Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Har sånt chassi. =/
Småsaker jag gjort med toweret för att det ska bli lite skönare för ögat och användningen:
1. Frontdisplayen som visar värme går över den silviga kanten och syns som en vit kant bakom det svarta nätgalret i fronten... denna plockas av och den vita plasten målas svart så den inte syns genom galret.
2. Lysdioderna i frontens hörn samt ljuset ovan nämnda display kopplas till en swtich brevid powerknappen så man kan slå av/på ljuset... jag kopplade även ljusrör till denna switchen... kan säkert koppla ledsna för fläktarna till en sådna switch också men jag valde istället att byta ut dem mot 3pins svarta fläktar och lade till ytterligare 2 fläktar som alla kontrolleras av en fläktkontroller (då chassit kom med 80mm fläkt i baken men kan ta 120mm blev det självklart en 120mm som kom i baken på chassit).
3. Sladden som går till dioderna i dörren är tokful där den syns vid gånggärnen och den får därför en liten kabelstrumpa över sig.
4. Sidoplåtar och PSU får svarta tumskruvar medans PCI slottar och HDD får tumskruvar i metallfärg.
5. Luftkåpan i sidan byts mot en i transparant plast (I mitt fall valde jag att sätta dit en 80->120mm genomskinlig fläktkonverter då den stora CPU kylaren sitter precis bakom. Glöm inte fläktgalret då det sitter i luftkåpan, jag valde en i svart metallnät för utseendets skull).
6. Nitar som sitter vid PCI platserna för att hålla ett stycka av bakplåten bits av en bit och slipas till för att göra plats för tumskruvar men också för bakpråten till grafikkort med dubbelhöjd ska få plats så sådant kort kan installeras.
Säkert fler grejer jag gjort men kommer inte ihåg allt just nu tyvärr... ovan lista gör iaf att man kommer en bit på vägen till att göra toweret mer acceptabelt.