Citat:
Ursprungligen inskrivet av
znirreoc
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Antzo
Stilrent och busenkelt

. Även lätt att veta att man får ett jämnt fördelat tryck över GPUn då man kan räkna antalet "klick" man gör per hörn. Kan vara svårt att få det hårt spänt men antagligen får man det nära inpå vad man vågar med skruvar. Om jag behöver ta av min kylare så testar jag den varianten

. Verkar så mycket lättare att få av originalkylaren från basplattan om det inte är ångkammare som på 6970 :/
Nu är jag taggad för att vattenkyla mina Gainward gtx 460 med 2st Antec 620 kylare! Problemet jag har haft med mina kort är det dom inte är i såkallad "referens design" så jag kan ej montera eftermarknadskylare vilket har varit ett problem då jag vill ha ner båda ljudnivån och temperaturerna.
Jag hade tänkt att göra som
znirreoc sa att och använda mig av buntband för att montera fast pumpen/blocket. Men enligt guiden så var man tvungen att använda sig av kort med referens design? Tror ni det kanske går endå?
Kommer även köpa "minneskylnings" paketet som var med i detta paket. Men eftersom originalkylningen på mina grafikkort är utformad som så att om jag monterar en 620 kylare så kommer inte fläkten kunna sitta kvar i plastkåpan. Och därmed kommer inte det finns någon fläkt som kyler minnesflänsarna? Problem?
Sista saken jag funderar på är vart jag ska placera dessa 2 radiatorer som kommer bli. Chassin som jag har ståendes är ett Antec 1200 och ett Coolermaster Cosmos S och det är nått av dom jag tänkt använda. En sak är att i Antec chassit så finns det plats för 2x120mm i bakkant, om jag har förstått det rätt så går det inte att montera 2 stycken av dessa radiatorer bredvid/under varandra. Men om man köper en ny 240mm radiator och moddar om dom slutna vattenkylningspaketen (620) och använder sig av 2 pumpar/block och en radiator på 240mm istället? Måste jag skaffa en separat reservoar då för att kunna fylla på systemet utan att det blir massa luft?
Helt ny på vattenkylning! Ber om ursäkt för Svenska novellen