Permalänk

"EVGA Hadron Redux"

Mitt första galleri här på Sweclockers blir min lilla Hadron som jag kallar "EVGA Hadron Redux".

Den innehåller
Chassi: EVGA Hadron Air
Processor: Intel Core i5 4670K 3.4ghz
Moderkort: ASUS Z97i-Plus
Internminne: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance LP
Processorkylare: Noctua NH-U9B SE2 med två Noctua NF-B9, Redux-1600
Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 SC 2GB
Nättaggregat: 500W 80 Plus Gold
SSD: Samsung SSD 840 EVO 250GB
HDD: Seagate Barracuda 2TB
Fläktar: 2 st Noctua NF-S12B, Redux-1200, PWM

"EVGA Hadron Redux"

Permalänk
Medlem

nice
Hur är tempsen på systemet ?

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Skrivet av Skjulet:

nice
Hur är tempsen på systemet ?

Tack Har inte hunnit testa så mycket ännu, men det verkar rätt lugnt. Kan köra lite Prime och sådant i morgon om du är intresserad. Vet dock att GPU:n idlar på typ 31 och ungefär detsamma för processorn. Har kört en del spel nu under Steam-REAn och tycker inte att den varvar upp varken GPU, CPU eller PSU speciellt mycket vid belastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gods_machine:

Tack Har inte hunnit testa så mycket ännu, men det verkar rätt lugnt. Kan köra lite Prime och sådant i morgon om du är intresserad. Vet dock att GPU:n idlar på typ 31 och ungefär detsamma för processorn. Har kört en del spel nu under Steam-REAn och tycker inte att den varvar upp varken GPU, CPU eller PSU speciellt mycket vid belastning.

Hur funkar det om du klockar Cpu och Gpu och kör något tungt som BF4 eller liknande?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja veta vilka temperaturer du har i idle och load? Vad tycker du om ljudnivån på nätagget?

Visa signatur

"Do or do not, there is no try" - Master Yoda

Fractal Design Define R4 || Windows 7 || i7 2600@ 3,4 Ghz || 16 GB RAM || ASUS GTX 770 DCII OC || 128 GB SSD

Permalänk
Skrivet av cluban1:

Jag skulle också vilja veta vilka temperaturer du har i idle och load? Vad tycker du om ljudnivån på nätagget?

Ljudmässigt, inte så tyst som man önskar men inget tröskverk heller. Har vid sidan av denna en Bitfenix Phenom med ett Corsair RM650, h100i (standardfläktar) och två 140 mm Noctuafläktar samt ett Asus GTX780 DirectCUii. Den är knäpptyst i jämförelse, det är ett pågående projekt med fokus på gaming och tystnad.

Kommer nog i framtiden försöka byta ut PSU-fläkten på min Hadron och se om det gör någon skillnad.

Kommer hem senare ikväll (efter en minisemester), kan slänga på Prime95 samtidigt som någon bench och se vilken temperatur jag landar på. Har egentligen inga planer på att överklocka denna, så det kan jag dessvärre inte svara på.

/Daniel

Permalänk

CPU idle: 36 grader
GPU idle: 35 grader

Körde Prime95 tillsammans med Unigine Valley ett bra tag och kom då upp i

CPU: 50 grader
GPU: 72 grader

Vet inte hur bra detta kan stämma. Men den lilla burken blir som en skorsten i alla fall. Värt att tillägga är att jag kör alla fläktar på en väldigt tyst inställning.

Permalänk
Medlem

Kul att vi har väldigt likartad smak!

Byggde i dagarna en nästan identisk datorn, kommer även från en väldigt likartat bygge.

Har dock problem med fläkten på PSU. Under idle ligger min psu-fläkt på 4000rpm och låter 4x mer än något annat i datorn. dock ingen skillnad i load, samma vartal.

Varvar din fläkt upp under load?

Visa signatur

be what your mother wants you to be!

Permalänk
Skrivet av Knopp:

Kul att vi har väldigt likartad smak!

Byggde i dagarna en nästan identisk datorn, kommer även från en väldigt likartat bygge.

Har dock problem med fläkten på PSU. Under idle ligger min psu-fläkt på 4000rpm och låter 4x mer än något annat i datorn. dock ingen skillnad i load, samma vartal.

Varvar din fläkt upp under load?

Den låter en del för mig med. Vet dock inte hur många RPM den rör sig med. Tycker inte heller att det är så stor skillnad mellan load och idle.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snyggt! Ganska exakt den datorn jag är ute efter men med ett GTX 970. Allt funkar bra?

Oroväckande om det är som ni säger att PSU-fläkten låter. Har läst att den ska vara ganska tyst.

EDIT: Efter att ha läst lite mer verkar det som en del har smörjt in PSU-fläkten med någon typ av olja för att få ner ljudnivån.

Permalänk
Skrivet av ukki_:

Snyggt! Ganska exakt den datorn jag är ute efter men med ett GTX 970. Allt funkar bra?

Oroväckande om det är som ni säger att PSU-fläkten låter. Har läst att den ska vara ganska tyst.

EDIT: Efter att ha läst lite mer verkar det som en del har smörjt in PSU-fläkten med någon typ av olja för att få ner ljudnivån.

Sett en massa som gjort det också. Har dock slaktat min Hadron rejält. Håller på att bygga om den med ATX PSU och en h100i som kylning. Kommer lägga upp bilder när det är klart.

/Daniel