Preliminärt sökresultat
|
|
#151 (länk) |
AndyreasMedlem Plats: Skåne Registrerad: apr 2008 |
Usch vad jag saknar lite liv från tillverkarna. De skriver inget mer på sin blogg eller här för den delen. Är så sjukt sugen på att höra hur allt fortlöper. Vill nämligen slå till på ett chassi relativt snart.
|
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#153 (länk) |
nussseMedlem Plats: Kallhäll Registrerad: feb 2005 |
Tror om jag förstod allt rätt när jag pratade med dem att det kommer ta tid innan de börjar producera dessa till den stora massan om de någonsinn gör det. Man man kan ju alltid hoppas
|
|
#154 (länk) |
casedesignMedlem Plats: Sthlm Registrerad: feb 2007 |
Hej!
Ledsen att det inte hänt så mycket på sista tiden. Vi jobbar på att kunna CE-märka lådan så att vi kan sälja den. Men det är inte det lättaste att ha med olika myndigheter att göra. Vi mailar och ringer till olika instanser men det är svårt att å respons. Men vi kämpar på! Det är otroligt kul med all positiv respons, stort tack! |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#156 (länk) |
Snygg belysnig
|
|
#157 (länk) |
Citat:
///Danne |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#158 (länk) |
Smekt-Burkmat^Medlem Plats: Göteborg Registrerad: maj 2004 |
Hur ser pris bilden ut om man skulle köpa två stycken??
WS: XPS 1530 T8300 2.40GHz - 3 GB RAM - 320 GB - GF 8600M GT | HTPC: AMD x2 5050e - 2 GB RAM - 1.82 TB - ATI 3200 Mail: P4 2.6 GHz - 1.5 GB - 320 GB | FS: Atom 1.6GHz - 2 GB RAM - 2 TB - Intel GMA 950 | Prylar: Samsung GT-I5700 - Meizu M6 8GB - Canon IXUS 860 IS |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#160 (länk) |
Okay, men vad gör man när man har mailat och inte fått något svar på 2 veckor??
WS: XPS 1530 T8300 2.40GHz - 3 GB RAM - 320 GB - GF 8600M GT | HTPC: AMD x2 5050e - 2 GB RAM - 1.82 TB - ATI 3200 Mail: P4 2.6 GHz - 1.5 GB - 320 GB | FS: Atom 1.6GHz - 2 GB RAM - 2 TB - Intel GMA 950 | Prylar: Samsung GT-I5700 - Meizu M6 8GB - Canon IXUS 860 IS |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#161 (länk) |
RoleXMedlem Plats: Hemma i mitt Rum Registrerad: mar 2003 |
Ja håller med... orka med mail, sätt ut pris och annat info här så slipper folk jaga er och vänta på få mail hela tiden.
Anmäl Citera |
|
|
#162 (länk) |
Är väldigt intresserad av deras lösning på en så kompakt server lösning, men givetvis till rätt pris. Men den som väntar på något gått väntar aldrig förlänge.
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#163 (länk) |
Misstänker att de inte fått det i full produktion ännu. Ge grabbarna lite tid så kommer det nog snart
|
|
#164 (länk) |
Bollen ligger inte hos oss för tillfället, det enda vi kan göra är att vänta, vänta och vänta just nu vilket förstås är rätt frustrerande...
///Danne
Anmäl Citera |
|
|
#166 (länk) |
Bergman011Medlem Plats: Norrköping Registrerad: nov 2006 |
Hur gåre ?
Anmäl Citera |
|
|
#167 (länk) |
Alla som följer denna tråd är säkert intresserad av min annons:
Edit. Länken borttagen då lådan är såld. Senast redigerad av nussse 2008-07-22 klockan 16:13.
|
|
#169 (länk) |
Jupp. Den lyckliga nyblivna ägaren hämtade den igår.
|
|
#170 (länk) |
InsanewithmybodyMedlem Plats: Gävle Registrerad: okt 2006 |
Hur fick du tag på din Mini filserver nussse?
Samt vad finns det för olika anslutningsmöjligheter på den?
Stationär: Antec P182 | Intel E6600 | 4096 mb | 1,25TB 7200rpm | GeForce 9800GT | Vista 32bit Bärbar: Acer Aspire Timeline 1810TZ | Intel SU4100 | 3072 mb | 320GB | Win7 64 bit Htpc/Server: Nzxt Whisper | Intel i5 | 4096 mb | 10TB WD Green + 2TB WD MyBook | Ati HD4670 | Win7 32 bit |
|
Anmäl Citera |
|
|
#171 (länk) |
Jag lyckades få ett av de 10 (tror det var 10 stycken) provex av version 4 som släpptes i februari i år.
Anslutningarna beror på vilket moderkort du sätter i då det enbart var lådan jag jag fick. Köpte sedan ett kort från via med dubbla gigabit-portar och fyra usb mm mm. Men som sagt bara lådan. Inga portar på framsidan dock. Om det är ett plus eller minus är upp till var och en. Tycker det skulle förstört den fina fronten men är ju en smaksak.
|
|
#172 (länk) |
Okej hur mycket kostade lådan när du köpte den?
Samt hur mycket hdd utrymme fick du plats med?
Stationär: Antec P182 | Intel E6600 | 4096 mb | 1,25TB 7200rpm | GeForce 9800GT | Vista 32bit Bärbar: Acer Aspire Timeline 1810TZ | Intel SU4100 | 3072 mb | 320GB | Win7 64 bit Htpc/Server: Nzxt Whisper | Intel i5 | 4096 mb | 10TB WD Green + 2TB WD MyBook | Ati HD4670 | Win7 32 bit |
|
Anmäl Citera |
|
|
#173 (länk) |
Har för mig den gick på 950 och den har plats för upp till 5 hårddiskar.
|
|
#174 (länk) |
okej hur kopplade du in den i datorn?
Är den som en stor extern hdd eller är det som en server med eget operativ?
|
Anmäl Citera |
|
|
#176 (länk) |
Citat:
|
Anmäl Citera |
|
|
#177 (länk) |
x1ztMedlem Plats: Stockholm Registrerad: dec 2001 |
Förslag på en variant av lådan. Ta bort hårddiskburen och sätt dit 4x 5,25" istället samt mosa in ett standard ATX nätagg där den nuvarande 120mm ovanför nätagget sitter. Sitter nämligen i tankarna på bygga eget men kommer knappast kunna matcha dessa lådor i estetisk synpunkt. Vill dock ha in mina 2 2x 5,25" "3in2" hotswaplådor samt ett vanligt agg.
Denna variant borde funka fint för HTPC med då man kan ha cdläsare i en plats samt en CM "4in3" eller liknande diskbur i dom 3 övriga 5,25" platserna. Kylningen blir dock rätt lidande med nätagget som endast puttar ut luft ur chassit men det kanske borde gå att lösa med 120/140mm fläktar på vardera sida?
"No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power." - P. J. O'Rourke "Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia" |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#178 (länk) |
LeedowMedlem Plats: Falun Registrerad: dec 2003 |
Citat:
![]() Ett standard nätagg är runt 150x140x86mm vilket är väldigt stort, blir svårt att få plats med det även om man offrar lite plats. Effekten från ett sådant stort agg är inte nödvändigt heller. Jag håller med att hotswapplatser är något önskvärt då det är en server. Jag skulle inte räkna med VIAs moderkort då de har för klen processor (tror jag) för att köra paritetsberäkningar vid RAID 5 eller 6. Intel är ju på g att släppa deras Mini-ITX med 775 plats. Grymma specs och kortet kostar runt tusenlappen.
|
|
#179 (länk) |
x1ztMedlem Plats: Stockholm Registrerad: dec 2001 |
Just 6 diskar är perfekt för en sån här låda, 2x SATA är väl i princip standard på m-itx moderkort sen kör man ett 4 portars kontrollerkort i PCI slotten. Jag tror nog en VIA C7 duger fint, vill man ha lite mer avancerad raid kan man alltid lägga ner lite mer pengar på kontrollerkortet och få vettig avlastning. Kör ett jetway moderkort med 1,5GHz C7 och Sil3114 baserad pci-kort utan problem. Dock bara en mjuk RAID1:a på den. Det enda processorn maxar på är om man skickar filer via sftp.
![]() S775 tror jag är overkill för en filserver i NAS stuk. Kommer dra mycket mer ström och sen är man väl nästan tvungen att ha en towerkylare i chassit också. ![]() Min filserver har dock legat och kört i en kartong de senaste halvåret, detta chassi ser lovande ut iaf på den fronten.
"No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power." - P. J. O'Rourke "Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia" |
|
|
Anmäl Citera |
|
|
#180 (länk) |
FyximMedlem Plats: /home Registrerad: dec 2004 |
Citat:
|
|
|
Anmäl Citera |