Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-03-11, 21:09   #31

Trance_Nation

Medlem

Trance_Nations avatar

Plats: Vallentuna

Registrerad: okt 2004

Du kommer tyvärr få in sjukt mycket damm i radiatorerna om du har dom på golvet som i sista bilden.
2012-03-12, 14:58   #32

Zoubiey

Medlem

Zoubieys avatar

Plats: Piteå

Registrerad: apr 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Trance_Nation Visa inlägg
Du kommer tyvärr få in sjukt mycket damm i radiatorerna om du har dom på golvet som i sista bilden.
Vet, detta har redan en kommenterat så funderar om man ska lägga dom högst upp elr något, har du någon idé?
Zoubiey är inte uppkopplad
2012-03-13, 21:43   #33

Extremaz

Medlem

Extremazs avatar

Plats: Malmö/Kalmar

Registrerad: jan 2012

http://www.l3p.nl/l3p-d3sk/all-pictures/

Antar att du fått inspiration från detta bygge?

Men jag själv tycker att du borde utgå från bild 3 (http://www.sweclockers.com/image/gal...ery&k=b12f655a)

Det som jag tycker är att du ska ha en glasskiva på toppen som är lika stor runt alla kanter, dock för att förenkla kabeldragningen så tycker jag det blir bra som det är nu (bild 3) men centrera moderkortet i lådan samt ha vattenpumpen och 2 HDD i översta lådan sedan ha radiatorn och fläktar samt nätagg på hyllan under, dvdläsare tycker jag knappt du behöver tänka på att ha inbyggt då det blir bättre att bara ha en extern (500:-) så på översta hyllan moderkortet i mitten sedan två stycken fläktar på varsin sida av moderkortet, framför moderkortet i mitten sitter radiatorn sedan en HDD till höger och en till vänster och så under bordskivan en fläkt som suger in luft från vänster samt en fläkt på höger sida som blåser in luft (då blåser båda fläktarna mot HDD:arna och de två bakre är utsug sedan på "våningen" under har du då nätagg och radiator med insug från under bordskivan (annars samlas all varmluft där när du sitter) sedan någon sorts trälist runt om glasfönstret där uppe som levererar något sorts dämpat ljus som lyser upp hela moderkortet och HDD plus pumpen Fråga: Ska du vattenkyla CPU och Grafikkort eller bara CPU?
Chassi:NZXT Phantom Svart/PSU:DarkPowerPro1000w/Moderkort:ASUS P8Z68-V PRO/CPU:i5-2500K 3.3Ghz/CPU Kylare:CM Hyper TX3/Ram:Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB/GPU:XFX Radeon HD 7850 2GB/SSD:OCZ Agility 3 60GB/HDD:Seagate/WD->12,5TB/OS:W7/Tillbehör:Logitech G35,Logitech G510/QpadMK-50,Qpad5K/Mionix5000/Rat-7,3xBenQ 24" LCD G2450HM,42"Finlux/Mobil:Sony Xperia S
Extremaz är inte uppkopplad
2012-03-14, 22:55   #34

Zoubiey

Medlem

Zoubieys avatar

Plats: Piteå

Registrerad: apr 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Extremaz Visa inlägg
http://www.l3p.nl/l3p-d3sk/all-pictures/

Antar att du fått inspiration från detta bygge?

Men jag själv tycker att du borde utgå från bild 3 (http://www.sweclockers.com/image/gal...ery&k=b12f655a)

Det som jag tycker är att du ska ha en glasskiva på toppen som är lika stor runt alla kanter, dock för att förenkla kabeldragningen så tycker jag det blir bra som det är nu (bild 3) men centrera moderkortet i lådan samt ha vattenpumpen och 2 HDD i översta lådan sedan ha radiatorn och fläktar samt nätagg på hyllan under, dvdläsare tycker jag knappt du behöver tänka på att ha inbyggt då det blir bättre att bara ha en extern (500:-) så på översta hyllan moderkortet i mitten sedan två stycken fläktar på varsin sida av moderkortet, framför moderkortet i mitten sitter radiatorn sedan en HDD till höger och en till vänster och så under bordskivan en fläkt som suger in luft från vänster samt en fläkt på höger sida som blåser in luft (då blåser båda fläktarna mot HDD:arna och de två bakre är utsug sedan på "våningen" under har du då nätagg och radiator med insug från under bordskivan (annars samlas all varmluft där när du sitter) sedan någon sorts trälist runt om glasfönstret där uppe som levererar något sorts dämpat ljus som lyser upp hela moderkortet och HDD plus pumpen Fråga: Ska du vattenkyla CPU och Grafikkort eller bara CPU?
Fick mkt inspiration från den men faktiskt ännu mer från två andra, den ena håller fortfarande på att byggas och den andra är klar (hittar dock bara två bilder på den)

Tacksam för ditt svar. Är lite trött just nu och detta var mkt att ta in, rita gärna en enkel bild i paint så jag har lättare att se det framför mig. Eftersom detta är mest en idé som inte är helt säkert att jag full följer, blir det att jag inte full följer den så blir det hur som helst ett skrivbordsbygge och kanske ett trä chassi. Det är som dom idéerna jag sitter och ruvar på just nu och skulle nu detta full följas så är det tänkt på GPU och CPU men iaf till att börja med så CPU.
Zoubiey är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb