Verktyg Visningsval
2012-02-19, 11:00   #1

unaimednr1

Medlem

unaimednr1s avatar

Plats: Huskvarna

Registrerad: jan 2011

Green-tweak

Det här är ett projekt jag gjorde som slutprojekt i slöjden på höstterminen 2011 i årskurs 9. Jag har väntat med publicering av diverse orsaker men nu äntligen, några månader efter projektet har jag tid att färdigställa det hela och publicera allt.

Nerlagd tid ~ 70h +

Sponsorer:
MSI
Antec
Corsair
Fractal Design

Ett otroligt stort tack till dessa!!

Komponenter:

Nätaggregat: Antec Earthwatts 750W Green
Moerkort: MSI-P67A-C45
Grafikkort: MSI HD 6770
RAM-minne: Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600 mhz LP 'White Edition (1,35v)
SSD: Corsair Force GT 60gb
Kylning: Antec Küler h20 620 + 1st 120mm fractal design + 1 st 140mm fractal design.
Processor: Intel i5 2500k

Foto: Roberto Daniel Dobrescu

Green-tweak
unaimednr1 är inte uppkopplad
2012-05-10, 13:38   #2

Minimupp

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2008

Plywood??..
Kunde du inte ha vald ett annat material eller i alla fall ha målat den?
Minimupp är inte uppkopplad
2012-05-10, 13:48   #3

Waloth

Medlem

Waloths avatar

Plats: Västerås

Registrerad: jul 2010

Det ser fint ut. Enda klagomålet är att du drar ut datorn i snön för att fotografera den. Blir lite rädd för dagens ungdom Men bra jobbat! Jag vet att jag inte kan göra det så där snyggt

Hoppas DU har ett bra liv! Om inte, gör någonting åt det. Ingen annan kommer göra det.
Waloth är uppkopplad nu
2012-05-10, 14:36   #4

Sir Skybalotte

Medlem

Sir Skybalottes avatar

Plats: Lerum

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Minimupp Visa inlägg
Plywood??..
Som han skrev i bygg-bloggen så var det det enda hans skola hade.

Jag tyckte att det blev skit snyggt!! Oavsett plywood...
Rigg: | CPU: FX 8350 @4,2Ghz | RAM: 8Gb Corsair XMS3 | GPU: 2x HD6850 CF | Mobo: Gigabyte GA 990FXA-UD3 | HDD: Spinpoint F1 1Tb | SSD Adata SP900 128Gb | Nätagg: Corsair CX600 | Kylare: Scythe Ninja 3 | Chassi: NZXT Tempest Evo Steel Window | OS: Windows 7 |
Övrigt: | Skärm: Samsung 27" | Högtalare: Edifier S330 2.1 72w | TB: Logitech G110 | Mus: GamerX 6D | Lur: HTC EVO 3D | Platta: Nexus 7 16Gb | Fin sak: Raspberry Pi Rev 2 |
Sir Skybalotte är uppkopplad nu
2012-05-10, 15:18   #5

santair

Medlem

Plats: Lund

Registrerad: mar 2010

Sjukt snyggt! Har funderat på liknande bygge själv. Klockren 5a!
Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280
santair är inte uppkopplad Folding
2012-05-10, 15:45   #6

huttala

Medlem

huttalas avatar

Plats: Västerås

Registrerad: sep 2005

Fint, men mer bilder i galleriet tack!
2012-05-10, 18:07   #7

unaimednr1

Medlem

unaimednr1s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Minimupp Visa inlägg
Plywood??..
Har lagt på en bets på plywooden, om du kollar i byggloggen så ser du ursprungliga färgen på träet. Ville skapa en träkänsla med datorn så målning var inget alternativ.
2012-05-10, 18:08   #8

unaimednr1

Medlem

unaimednr1s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Waloth Visa inlägg
Det ser fint ut. Enda klagomålet är att du drar ut datorn i snön för att fotografera den. Blir lite rädd för dagens ungdom Men bra jobbat! Jag vet att jag inte kan göra det så där snyggt
Haha, så här i efterhand är det tveksamt om det var värt att frysa fingrarna av sig för att få den bakgrunden. Tack!
2012-05-10, 18:24   #9

RazerInc

Medlem

RazerIncs avatar

Plats: Tidaholm

Registrerad: jan 2009

Vad var de så gjorde att du behövde lägga ner 70h+? Känns väldigt mycket för en sån simpel ide =)
RazerInc är inte uppkopplad
2012-05-10, 19:05   #10

jimbow1234

Medlem

jimbow1234s avatar

Registrerad: feb 2009

hum, kan man få sponsorer hur lätt som helst nu för tiden eller? För det känns som nivån på många sponsrade projekt är ganska låg.

Menar inte att ditt bygge är dåligt, men det ser inte speciellt avancerat ut och det har inte heller det där lilla extra.
2012-05-10, 21:03   #11

unaimednr1

Medlem

unaimednr1s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RazerInc Visa inlägg
Vad var de så gjorde att du behövde lägga ner 70h+? Känns väldigt mycket för en sån simpel ide =)
70h då är även alla mail som jag skickade ut inräknade, allla ritningar jag skissat e.t.c. Jag har även skrivit en artikel på engelska som publicerats i skolans tidning(kommer länka denna i pdf sen). Sen är det även första gången någonsin jag gör något sånt här (är 15 år gammal för övrigt). Om jag skulle göra något snarlikt projekt igen är jag säker på att det hade gått betydligt snabbare.

Själva byggandet i sig tog nog inte mer än 15-20h. Det var planeringen som jag var nogrann med helt enkelt. Jag kommer ihåg att bara själva ritningarna i sketch-up tog en hel natt och lite till, då jag som sagt inte har någon som helst tidigare erfarenhet inom något av områdena.

Senast redigerad av unaimednr1 2012-05-10 klockan 21:17.
2012-05-10, 21:16   #12

unaimednr1

Medlem

unaimednr1s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jimbow1234 Visa inlägg
hum, kan man få sponsorer hur lätt som helst nu för tiden eller? För det känns som nivån på många sponsrade projekt är ganska låg.

Menar inte att ditt bygge är dåligt, men det ser inte speciellt avancerat ut och det har inte heller det där lilla extra.
Förstår hur du menar på sätt och vis. Kanske ska förklara min situation lite bättre. Jag är 15 år gammal och går sista året i högstadiet. Jag har aldrig tidigare, varken anordnat sponsring, jobbat i sketch-up, gjort trälådor med gångjärn och utskärningar, elller ställt ut och visat upp någonting. Det här har varit en helt ny erfarenhet för mig (jättnyttig sådan).

Det jag försöker poängtera är att allting blir inte top-notch första gången. Men med det stödet jag har fått från de här företagen har gjort att jag har kunnat utvecklas enormt. Det: att se unga individer utvecklas och producera tror jag att företag värdesätter högt, inte att en man i 30-års åldern med ingenjörsexamen inom träindustrin har producerat ett extraordinärt trächassi.

Nu uppskattar jag all feedback jag kan få, även din. Tack!
2012-05-10, 22:05   #13

jimbow1234

Medlem

jimbow1234s avatar

Registrerad: feb 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av unaimednr1 Visa inlägg
Förstår hur du menar på sätt och vis. Kanske ska förklara min situation lite bättre. Jag är 15 år gammal och går sista året i högstadiet. Jag har aldrig tidigare, varken anordnat sponsring, jobbat i sketch-up, gjort trälådor med gångjärn och utskärningar, elller ställt ut och visat upp någonting. Det här har varit en helt ny erfarenhet för mig (jättnyttig sådan).

Det jag försöker poängtera är att allting blir inte top-notch första gången. Men med det stödet jag har fått från de här företagen har gjort att jag har kunnat utvecklas enormt. Det: att se unga individer utvecklas och producera tror jag att företag värdesätter högt, inte att en man i 30-års åldern med ingenjörsexamen inom träindustrin har producerat ett extraordinärt trächassi.

Nu uppskattar jag all feedback jag kan få, även din. Tack!
Jo visst att unga utvecklas är väl skitbra, men hade jag sponsrat någon så skulle jag vilja vara ganska säker på att den personen kan göra något som drar till sig blickar och som kan visa upp produkterna man sponsrar med på ett snyggt och unikt sätt.

Du behöver inte ta åt dig, inget fel på ditt projekt. Jag sitter bara och funderar lite
jimbow1234 är inte uppkopplad Folding
Sök jobb