Permalänk

Beats Pro Versace -Sound Mod-

Tjenare! Ska börja med ett nytt projekt och tänkte logga allt här ifall någon vill göra samma sak.
Jag har redan gjort det här med mina nuvarande Beats Pro som jag köpte för 3500kr nya för länge sen och nu ska jag göra något liknande men mycket smartare.

Jag började med att kolla efter det billigaste paret som faktisk kan fraktas till Svrige och hittade ett par som kostade lite över 500k, att det är en kopia spelar ingen roll alls då jag ändå ska byta ut elementen i dom. (Skicka ett PM om du vill ha länk till sidan.)

Sen blev det av till Sennheisers sida för reservdelar (http://headphonespares.sennheiser.co.uk/hifi-tv-headphones/se...) och beställa ett par element för Sennheiser Momentum, det kostade endast 250kr med frakt och allt!

Jag beställde även en Beats Detox sladd för 50kr, men det kan hända att den är en stel kabel och så tänker jag klaga till köparen och trodligtvis inte andvända den.

Bilderna är tagna med min Nexus 7 2013.

Min slut recension eller vad man ska kalla det.
Ljudet är redan efter modifikationen bättre, men hörlurarnas form gör att det låter basigt. Det är många som tycker om mycket bas men personligen så tycker jag att det var det för mycket bas så jag ändrade på det.
För att ändra hur basigt hörlurarna låter så måste du öppna upp dom igen (ändra en sida i taget), först så ska du sätta tejp för det lilla lufthålet, sen ska du klippa ut en bit cardboard eller plast som är lite större än elementet så det passar över. Sen limmar du på det och justerar själv hur stort lufthål du vill ha, desto större hål desto mer bas så det är bara att börja smått och lyssna!

Beats Pro Versace -Sound Mod-

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

...och hittade ett par som kostade lite över 500k...

Projekt : Beats Pro Versace -Sound Mod-

Det var väldigt dyrt för ett par kopior

Permalänk
Skrivet av Can0n:

Det var väldigt dyrt för ett par kopior

Tro det eller ej men det är där priset för Beats Pro ligger om de ska vara av den kvalité så de vågar sälja dom.
Det som gör priset är materialen och tillverknings processen, jag skulle inte köpa onödigt dyra kopior om jag inte visste på vilken nyvå de är på.
Vill man inte betala så mycket så finns det "vanliga" plast beats som man kan köpa för runt 70kr + frakt på samma sida.
Men jag tycker inte om plast beats, det ska vara 100% aliminium!

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

Tro det eller ej men det är där priset för Beats Pro ligger om de ska vara av den kvalité så de vågar sälja dom.
Det som gör priset är materialen och tillverknings processen, jag skulle inte köpa onödigt dyra kopior om jag inte visste på vilken nyvå de är på.
Vill man inte betala så mycket så finns det "vanliga" plast beats som man kan köpa för runt 70kr + frakt på samma sida.
Men jag tycker inte om plast beats, det ska vara 100% aliminium!

Alltså, det var ett skämt =P
Du har skrivit "500k" och inte "500kr".
500k = 500.000

Permalänk
Medlem

Är det något speciellt med att ha vettigt ljud men ändå se ut som ett "tool" som är tanken med dessa eller? Inget illa menat men varför inte bara köpa något vettigt direkt från Sennheiser eller AKG? Beats gör ju bara att man spyr när man ser de.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av tysonayt:

Är det något speciellt med att ha vettigt ljud men ändå se ut som ett "tool" som är tanken med dessa eller? Inget illa menat men varför inte bara köpa något vettigt direkt från Sennheiser eller AKG? Beats gör ju bara att man spyr när man ser de.

Håller faktiskt med, hade aldrig kunnat använda dom pga utseendet och hur de är ansedda generellt sätt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Kan du skicka en länk på inköpsställe för lurarna? Tänker lite i samma spår som dig nämligen, dock tänker jag inte betala fullpris för ett par äkta beats pro. Diggar utseendet men ljudet är väl inte mycket att hurra för..

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem

Nice, sånna här projekt gillas! Och £8 per högtalarelement? Shit, vad är det som kostar egentligen.

Synd att allt sådant här blir nedröstat på swec, anledningen är dock att du gör ett "pågående projekt", lägger du upp ett nytt album när allt är klart bör du få ett mer rimligt betyg (inte för att det är hela världen).

Ska följas, blir det bra och inte ser allt för hassligt ut kan det hända att jag ger mig in på det själv!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Är det något speciellt med att ha vettigt ljud men ändå se ut som ett "tool" som är tanken med dessa eller? Inget illa menat men varför inte bara köpa något vettigt direkt från Sennheiser eller AKG? Beats gör ju bara att man spyr när man ser de.

Tanken är väll egentligen att kunna ha ett par lurar med momentum kvalité i ljud för under 1000kr, vilket är rätt häftigt. Att han väljer sätta det i ett par fake beats är ju lite skitsamma

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av Can0n:

Alltså, det var ett skämt =P
Du har skrivit "500k" och inte "500kr".
500k = 500.000

Haha, tack för det! Jag ändrade nu.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Är det något speciellt med att ha vettigt ljud men ändå se ut som ett "tool" som är tanken med dessa eller? Inget illa menat men varför inte bara köpa något vettigt direkt från Sennheiser eller AKG? Beats gör ju bara att man spyr när man ser de.

Alla tycker såklart olika om beats och jag tycker sjäv att orginal beats inte har något bra ljud, men sättet de är gjorda och speciellt Beats Pro är väldigt mod vänliga. Sen får folk tycka vad dom vill, det låter ändå bra, overkligt bra för under 1000 kr.

Och jag tycker att Sennheiser eller AKG lurar har design som knappast kan slå beats, de lurarna jag skulle kunna ha på mig är Sennheiser Momentum men jag föredrar Beats Pro för att de har möjlighet att dela ljudet med andra och de väger 390 gram vilket jag tycker om i jämnförelse med Momentum som endast väger 160 gram.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

Nice, sånna här projekt gillas! Och £8 per högtalarelement? Shit, vad är det som kostar egentligen.

Synd att allt sådant här blir nedröstat på swec, anledningen är dock att du gör ett "pågående projekt", lägger du upp ett nytt album när allt är klart bör du få ett mer rimligt betyg (inte för att det är hela världen).

Ska följas, blir det bra och inte ser allt för hassligt ut kan det hända att jag ger mig in på det själv!

Jag bryr mig inte om betygen eller vad folk tycker och jag kommer att lägga upp bilder under projektets gång på hur jag går tillväga så att andra kan göra liknande saker.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Tycker det är en tuff idé, beats är enligt mig väldigt snygga. Speciellt dem röda ;). Men som sagt ljudet är väl inget vidare..

Permalänk
Skrivet av sander00se:

Tycker det är en tuff idé, beats är enligt mig väldigt snygga. Speciellt dem röda ;). Men som sagt ljudet är väl inget vidare..

De har du rätt i, enligt mig är beats väldigt "leriga" i ljudet. Det blir aldrig någon klarhet på något.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk

Projektet är nu klart, och lurarna låter fantastiskt!
Det är bara att skriva ett PM om du har frågor.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Riktigt gräsliga om jag ska vara ärlig, men så länge du är nöjd så kvittar det antar jag

Permalänk
Skrivet av Sainth:

Riktigt gräsliga om jag ska vara ärlig, men så länge du är nöjd så kvittar det antar jag

Alla tycker självklart olika och ska såklart få uttrycka sina åsikter men själv tycker jag att Beats lurar är bra mycket finare än andra hörlurar och Pro modellen har allt rätt om du frågar mig.
Perfekt passform över öronen och väldigt bra vikt samt komfort tycker jag.

Sen att de är lätta att ta isär och skruva med är ett stort plus!

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk

Grymt bra resultat och Versace modellen var skit snygg. Jag köpte A-Jays Five som har bra ljud enligt mig, dock åker dem ut ur mina öron hela tiden. Nu ligger hörlurarna mest i sin låda Hade inte tvekat om du skulle sälja hehe

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna länka inköps stället eftersom jag, precis som du vill ha ett bra par hörlurar som man kan modifiera.

Visa signatur

NZXT H2|Corsair CX600W|Corsair 8GB XMS3 1600MHZ|IntelCore i5 2500&Corsair HydroSeries™ H50 PnP|MSI 660TI 2GB Power Edition OC|Asus P8P67|OCZ Aglility 3 & INTEL 330|OS WIN 7
Platta: iPad 3+4G 16GB
Mobil: Samsung Galaxy SIII Marble White

Permalänk
Medlem

Kan du pma vart du köpte lurarna? Kommer nog göra som du spännande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Cool idé! Blev lite sugen på att ge mig på att göra den här moden.
Har du lust att PM;a vart du köpt lurarna?