Permalänk
Medlem

Fractal Design Arc, vattenkyld

Speccs

Asrock Z77 Extreme 6
Gigabyte 670 WFx3 OC i SLI
Corsair Dominator 4x4GB 1600MHz
Intel i7-3770K
Samsung 830 128GB
Corsair AX 850W
Couger Vortex fläktar
Fläktkontroll Kaze Master Pro

RADIATOR, EK-COOLSTREAM RAD XTC (280)
RADIATOR, EK-COOLSTREAM RAD XT (240)
RADIATOR, EK-COOLSTREAM RAD XTC 140
BLOCK, EK-SUPREMACY - ACETAL + NICKEL
BLOCK, EK-FC680 GTX - ACETAL + NICKEL CSQ
BACKPLATE, EK-FC680 GTX - BLACK CSQ
EK-FC Bridge DUAL Parallel 3-Slot CSQ
RESERVOAR, EK-RESERVOIR COMBO DCP 4.0
PUMP, EK-DCP 4.0 (12V DC)
SLANG, MASTERKLEER PVC 19/13MM UV-ORANGE
EK-Anslutningar
Tempsensor G1/4

Ursäkta för den dåliga bildkvaliten

Fractal Design Arc, vattenkyld

Permalänk

Riktigt snyggt 5*

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt gubbe!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade det kanske inte varit bättre att köra utblås i fronten istället för insug. För nu blåser du in all värme från radiatorn in i chassiet istället för att blåsa den ut ur chassiet.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Jävligt maffigt! 5p!

Permalänk
Medlem

fy faaaaaaan vad snyggt bygge... 5p lätt

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Fint det där

Permalänk
Medlem

Gillas skarpt, blir självklart 5/5.

Bra ide med kablarna.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Proffsmoddare

Funkar det verkligen bra att måla kablarna? Tycker färgen borde lossna lätt när man böjer och fixar med kabeldragningen.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Såg ut som att du precis fick plats med allt! Snyggt jobbat! 5/5

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Måste varit tight att få in så många radiatorer!

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem

hahahah, färga sleevet...var nog det tattigaste men ändå mest kreativa jag sett, dock lär aldrig färgen fästa ordentlige och färgen lär nog ha skavt av från kablarna vid montering

Permalänk

hur mycket låter fläktarna? är riktigt sugen på att köpa några såna

Permalänk
Avstängd

ochså sugen på sånna fläktar, dom som följer med H100 låter ju som ett jetplan, Snygg bygge 5/5

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk

Är inte fläkten vid nätagget upp och ner? Den ska väl dra in luft, om jag ser rätt så puttar den ut luft neråt... annars 5/5

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Är inte fläkten vid nätagget upp och ner? Den ska väl dra in luft, om jag ser rätt så puttar den ut luft neråt... annars 5/5

Den suger in luft under och blåser ut luften i bakkant. Som det ska vara för att slippa värma upp andra komponenter i chassit. Sen finns det ett dammfilter under till Nätagget så du slipper allt damm.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
Skrivet av Thazify:

Den suger in luft under och blåser ut luften i bakkant. Som det ska vara för att slippa värma upp andra komponenter i chassit. Sen finns det ett dammfilter under till Nätagget så du slipper allt damm.

Jo men precis men om man kollar på hur bladen är vinklade så blåser den ut neråt, inte suger in

Permalänk
Medlem

Satt ju nästan kaffet i halsen när jag såg att du sprejade kablarna!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt bygge! Enda som saknas är något lika high end i ljud som datorn 4p!

Permalänk
Medlem

Jag hade lätt ställt skärmarna på högkant och fått 3240x1920

Prydligt bygge hur somt helst !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas du spolade ur radiatorerna innan, annars kommer den där flödes-tjofräsen att bli igensatt (min blev det iaf när jag glömde spola rent allt innan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Jo men precis men om man kollar på hur bladen är vinklade så blåser den ut neråt, inte suger in

Finns ju inte en ända bild på nätaggets fläkt

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Finns ju inte en ända bild på nätaggets fläkt

Han menar radiatorn "brevid nättagget"???

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Hade det kanske inte varit bättre att köra utblås i fronten istället för insug. För nu blåser du in all värme från radiatorn in i chassiet istället för att blåsa den ut ur chassiet.

Han borde få bättre tempraturer med det sättet, men samtidigt så får han mera dam. Då det skapar ett undertryck i chassit. Man vill generelt sett ha ett övertryck. Dock är det svårt att få en bra lösning på det hela. Skulle haft det som han har det nu. Dock skulle jag byt håll på fläkten som sitter i botten. Dvs radiatorn brevid nättaget, då det blåser ut varm luft in i nätagget. TYCKER det borde vara bättre att ha ett insug på den i botten på grund av att den blåser varm luft ner och rakt ner i golvet/bordet. Sen kanske varmen stiger upp på grafikorten istället?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Finns ju inte en ända bild på nätaggets fläkt

Sorry att jag var otydlig, menade fläkten på radiatorn vid nätaggregatet... den är upp och ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Sorry att jag var otydlig, menade fläkten på radiatorn vid nätaggregatet... den är upp och ner

Ja, det är väl bra? Man ser ständigt alla som sätter radiatorerna på insuget vilket resulterar i att man blåser in all värme i chassiet istället för ut.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

burken är mycket snygg, bra jobbat

Permalänk
Medlem

RIKTIGT SNYGGT! bra jobbat

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk

dum fråga kanske men vad sjutton är den störande molex uttaget till för mitt på moderkortet ?

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv