Min inspiration och Idè
-Då jag lanar alltför ofta ville jag ha ett chassi som var lättare att ta med än mitt dåvarande chassi -ett riktigt åbäke. Jag letade efter att passande chassi på nätet, men inget verkade perfekt. Så jag bestämde mig för att göra ett själv så jag kan bestämma mått och design själv, dessutom var själva chassit gratis att bygga. Delarna jag byggde av var från två olika chassin som jag fick av en medlem på sweclockers.com.
Innan hade jag ett stort chassi, ett Guardian 921, visst är det lite fancy med lampor och lysande fläktar men då jag lanar mycket blir det lite jobbigt att kånka på den. Så jag började leta runt på internet efter passande chassi. Inget verkade perfekt så jag började leta efter alternativa vägar. Till slut började jag fundera hur/om jag skulle kunna göra det i praktiken. Jag planerade det länge och väl, jag började leta efter delar att bygga på sweclockers hemsida och jag tackar medlemmen
VeteraneN som gav mig två chassin så jag kunde på börja mitt byggande. Jag beställde bland annat fläktar, fläktkontrollers, fläktfilter, cpu kylaren Prolimatech Samuel 17 och diverse små saker från caseking.de, en sida som jag rekommenderar.
INKÖPSLISTA
HÅRDVARA:
Moderkort: Asus Rampage III Gene
CPU: Intel i7 950
Minne: 6x2gb A-Data 1333Mhz DDR3
Hårddisk: Corsair F60 SSD, Seagate Momentus XT 500gb, Western Digital 2tb
PSU: Corsair AF850w
GPU: ATI PowerColor HD5870 (enda delen som kommer från mitt förra system)
KYLNING:
CPU-kylare: Prolimatech Samuel 17 + fläkt 120mm
Övrigt: Två till fläktar x 120mm, två fläktfilter x 120mm, fem fläktfilter x 80mm
Datorbygge - Micro atx
1.136 V), Prolimatech Samuel 17, 6x2gb A-Data 1333Mhz (@ 1450Mhz), Corsair F60 SSD, Seagate Momentus XT 500gb, Western Digital 3x2tb, Seagate 500gb, 3x1tb Western Digital, Corsair AX 850W, PowerColor HD 5870.
"Custom Microatx chassi" 24/7 clock