Permalänk
Medlem

Mini Guide: Corsair Hydro H60 (v2)

Har letat efter installationer med denna setup som jag råkar ha; då jag har problem med cpu-kylar plats;

Gigabyte 990fxa-ud3+ corsair vengeance ram minnen 4st, men har inte hittat någon.

Problemet ligger i att vengeance minnena är så pass höga, och sitter nära cpu platsen att vanliga cpu kylare inte får plats, antingen ta bort ett par ram minnen eller köra på vattenkylning.

Även med denna vattenkylning blev det en kompromiss med placeringen, men är grymt nöjd med prestandan i Corsair Hydro H60 (v2)

Mini Guide: Corsair Hydro H60 (v2)

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz RAM: corsair vengance 16gb 1600 MHz GPU: Gigabyte Geforce gtx 670 Mobo: Gigabyte G1 Sniper z87 PSU: EVGA supernova 750W Chassi: NZXT 440 Silence W HDD: x2 120 gb Corsair SSD Agility III CPU-kylare: Corsair Hydro H60 V2 Pushpull 30 /55°C

Permalänk

Blocket är ju vänt åt fel håll

Edit: Såg att det skulle krocka med minnena...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av grottsten:

Blocket är ju vänt åt fel håll

Edit: Såg att det skulle krocka med minnena...

Hehe, sa ju det! Enda orsaken jag skaffade vattenkylning var för platsbrist,, så fick det bli upp och ned i alla fall Men slangarna kom samman bra när man vred runt det, lite synd att loggan blev upp och ned..

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz RAM: corsair vengance 16gb 1600 MHz GPU: Gigabyte Geforce gtx 670 Mobo: Gigabyte G1 Sniper z87 PSU: EVGA supernova 750W Chassi: NZXT 440 Silence W HDD: x2 120 gb Corsair SSD Agility III CPU-kylare: Corsair Hydro H60 V2 Pushpull 30 /55°C

Permalänk

Varför hade du blocket åt de hållet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe_1996:

Varför hade du blocket åt de hållet?

Då som nämt innan, skulle första ram slot-platsen tas i av slangarna, så bästa platsen blev att rotera klossen 180 grader.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz RAM: corsair vengance 16gb 1600 MHz GPU: Gigabyte Geforce gtx 670 Mobo: Gigabyte G1 Sniper z87 PSU: EVGA supernova 750W Chassi: NZXT 440 Silence W HDD: x2 120 gb Corsair SSD Agility III CPU-kylare: Corsair Hydro H60 V2 Pushpull 30 /55°C

Permalänk

Snyggt galleri!

Permalänk
Medlem

Det här var nyttigt för mig att se. Jag sitter just nu och tittar på just den kylaren och kommer då stöta på samma problem som dig. Jag kanske ska titta på ett annat alternativ?