Permalänk
Proffsmoddare

MisterX "PipeDream"

Tja!

Jag tänkte presentera mitt senaste bygge, PipeDream.
För mer info och bilder hänvisar jag till byggloggen.

Lite specs:

Chassi: CaseLabs ST10
MB: Asus Rampage IV Extreme Black Edition
CPU: 4930K
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 2400MHz
GPU's: Zotac Geforce GTX Titan 3-Way SLI
PSU: CM SPH 1300w
SSD: Crucial M4 256GB
Lagring: WD Black 2TB

Detta är första gången jag har provat mig på kopparrör. Riktigt roligt faktiskt:) Mycket mera jobb än vanlig vattenkylning dock.

Då kör vi lite bilder:D

Edit 2/3-14
Uppgraderat till 4 x Titans med en lite pimpad SLI brygga=)

MisterX "PipeDream"

Permalänk
Medlem

Alla dina builds ser ju likadana ut.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Alla dina builds ser ju likadana ut.

Det gör de väl inte?
Detta är byggt i ett annat chassi, med uppgraderat MoBo och CPU, samt kopparrör istället för slang som han hade i sina andra builds.

Dessutom så är det ganska unika builds, man ser sällan folk med sådana teman på sina riggar.

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

mycket vackert vad kostar såna rör? och hur passar dom på fittings?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av boniz:

Det gör de väl inte?
Detta är byggt i ett annat chassi, med uppgraderat MoBo och CPU, samt kopparrör istället för slang som han hade i sina andra builds.

Dessutom så är det ganska unika builds, man ser sällan folk med sådana teman på sina riggar.

Tackar! Dina ord värmer;)

Skrivet av TKO:

mycket vackert vad kostar såna rör? och hur passar dom på fittings?

Tack=)
159kr/2m kostar dom. De passar perfekt på anslutningarna om man gradar av och polerar kanterna.

Permalänk
Avstängd

Nice! Jag gillar minnena

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Tackar! Dina ord värmer;)

Tack=)
159kr/2m kostar dom. De passar perfekt på anslutningarna om man gradar av och polerar kanterna.

Förresten, hur löste du det med hårddiskarna?

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

tackar fan då blir det att bygga om:)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av boniz:

Förresten, hur löste du det med hårddiskarna?

HDD'n och SSD'n är monterade framför nätagget, bakom täckskivan jag gjorde.

Skrivet av TKO:

tackar fan då blir det att bygga om:)

Kul, starta en logg!=)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Lakanman:

Nice! Jag gillar minnena

Tack=)

Permalänk

ALLA moderkort vore vara svarta

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Roligt att du är klar, det blev grymt snyggt! Undrar dock om det finns något speciellt skäl till att du har mixat denna med denna när det kommer till böjar i rören? Grymt gjort i vilket fall som helst.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Luiyt:

Roligt att du är klar, det blev grymt snyggt! Undrar dock om det finns något speciellt skäl till att du har mixat denna med denna när det kommer till böjar i rören? Grymt gjort i vilket fall som helst.

Tack!:)
Nja, tanken var först att bara använda dom här, men jag tyckte det blev lite för bulkigt i just den böjen framför moderkortet.

Permalänk

Riktigt snyggt, som vanligt när det kommer ifrån dig. Gillar verkligen kombinationen av färgerna och framförallt kromet.

Permalänk
Medlem

Helt absurt. Bra jobbat. 10/10, utan tvekan!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bacontree:

Riktigt snyggt, som vanligt när det kommer ifrån dig. Gillar verkligen kombinationen av färgerna och framförallt kromet.

Skrivet av careface:

Helt absurt. Bra jobbat. 10/10, utan tvekan!

Tack tack:)

Permalänk
Master of Overkill

4/5 lite personligt tycke om små saker men annars va det skit nice.

Gillade dock rören

Synd man inte kan vattenkyla platinum typ :/

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av tvelander:

4/5 lite personligt tycke om små saker men annars va det skit nice.

Gillade dock rören

Synd man inte kan vattenkyla platinum typ :/

Tackar=)
Vad hade du ändrat på?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av MisterX:

Tackar=)
Vad hade du ändrat på?

Den kabel som går till USB front panel, tycker den sticker ut lite mycket.

Sen hade jag personligen kört D5 modkit matt black.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av tvelander:

Den kabel som går till USB front panel, tycker den sticker ut lite mycket.

Sen hade jag personligen kört D5 modkit matt black.

Jag antar att du menar kabeln som går till Aquaeron? Den som är högst upp på moderkortet. Hittade inget bättre sätt att dra den på tyvärr. Jag har svarta modkits också, men ville prova nåt nytt:)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av MisterX:

Jag antar att du menar kabeln som går till Aquaeron? Den som är högst upp på moderkortet. Hittade inget bättre sätt att dra den på tyvärr. Jag har svarta modkits också, men ville prova nåt nytt:)

Aha det är pumpen

Ah det blir skit nice.

Men alla vill ju ha oilka teman som tur är.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Det blir extremt snyggt och propert med riktiga rör! Ser även rör i en liten annan form, nöjd med Little Dot enheterna?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av David_87:

Det blir extremt snyggt och propert med riktiga rör! Ser även rör i en liten annan form, nöjd med Little Dot enheterna?

Tack:)
Det enda jag har att jämföra med är en Project stärkare och Xonar STX som jag hade förut. Då är Little Dot ett klart lyft. Passar mina DT990 600ohm väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Ruskigt häftig!

Permalänk

Fy Helvete vad snygg det där blev då

Permalänk
Medlem

Mästerverk som vanligt

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Väldigt stiligt byggt!!!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av majtii:

Ruskigt häftig!

Skrivet av AntiVirus:

Fy Helvete vad snygg det där blev då

Skrivet av Palme_570:

Mästerverk som vanligt

Skrivet av euf0ria:

Väldigt stiligt byggt!!!

Tack så mycket grabbar! Kul att ni gillar bygget:)

Permalänk
Medlem

Det här är nog bland det vackraste jag någonsin sett, det är ju så man blir tårögd. Well Done

Permalänk

Helt klart snyggaste bygget jag sett oavsett var. 10/10 +++++++