Jag har inte fått uppvisat en enda HDMI kabel som ger några sebara skillnader, side-by-side har jag testat flera.
Om jag inte hade sätt skillnaden hade jag inte argumenterat om det, men läs på lite om Jitter. Det är ingen ide att ta denna diskussionen med dig då du inte kommer att ändra din åsikt. EDIT! Dessutom så fraktar en HDMI kabel inte bara bild, det är egentligen där jag tycker skillnaden vilar mest. Jo det är skillnad!

Har du inte läst vad jag har skrivit? VARFÖR ska han ha en BD32 för så mycket pengarna när hans CD-spelare för SAMMA PENGAR(30kkr) har minst lika bra DAC som BD-spelaren?

Bild=Ps3
Ljud=Hans CD-spelare för 30kkr.

Så vad ska han med BD-spelaren till?!?! Därav jag tyckte den var HELT onödig.
2012-04-12, 19:44   #611

NidoKing

Medlem

NidoKings avatar

Plats: Sweden

Vill inte ge mig in i diskussionen igen men eftersom inte alla snappat upp att jag inte har någon CD-spelare vill jag förtydliga två saker.

Jag har ingen CD-spelare utan spelar CD-skivor i min Primare BD32.

Jag är inte intresserad av spelkonsoler.

Helt stört vad folk kan irritera sig över en bild av en Hifi-anläggning som de aldrig hört.

EDIT: Fixade signaturen

Senast redigerad av NidoKing 2012-04-12 klockan 21:09.
2012-04-12, 20:01   #612

Falcon

Medlem

Falcons avatar

Citat:
EDIT! Dessutom så fraktar en HDMI kabel inte bara bild, det är egentligen där jag tycker skillnaden vilar mest. Jo det är skillnad!
Så vad ska han med BD-spelaren till?!?! Därav jag tyckte den var HELT onödig.
För det första så ser inte jag någon CD-spelare på bilden som nidoking la ut. Gör du det? Jobbade du i Hi-Fi butik sa du? Han använder sin BD32 som både BD-spelare och CD-spelare.
För det andra. Du menar alltså att den stora skillnaden mellan en HDMI och en annan är inte bilden utan, ja vadå? Ljudet eller eventuell datatrafik?
Kommer inte datatrafiken fram blir det fel. Det fungerar inte. Kommer inte ljudet fram blir det också fel, det fungerar inte. Du får liksom inte sämre eller brusigt ljud. Samma gäller bild.

Citat:
Helt stört vad folk kan irritera sig över en bild av en Hifi-anläggning som de aldrig hört.
Ja, det är väl lika bra. Du kan ju nu njuta lite av andras avundsjuka iaf.
2012-04-13, 12:18   #613

CCWarlock

Hedersmedlem

CCWarlocks avatar

Plats: Lund, Sverige

Alla vet ju att audiquests diamanthdmikabel injicerar extra TMDS-paket gjorda i ren diamant som förbrättrar, förstärker och gör att bilden hypnotiserar dig så att du tror den är bättre än vad den egentligen är.

Edit: Ljudet hypnotiserar dig också självfallet.

Senast redigerad av CCWarlock 2012-04-13 klockan 12:32.

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ate My Son 'Fer A Blu-ray Player
CCWarlock är inte uppkopplad
2012-04-13, 15:33   #614

Kriistoffer

Medlem

Kriistoffers avatar

Registrerad: sep 2005

Var så innihelvete dammigt och stökigt hemma så jag fick göra lite närbilder bara...sorry.

Dubbla 10" *smiley som rockar fett*

Syns inte men den har den feta diamantinfattande NOS Shure m75b pickupen *smiley som gillar bas*

PS1200 (12" bandpass sub)

Dämp-panel som jag gjort själv med rockwool innuti. Till damens förtjusning så har jag 4st sådana i vardagsrummet. *smiley som inte gillar efterklang av betong*

Rullbandspelare *smiley som gillar rullbandspelare*

Kablar *smiley som inte igentligen gillar kabelhärvor men som ändå går med på och accepterar att det finns*
Kriistoffer är inte uppkopplad
2012-04-20, 19:54   #615

Guteklockaren

Medlem

Guteklockarens avatar

Plats: Visby

Registrerad: apr 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RedSparowes Visa inlägg
Tips på vart man kan få tag på en hörlursförstäre till sina HD650? Gärna rör! Men öppen för motiverade förslag!
Köpte nyligen en Hörlursförstärkare från Trends Audio

Galet prisvärd, finns på Dustin
2012-04-27, 20:42   #616

Johan12

Medlem

Johan12s avatar

Plats: målsryd

Registrerad: dec 2009

Citat:

http://oi39.tinypic.com/ht5x87.jpg
Övergången mellan den nedre och övre är när nollan går till ett och när den går ner går det från ett till noll. Dvs 0->1 sen 1->0

att det är skillnad är klart men frågan är nog mer om det är märkbar skillnad
2012-05-08, 10:02   #617

Tha_Car

Medlem

Tha_Cars avatar

Plats: Roslagen

Registrerad: dec 2005

Är sedan en månad villaägare och har redan dammat ner garaget med massa mdf, spån och ek varpå de nya modulerna kom till.
Hade lite element låg överblivna då man numera åker runt med en tvillingvagn i bagagen

Kan tilläggas att jag har planerat handla hem diverse canvas tavlor och fylla baksidan på dessa med rockwool samt några ryamattor.
Iaf. här är småttingarna:

2012-05-08, 10:13   #618

Kalium

Medlem

Kaliums avatar

Plats: Sundsvall

Registrerad: jan 2008

Antar att du kan spela duktigt högt med det där
Vad är det för baselement? Snygga lådor iaf!

Det ser ut som att dom står väldigt nära bakväggen, testat flytta ut alla högtalare lite?
Kalium är inte uppkopplad Folding
2012-05-08, 10:13   #619

flakkz

Medlem

flakkzs avatar

Plats: Trollhättan

Registrerad: maj 2008

Vardagsrummet

Hemmabyggda högtalare med Vifa element och baslåda med Peerless 12", monoslutsteg och DAC från Emotiva (:
flakkz är inte uppkopplad
2012-05-08, 10:17   #620

Kalium

Medlem

Kaliums avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av flakkz Visa inlägg
http://dl.dropbox.com/u/4332607/5.jpg

Hemmabyggda högtalare med Vifa element och baslåda med Peerless 12", monoslutsteg och DAC från Emotiva (:
Jäklar du, snyggt!
Har för mig att jag sett en byggtråd om dina högtalare för väldigt länge sedan, kan det stämma?
2012-05-08, 10:21   #621

flakkz

Medlem

flakkzs avatar

Plats: Trollhättan

Registrerad: maj 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kalium Visa inlägg
Jäklar du, snyggt!
Har för mig att jag sett en byggtråd om dina högtalare för väldigt länge sedan, kan det stämma?
Tack så mycket! Jo det kan stämma, har en byggtråd borta på minhembio.com, ska hitta länken bara

http://www.minhembio.com/flakkz/265384/
flakkz är inte uppkopplad
2012-05-08, 10:24   #622

Kalium

Medlem

Kaliums avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av flakkz Visa inlägg
Tack så mycket! Jo det kan stämma, har en byggtråd borta på minhembio.com, ska hitta länken bara

http://www.minhembio.com/flakkz/265384/
Ah, känner igen det där
Har för mig att jag visade det för farsan och han tyckte också att dom blev grymt snygga! (Y)
2012-05-08, 10:28   #623

Falcon

Medlem

Falcons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Johan12 Visa inlägg
att det är skillnad är klart men frågan är nog mer om det är märkbar skillnad
Ok, intressant mening. Först är det skillnad och sedan är frågan om den är märkbar.
Vad är det för skillnad på "skillnad" och "märkbar skillnad" blir min fråga?

Jag kommer få hem tre olika HDMI-kablar idag eller imorgon, tack fynda.se. Längder 15 m, prisnivå mellan 350:- - 1300:-. Ska bli intressant om man kan se "jittret" eller om det mest är "jidder".
2012-05-08, 11:18   #624

Johan12

Medlem

Johan12s avatar

Plats: målsryd

Registrerad: dec 2009

Citat:
Ok, intressant mening. Först är det skillnad och sedan är frågan om den är märkbar.
Vad är det för skillnad på "skillnad" och "märkbar skillnad" blir min fråga?

Jag kommer få hem tre olika HDMI-kablar idag eller imorgon, tack fynda.se. Längder 15 m, prisnivå mellan 350:- - 1300:-. Ska bli intressant om man kan se "jittret" eller om det mest är "jidder".
mätningar i ett labb med osciloskop o dylikt är en sak men frågan är ju om det är något det mänskliga ögat kan märka. iofs är det relativt lång kabel du ska ha så det är möjligt att det kommer bli skillnad.
2012-05-08, 11:21   #625

Tha_Car

Medlem

Tha_Cars avatar

Plats: Roslagen

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kalium Visa inlägg
Antar att du kan spela duktigt högt med det där
Vad är det för baselement? Snygga lådor iaf!

Det ser ut som att dom står väldigt nära bakväggen, testat flytta ut alla högtalare lite?
Bilden ljuger en del, basarna är mycket djupare än frontarna som står en 30cm från väggen.
Basarna är dock lite svårare att flytta ut nämnvärt så där har jag skurit ur 10cm tjock madrass med lite mindre area än baffeln som dom står inklämda mot.
Det bör ta en del av bakreflexen iaf.
Får se hur länge frontarna får stå kvar dock, Rusta hade ju billig ekskiva och så har jag tvärledsnat på skruvarna som börjat vandra under spacklet.
Skulle ju också vara trevligt med en finare stärkare och lite mer matchande slutsteg på elektronikbiten men det verkar aldrig bli av riktigt

Hursom, basarna är SR15 d4 från RE audio.
2012-05-08, 13:25   #626

Falcon

Medlem

Falcons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Johan12 Visa inlägg
mätningar i ett labb med osciloskop o dylikt är en sak men frågan är ju om det är något det mänskliga ögat kan märka. iofs är det relativt lång kabel du ska ha så det är möjligt att det kommer bli skillnad.
Jag tror vi är helt överens!
Det är vad ögat kan se som är intressant enligt mig. För mig är kablar ett nödvändigt ont och jag är prismedveten(inte snål!).

Det var också därför jag valde längre kablar, men som är specificerade för det senaste som t.ex 4K(även om jag inte kommer ha möjlighet att testa den fulla bandbredden i dagsläget)
Kommer att böja, bända och kolla byggkvalitén samt göra en bildmässig jämförelse. Helt och hållet för egen skull för att antingen bli motbevisad eller stå ännu starkare i debatten kring HDMI-kablar.
Eftersom vi är lite off-topic med just HDMI-kablar här så kanske vi ska återgå till topic, vill bara flika in den här tråden: http://www.sweclockers.com/forum/101...5m-hdmi-kabel/
2012-05-10, 18:20   #627

Erskines

Medlem

Erskiness avatar

Plats: Gävle

Registrerad: feb 2003

Citat:
Satt å bläddrade igenom denna tråd å JÖSSES vilken fin anläggning du har!
Pirrade till lite i kroppen å fick lite flashbacks till den tiden man tyckte det va skitroligt med HIFI.

Själv sitter man med en sketen "Philips MCM906" i Biljard å Dart rummet.Snacka om skillnad på grejer...Hehe.

(Taget med IPone i dåligt ljus.Därav den risiga kvaliten på bilden)
Erskines är inte uppkopplad
2012-05-12, 19:57   #628

Oliviro

Medlem

Plats: Linköping

Registrerad: jul 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Erskines Visa inlägg
Satt å bläddrade igenom denna tråd å JÖSSES vilken fin anläggning du har!
Pirrade till lite i kroppen å fick lite flashbacks till den tiden man tyckte det va skitroligt med HIFI.

Själv sitter man med en sketen "Philips MCM906" i Biljard å Dart rummet.Snacka om skillnad på grejer...Hehe.

(Taget med IPone i dåligt ljus.Därav den risiga kvaliten på bilden)
http://dl.dropbox.com/u/11944431/Pmcm906.JPG

De ser ju fina ut iaf!
Oliviro är inte uppkopplad
2012-05-12, 20:24   #629

Erskines

Medlem

Erskiness avatar

Plats: Gävle

Registrerad: feb 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Oliviro Visa inlägg
De ser ju fina ut iaf!
Mjoo..Jag tycker att huvudenheten och högtalarna ser rätt så bra ut men frugan tyckte det va lite för klen bas i grejerna så jag fick koppla till en liten extra sub till den som kan brumma lite när hon vistas i rummet.Hehe.
Köpte denna enbart för att få lite bakgrundsmusik så hur mycket radiorören tillför i ljudkvalitet i denna lilla hybrid har jag inte tänkt på men Philipsen fyller sin funktion iaf å rören glöder vackert.
Erskines är inte uppkopplad
2012-05-19, 19:19   #630

AlbertMwugabi

Medlem

AlbertMwugabis avatar

Plats: Mitt skrivbord

Registrerad: feb 2008

Mina första riktiga saker, alltid haft billiga datorhögtalare eller någon gammal "all-in-one" stereo, så detta var ett stort lyft och jag har redan fått mersmak, är sugen på att börja uppgradera redan nu. Består av Harman Kardon HK-980 förstärkare och en HD-980 CD-spelare som driver ett par Canton 490.2. Lite tafflig placering, men har precis fått hem allt, så håller på och planerar rummet och letar efter en snygg och stabil stereobänk.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb