Permalänk

360 Corsa bygge (Tangentbord)

360 Corsa är ett tangentbord från sidan OTD.kr. Där annordnas s.k. Group buys ungefär varannat år på specialdesignade tangentbord. 360 Corsa är det senaste av dessa och här kommer en liten buildlog från mitt bygge! Själva bygget tog ungefär en dag att genomföra.

Kommer förmodligen uppdatera den här texten efter hand då jag har lite dålig fantasi just nu

360 Corsa bygge (Tangentbord)

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

vad är den svarta "kulan" i vänstra hörnet

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Skrivet av Noob I am:

vad är den svarta "kulan" i vänstra hörnet

Det är ett spöke som en keycap, här är en bättre bild:

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!
Visste inte att det är GON som designat controllern. Han kanske har lagt in stöd för att använda sin mjukvara då för att programmera det. Den är väldigt simpel att använda. Har själv ett NERD60 från GON.
Vad används DIP switchen till?
SMT/SMD komponenterna, lödde du dem med vanlig lödkolv? Har själv inte vågat mig på det ännu. Brukar välja att den jag köper av fixar det, men om det gick "lätt" så kanske man ska ge på sig det själv.
Är plattan i stål eller Alu? Ser ut som stål, men man vet ju aldrig.
Önskar det fanns ett liknande 60% case, lite mörkare bara. Så förbaskat clean!
Vilka caps är det? Ser ut som TaiHao Doubleshots.

Angående Galleriet. Skulle vilja se fler steg i processen. Men det är kanske för att jag är intresserad :D.
Bilderna är jättebra! Skarpa och tydliga. Önskar jag skulle kunna fixa lika bra

Permalänk
Skrivet av Beltet:

Riktigt snyggt!
Visste inte att det är GON som designat controllern. Han kanske har lagt in stöd för att använda sin mjukvara då för att programmera det. Den är väldigt simpel att använda. Har själv ett NERD60 från GON.
Vad används DIP switchen till?
SMT/SMD komponenterna, lödde du dem med vanlig lödkolv? Har själv inte vågat mig på det ännu. Brukar välja att den jag köper av fixar det, men om det gick "lätt" så kanske man ska ge på sig det själv.
Är plattan i stål eller Alu? Ser ut som stål, men man vet ju aldrig.
Önskar det fanns ett liknande 60% case, lite mörkare bara. Så förbaskat clean!
Vilka caps är det? Ser ut som TaiHao Doubleshots.

Angående Galleriet. Skulle vilja se fler steg i processen. Men det är kanske för att jag är intresserad :D.
Bilderna är jättebra! Skarpa och tydliga. Önskar jag skulle kunna fixa lika bra

Tack så mycket! Jag köpte en speciell kontroller av GON som heter A356. Problemet med orginalkontrollern är att den bara har stöd för ps2 kontakter och jag hade varken lust att sleevea eller att hitta en duglig ps2 kontakt för mitt bygge.

Jag får kolla upp vad DIP-Switchen används till, har båda på off just nu iaf.

SMD Komponenterna lödde jag med vanlig lödkolv. Inte supersvårt men om man tycker att löda brytare är lite krångligt så kanske man ska hålla sig undan! Jag började iaf med att löda fast en bit lödtenn på ena polen. Sedan placerade jag smd-komponenten på polen med pincett samtidigt som jag värmde upp lödtennet.När det stelnat lödde jag bara fast komponenten vid andra polen.

Plattan är i aluminium så vitt jag vet, men jag är inte helt säker.

Till sist är capsen Raindrop v1 från Signature plastics. Det var ett Gb på dessa på GH vid 2013 har jag för mig!

Tack så mycket för frågorna och vad skulle du vilja se mer av i bygget? Kan se om jag har några bilder över!

Visa signatur

Tangentbord e kul