Permalänk
Medlem

Hårddisk-tavlan

Jag har länge gått i tankarna att skapa något lite ovanligt men estetiskt tilltalande av datorkomponenter. Därför tittade jag tittade runt på forumet för att se vad ni andra hade hittat på, resultatet har ni nedan i form av en riktigt stilren tavla baserad på en hårddisk.

Tack "cAWPer" för inspiration!
http://www.sweclockers.com/galleri/7194-hdd-blir-prydnad
http://www.sweclockers.com/galleri/8060-hdd-blir-prydnad-igen...

Besök galleriet här

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Blev ju riktigt snyggt!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt.
Tror jag skall pirata din ide och göra en liknande hemma
Har en massa gamla diskar och två sådana ramar liggandes redan.
Enkelt kan vara snyggt.
5/5

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Riktigt snyggt.
Tror jag skall pirata din ide och göra en liknande hemma
Har en massa gamla diskar och två sådana ramar liggandes redan.
Enkelt kan vara snyggt.
5/5

Tycker ja verkligen du ska göra Brukar ha massa ideér i huvudet, som i praktiken inte har blivit så bra Men detta var faktiskt ett lagom lätt utförande

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Sjukt clean och stilren tavla

Permalänk
Medlem

Fan vad nice! Detta vill man ju nästan prova!

Permalänk
Medlem

schetasnyggt!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Kanon fint och stilrent!

Hade varit häftigt och fått den att fungera som en klocka!

Visa signatur

Antec 900 | Corsair 650W | E8400 3,0Ghz | Ati asus 4890 1Gb | 320Gb | 4Gb corsair | Asus PQ5-e

Permalänk
Medlem

Snyggt blev det:)
Nu kan mina hdd som inte fungera kommer till nytta!
Tack för iden:)

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chwille:

Kanon fint och stilrent!

Hade varit häftigt och fått den att fungera som en klocka!

Det får bli nästa projekt

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Entusiast

Någon som har gjort något riktigt snyggt av en datordel för en gångs skull! De flesta gallerierna här med samma tema brukar bli katastrof x)

Fasen, sån tavla vill jag också ha, bra jobbat! Jag snor nog din ide

Permalänk
Medlem

men gud så jävla snyggt! saknar ord!
5/5

Permalänk
Medlem

Inget att DISKutera, du får en fyra!

Permalänk
Medlem

Haha, najs Jesper

Permalänk
Medlem

Blev sjukt inspirerad av att göra en klocka av en HDD!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk

Faaaan vad snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Inget att DISKutera, du får en fyra!

Torr humor här på swec ibland :D, får en like ändå!

Mycket snygg tavla förövrigt till OP, riktigt cleant!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Löjligt snyggt! Nu måste jag leta reda på någon gammal disk här hemma och göra en själv.

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna köpa ett exemplar av dig? Är alldeles för obegåvad för att kunna tillverka någon sådant här underbart vackert själv, men jag skulle glädeligen betala för ett exemplar!

Magnifikt!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!
Tyvärr måste jag meddela att detta kommer kopieras av mig då detta var riktigt snyggt!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

Torr humor här på swec ibland :D, får en like ändå!

Mycket snygg tavla förövrigt till OP, riktigt cleant!

Det är fredag så man får bjuda lite på sig själv, haha

Permalänk
Citat:

Time for some "Polering"

I see what you did there.

Permalänk
Medlem

Det där var faktiskt ruskigt fint.
Som andra sagt redan så kommer nog även jag köra på något liknande.
Naturligtvis kommer jag att på baksidan skriva vart jag fick idén så att den får högre värde med sin rika proveniens på antikrundan i framtiden

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Skulle också vara intresserad av ett köp. Sjukt stilrent !

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Avstängd

ahmen shit så snygg, klockren 5:a från småland

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Skrivet av visenstam:

ahmen shit så snygg, klockren 5:a från småland

Tack, va glad ja blir!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Stiligt, såg någon göra som en liten konst staty med delar av en hårddisk förut, som han hade stående på skrivbordet

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MurrGutt:

Stiligt, såg någon göra som en liten konst staty med delar av en hårddisk förut, som han hade stående på skrivbordet

Tack! De kanske är en utav mina referenser som jag nämner i beskrivningen?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Ah snygg, vill ha

Permalänk
Inaktiv

Fantastiskt coolt!