Vattenkylning - Budget och funktion före estetik!

Permalänk
Medlem

Vattenkylning - Budget och funktion före estetik!

Hejhej!

Tänkte slänga upp några bilder på min dator. Kanske kan det inspirera några, och ge andra ett gott skratt!

Det som sitter i datorn är:

Chassi - HAF922
MOBO - Asrock p67 Extreme4 Gen3
CPU - Intel i5 2500K (4,5 GHz @ 1,39v(offsetklockning))
RAM - Corsair vengeance 1600 MHz CL9 2x4 Gb
GPU - Gigabyte Radeon HD7950 (1245/1550 @ 1,3v)
SSD - intel 320, 160 Gb
HDD - 2 x 1 Tb (Caviar black resp. caviar green)
Nätagg - Corsair HX850

Radiatorerna är från Volvo 940 och Volvo Amazon, och är av mässing i kanalerna och har kopparflänsar. De kostade 104 respektive 1 kr på tradera. På processorn sitter ett EK supremacy full nickel, och på grafikkortet ett fullcover EK-FC7950 acetal. Slangen är invändig 1/2" tryckluftsslang från Biltema, och går på en tia metern. Pumpen är en begagnad MCP355 med top från Petra's Tech, köpt från sweclockers marknad. Till anslutningsnipplarna sitter slangklämmor från lokala byggvaruhuset.

Kan dela med mig av tempsen oockså. För att testa max körde jag Prime95 i kombination med unigine heaven på max inställningar i 90 minuter, då hade temperaturerna varit stabila länge.

Idle: cpu & gpu ~29
Load: cpu ~65 & gpu 45
rumstemp ~21 (men datorn står nära ett element, hmm...)

Är fullständigt nöjd med resultatet, då det fyller sin funktion!

Några frågor eller kommentarer så är de välkomna

Vattenkylning - Budget och funktion före estetik!

Permalänk

Haha! Kan vara den coolaste vattenkylningen jag sett hittills

Permalänk

Völvo power!

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem

Ghettomod extreme, Swedish style

Permalänk
Medlem

Funktionell, men totalt vedervärdigt fult...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

5av 5 , så jävla undergroundpimpMF

Visa signatur

http://hwbot.org/team/harder_faster_benchmarks/
mountain mods extended ascension,asus z9pe-d8,2xE5-2665 OC 2,65ghz,evga supernova 1000w,corsair ax1200i,4way 780 classified OC 1275mhz stock mem,dominator 32gb 1600mhz cl6 6-6-6-17,2x vertex3 120gb raid0,headphones dt990 250ohm
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/hah0pi-5.png[/img]

Permalänk

Stolt att du ens vågar visa något sådant här på sweclockers.....

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Old school vattenkylning klockren femma, mycket snyggare än "välpolerade" system.

Permalänk
Medlem

Kan radiatorn kyla en 100+ hästars raggarvolvo så kan den definitivt kyla en dator också! Helt rätt tänkt, 5 poäng där!

Permalänk
Medlem

Det här ser riktigt manligt ut! 5av5 poäng!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Uppfinningsrikedom slår det mesta. Det behöver inte alltid vara mdpc-style för 5p!

Riktigt kul faktiskt. Jag ser möjligheten till värsta steampunkbygget. Framtiden kanske?

Permalänk

Är den passiv? Såg nämligen inga fläktar....måste var extremt tyst i sånna fall. Själv skulle jag nog satt det någon stanns man inte ser det.
Volvo power!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Riktig cool! Må vara riktigt ful men det känns lite som poängen! 5/5

Skrivet av Swedishg33k95:

Är den passiv? Såg nämligen inga fläktar....måste var extremt tyst i sånna fall. Själv skulle jag nog satt det någon stanns man inte ser det.
Volvo power!

Såg en fläkt i bakre delen av chassit!

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem

Ser nästan ut som att maskineriet skulle kunna tippa baklänges

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem

Min kväll är gjord, tack

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Femma för att du tänkte på katten.

Permalänk

Haha, gött bygge! Du når ända fram till en femma för att du är en kattvän

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Permalänk

skippa den lilla fjuttiga resorvaren och slå på stort ist men en helklar 5a

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk

Åh herregud, dagens garv xD

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Är den passiv? Såg nämligen inga fläktar....måste var extremt tyst i sånna fall. Själv skulle jag nog satt det någon stanns man inte ser det.
Volvo power!

Sitter ju en 200 mm fläkt i taket som blåser på radiatorn ovanpå datorn

Inspirerande bygge iaf

Permalänk
Medlem

Får en femma pga den sköna balansen mellan efterblivet och seriöst

Permalänk
Medlem

Riktig reservoir. Hittade du inget expantionskärl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Stolt att du ens vågar visa något sådant här på sweclockers.....

Hah, jag tvekade ett tag, skoj att det blev så positiv respons

Skrivet av guos89:

Kan radiatorn kyla en 100+ hästars raggarvolvo så kan den definitivt kyla en dator också! Helt rätt tänkt, 5 poäng där!

Detta är iofs. inte kylarna från bilarna, utan bara värmepaketen som ger kupevärme, but still

Skrivet av koofoot:

Uppfinningsrikedom slår det mesta. Det behöver inte alltid vara mdpc-style för 5p!

Riktigt kul faktiskt. Jag ser möjligheten till värsta steampunkbygget. Framtiden kanske?

Jag gillar stilen, så det kanske är en möjlighet att göra ett "riktigt" bygge när/om det finns tid och pengar över

Skrivet av Swedishg33k95:

Är den passiv? Såg nämligen inga fläktar....måste var extremt tyst i sånna fall. Själv skulle jag nog satt det någon stanns man inte ser det.
Volvo power!

Skrivet av bjoen:

Riktig cool! Må vara riktigt ful men det känns lite som poängen! 5/5

Såg en fläkt i bakre delen av chassit!

Bara bakre radiatorn, den på hyllan, som är passiv. Under den som sitter ovanpå är en 200mm i taket på datorn. I fronten framför hårddiskburen sitter en 200mm, där bak sitter en 140mm och på sidopanelen som på bilderna är avtagen sitter ytterligare en 200mm. Samtliga är dock monterade med sånna dära gummistroppar och sitter till fläktkontroller, så det är pumpen som sätter nivån. Tycker själv att den går mycket tyst

Skrivet av atriix:

Ser nästan ut som att maskineriet skulle kunna tippa baklänges

Hehe, det krävs inte jättemycket mer vikt där bak för den ska det. Ska dock ändra hjulmonteringen så den blir stabilare, anledningen att bakhjulen sitter så långt fram är för att jag inte ville blockera lufthålen till nätaggets insug på undersidan

Skrivet av SatellitPer:

Åh herregud, dagens garv xD

Varsågod ;D

Skrivet av biorrith:

Riktig reservoir. Hittade du inget expantionskärl?

Haha, hade kanske varit lämpligare i förhållande till resten, men anledningen är att det ändå var såpass billigt med en riktig reservoar

Permalänk
Medlem

Ser lite för seriöst ut.... 1/5 XD

Ne 5/5 för riktigt ghetto

Permalänk
Medlem

Sweet 5/5

Permalänk
Medlem

Hur mycket väger datorn?

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk
Medlem

*snyftar, torkar en tår och börjar applådera långsamt*
Så vacket. Så underbart vackert.

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem

Snyggt Försökte mig på något liknande för några år sen men min oljekylare från en Volvo 940 som jag hade läckte :'(

Grymt bygge, 5/5

Permalänk
Medlem

EXTREEEEEEEEEEMT GETTO xD

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |