Permalänk
Medlem

Lian Li PC-A05FNB!

Hej!!!

Har länge gått i tankar om att byta ut mitt stora, klumpiga och ljudliga Corsair 600t och har nu fått tummen ur och gjort detta! Valet föll på ett Lian Li PC-A05FNB! Ett chassi som jag knappt sett men jag föll för den kompakta designen och utseendet!
Länk: http://www.caseking.de/shop/catalog/Lian-Li-PC-A05FNB-Midi-To...

Eftersom chassit har 2st fläktar från stock och det går att sätta in en till i taket så kände jag att fler var ett måste! Jag ville inte sätta någon i taket för att jag ville hålla det så tyst som möjligt, dessutom hade cpu-fläkten redan tillräckligt med flöde. Istället vill jag ge grafikkortet med flöde. Där blev det en Silverstone airpenetrator fläkt som jag hört gott om. Bör tilläggas att chassits luftströmning är omvänd, dvs. att luften går bakifrån och fram. Detta för att man inte ska få in nätaggets värme i chassit.

Sedan var det ju det att chassit skulle tystas ner och då tänkte jag direkt att man ska ha en fläktkontroll och ljuddämpning! Fläktkontrollen blev en lite Scytche som passar perfekt med chassit. Ljuddämpningen blev Be Quiet!:s ljuddämpnings paket som kanske inte var det bästa man köpt men funkar helt ok!

Specs på datorn!
Gigabyte GA-P55A-UD4
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3 DHX
Intel Core i5 760, 2.8GHz
Cooler master Hyper 212 med Gt PnP!
OCZ Modxtream pro 700w
Asus 560 ti 1gb TOP @975/2200 1062mV

Jag låter bilderna och bildtexten tala och kan istället ge mitt omdöme på detta chassi:

+Stilren design och snygg finish.
+Smart platssparande design.
+Låg vikt
+Bra hddupphägning och mkt tumskruvar!
+Inte så dyrt
+Litet på höjden

-Repkänsligt!
-Samlar fingeravtryck!
-Stort på djupet!

Enjoy!

Lian Li PC-A05FNB!

Permalänk
Medlem

Måste vara ett av få chassin med nätdelen i fronten va? Är chassit tyst?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

något underexponerade bilder.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Måste vara ett av få chassin med nätdelen i fronten va? Är chassit tyst?

Japp det stämmer bra!

Skrivet av Arne-Mohammed:

något underexponerade bilder.

Ja när du säger det, blixten hade lite dålig kräm och det var svårt att få en rättvis exponering på både chassit och omgivningen.
Om du förstår vad jag menar, var inte helt lätt tyvärr..

Permalänk

Ett fint chassi! Saknar det lite. Har dock kvar mitt gamla PC05, men det chassit får bli ett htpc-chassi!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Fint! Klar 4a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Fint! Klar 4a

Tack!

Skrivet av safarisoya:

Ett fint chassi! Saknar det lite. Har dock kvar mitt gamla PC05, men det chassit får bli ett htpc-chassi!

Ja det känns som ett bra sådant! Men samtidigt så funkar det fin för högprestanda saker med!

Permalänk
Skrivet av Gsson113:

Ja det känns som ett bra sådant! Men samtidigt så funkar det fin för högprestanda saker med!

Indeed. Det kommer du ha ett tag tror jag Hade mitt ett bra tag. Typ sedan -07, och bytte ut det i våras till ett PC-9F.

Edit; varför jag bytte ut det vet jag inte Egentligen ganska onödigt för min del. Men jag ville ha ett nytt chassi helt enkelt!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Riktigt fint må jag säga. Vart har du köpt chassit?

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk
Skrivet av Ollemedo:

Riktigt fint må jag säga. Vart har du köpt chassit?

www.caseking.de

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Indeed. Det kommer du ha ett tag tror jag Hade mitt ett bra tag. Typ sedan -07, och bytte ut det i våras till ett PC-9F.

Edit; varför jag bytte ut det vet jag inte Egentligen ganska onödigt för min del. Men jag ville ha ett nytt chassi helt enkelt!

Det är ju alltid kul med nya saker

Permalänk
Medlem

Såg att den rymmer grafikkort upp till 280mm, tror du att man får plats med ett större om man tar bort HDD-buren?

Permalänk
Medlem

Tar du bort fläktgallret skulle du kunna fästa valfritt 120mm filter med magneter på undersidan.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Tar du bort fläktgallret skulle du kunna fästa valfritt 120mm filter med magneter på undersidan.

Ja precis det är ju en lösning, problemet är att de filter jag hitta har varit väldigt täta. Du vet inga bra? Eller ska man göra ett eget?

Skrivet av Boxarez:

Såg att den rymmer grafikkort upp till 280mm, tror du att man får plats med ett större om man tar bort HDD-buren?

Ja alltså den sväljer nog vilket grafikkort som helst utan hddburen

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt. Vad är det för expansionskort under grafikkortet? Om den tas bort skulle nog temperaturen förbättras kraftigt för grafikkortet då den har en fläkt som blåser rakt på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xounox:

Mycket snyggt. Vad är det för expansionskort under grafikkortet? Om den tas bort skulle nog temperaturen förbättras kraftigt för grafikkortet då den har en fläkt som blåser rakt på den.

Det är ett ljudkort som visade sig vara defekt, så grafikkortet har bra flöde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gsson113:

Ja precis det är ju en lösning, problemet är att de filter jag hitta har varit väldigt täta. Du vet inga bra? Eller ska man göra ett eget?

DemciFlex tycker jag är riktigt bra dammfilter.
http://www.demcifilter.com/

Här finns butiker som säljer dem.
http://www.prisjakt.nu/search.php?s=demci%20flex

Permalänk
Medlem

Så här ska ett galleri se ut, 4p
Må det vara du på bild 27? ligger två foton precis bakom chassit
vad tycker du om luftgenomströmningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Så här ska ett galleri se ut, 4p
Må det vara du på bild 27? ligger två foton precis bakom chassit
vad tycker du om luftgenomströmningen?

Tackar! Jo det kan vara så hur så?
Luftgenomströmningen är inte den bästa men absolut tillräkligt för det jag har, dvs för de flesta system utan cf/sli.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 89nilmar:

DemciFlex tycker jag är riktigt bra dammfilter.
http://www.demcifilter.com/

Här finns butiker som säljer dem.
http://www.prisjakt.nu/search.php?s=demci%20flex

Tack för detta! Det blir nog sådana om ingen kommer med ett bättre förslag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Kör också detta chassi med egen monterad vattenkylning för GPU + CPU med två 1x120mm EK radiatorer och det fungerar klockrent!, lådan är extremt snygg också :). Precis som dig så ville jag byta ut mitt stora mountain mods pinnacle 24 chassi ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av drulle:

Kör också detta chassi med egen monterad vattenkylning för GPU + CPU med två 1x120mm EK radiatorer och det fungerar klockrent!, lådan är extremt snygg också :). Precis som dig så ville jag byta ut mitt stora mountain mods pinnacle 24 chassi ...

Okej, trevligt trevligt. Hur kyler det, alltså räcker det med två 120 mm radiatorer? Det vore ju najs ifall man blir sugen på det någon dag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vid "På detta sätt sätts den på och förs in." kom jag på helt andra tankar! *fniss*

Mycket bra galleri, mycket bra bilder och bra beskrivningar, det gillas.
Klar 4a!

Permalänk
Avstängd

verkar bygga lite på mitt PCA05B fast ändå en del bättre lösningar..
Fint var det i allafall.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av kempes:

Vid "På detta sätt sätts den på och förs in." kom jag på helt andra tankar! *fniss*

Mycket bra galleri, mycket bra bilder och bra beskrivningar, det gillas.
Klar 4a!

Hahah ja det kan låta så i vissa huvuden
Tack!

Skrivet av joshoa:

verkar bygga lite på mitt PCA05B fast ändå en del bättre lösningar..
Fint var det i allafall.

Ja detta är väll egentligen bara en nyare version av ditt. Samma tänk med de har vridit tillbaka moderkortet på rätt håll.
Tack!

Permalänk
Medlem

Såg att du frågade om bra dammfilter, och det har lian li...

Föv. kan jag meddela att "stripes" är något som A: ronny och ragge klistrade på sidan av forden, eller B: något man hittar på amerikanska flaggan... Det du använder för att fästa kablar med heter buntband...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Största felet med de chassit måste ju ändå vara placeringen av nätagget, den dumpar varmluft 1cm under fläkten som suger in luft så all varm luft som nätagget dumpar sugs in i lådan igen.

MVH Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av BTLulle:

Största felet med de chassit måste ju ändå vara placeringen av nätagget, den dumpar varmluft 1cm under fläkten som suger in luft så all varm luft som nätagget dumpar sugs in i lådan igen.

MVH Peter

Skrivet av Gsson113:

Bör tilläggas att chassits luftströmning är omvänd, dvs. att luften går bakifrån och fram. Detta för att man inte ska få in nätaggets värme i chassit.

Det är lätt att missa Men det löser inte alla problem, grafikkortets värme går fortfarande upp ifall man har ett kort av referens. :/

Permalänk

Jävligt clean och snygg insida! /insert tummen upp

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Medlem

såg riktigt nice ute, bara ett förslag från min sida är väl att ta den plåten som satt innan i 3,5" platsen och borra ut hål och montera på istället på din fläktkontroller för att få lite mer samma finnish i det hela.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w