Permalänk
Medlem

The Sleeper

Äntligen dags att testa nya galleriet!

Som man kunde läsa i tråden: Starta moderkort "utan" F_PANEL-kontakt så tänkte jag bygga en dator av nya komponenter i ett gammalt COMPAQ-chassi från 90-talet.
Sagt och gjort, det tog ett tag då det hela tiden dök upp nya saker som inte passade.
Namnet "The Sleeper" kommer från bilar som ser gamla och slitna ut på utsidan, men har top-of-the-line-delar "under huven". Detta är även fallet med min dator (fast kopmonenterna kanske inte är överdrivet bäst, men jag har ingen anledning att klaga iaf )

Komponenter:
Gigabyte GA-X58A-UD3R
Intel Core i7 930 @ 2,8GHz stock så länge
Sapphire Radeon HD 5970 2GB
Corsair 3x2GB 1600MHz XMS3
be quiet! Dark Power Pro 750W
WD Caviar Black 640GB SATA 6,0 gbps
Samsung SH-S223C DVD-brännare
Noctua NH-C12P SE14

Givetvis är detta endast temporärt, jag kommer att flytta över komponenterna till ett Lian Li PC-A77F Silver när det kommer.

The Sleeper

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Haha, underbart!

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken mögdator Den duger inte till något va?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Haha, störtskönt

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Haha, underbart!

Skrivet av Farenheit:

Haha, störtskönt

Tack

Skrivet av MulleEng:

Vilken mögdator Den duger inte till något va?

Helt seriöst så gör den inte det. Har inte installerat nåt på den än

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Gillar faktiskt retro stilen, allt det nya med flashiga frontar och led ljus överallt börjar bli tjatigt. Faktiskt en cool dator du har där, gillar tanken! Good job.

Permalänk
Avstängd

Snyggt som fan! 5p

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Haha snacka om en luring, kul att ta med den på lan och se alla fnissa tills man börjar köra med öppen sida

Permalänk
Medlem

Ta den på lan, skaffa en mod för att de ska se ut som win95/98, starta igång spel på högsta graffen = Win

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Gillar faktiskt retro stilen, allt det nya med flashiga frontar och led ljus överallt börjar bli tjatigt. Faktiskt en cool dator du har där, gillar tanken! Good job.

Skrivet av Esseboy:

Snyggt som fan! 5p

Tack så mycket!

Skrivet av Asheileon:

Haha snacka om en luring, kul att ta med den på lan och se alla fnissa tills man börjar köra med öppen sida

Jo, fast jag skulle nog dö av skam för min "kabeldragning"...

Skrivet av Tinkin:

Ta den på lan, skaffa en mod för att de ska se ut som win95/98, starta igång spel på högsta graffen = Win

Haha, sant

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Fast faktum är att det går att få till en schysst kabeldragning i såna där chassin, man får bara jobba med det ett bra jävla tag
Men få in alla överflödiga kablar över DVD-läsaren så har du en bra start iaf

Men i övrigt en härlig liten modd

Permalänk
Medlem

Snyggt, gillar att du har ett gammalt chassi! Riktigt sleeper!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maango:

Fast faktum är att det går att få till en schysst kabeldragning i såna där chassin, man får bara jobba med det ett bra jävla tag
Men få in alla överflödiga kablar över DVD-läsaren så har du en bra start iaf

Men i övrigt en härlig liten modd

Precis, men eftersom det här bara är tillfälligt så orkar jag inte lägga ner timmar på det. Kablarna var väldigt stela så jag ville inte böja dem för mycket heller.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Behåll chassit men fixa kabeldragningen och sen så tar du bort compaq märket

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maango:

Fast faktum är att det går att få till en schysst kabeldragning i såna där chassin, man får bara jobba med det ett bra jävla tag
Men få in alla överflödiga kablar över DVD-läsaren så har du en bra start iaf

Men i övrigt en härlig liten modd

hehe jo det är nästan omöjligt att få riktigt bra kabeldragning i sånna chassin. detta tog typ ca 2 timmar Imageshack - dator.jpg

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Behåll chassit men fixa kabeldragningen och sen så tar du bort compaq märket

Nja, tyvärr så fick jag ju kapa i expansionskortsplatserna för att kunna sätta i grafikkortet så nu kan man säga att det hänger i en skör tråd. Dessutom så är nog inte kylningen tillräcklig för ett långvarit användande.
COMPAQ-märket är målat på chassit så enda sättet att få bort det är att lacka hela fronten och det orkar jag inte.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

älskar "sleeper" byggen

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

Haha fint, damn vart sugen på ett sånt grafikkort nu.

Synd bara att Komplett höjt priset med 500kr nu..

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Haha fint, damn vart sugen på ett sånt grafikkort nu.

Synd bara att Komplett höjt priset med 500kr nu..

Ja, de flesta har höjt priset på 5970, jag hade tur som slog till på inets kampanj med Sapphire 5970 för 5549:-

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

haha. roligt galleri. fram med benchmark tester nu

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

haha. roligt galleri. fram med benchmark tester nu

Tyvärr tänker jag inte riskera att någon komponent steks under benchmark-tester. Det är såpass dålig luftcirkulation i chassit att jag inte vågar belasta den särskilt hårt.
Jag vet inte om det alltid är så, men man kan t.ex. steka ägg på grafikkortet medan datorn står i idle...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Tyvärr tänker jag inte riskera att någon komponent steks under benchmark-tester. Det är såpass dålig luftcirkulation i chassit att jag inte vågar belasta den särskilt hårt.
Jag vet inte om det alltid är så, men man kan t.ex. steka ägg på grafikkortet medan datorn står i idle...

Om du inte vill lägga upp benchs så skulle jag gärna se dig steka ett ägg på vga't.... vändstekt tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Om du inte vill lägga upp benchs så skulle jag gärna se dig steka ett ägg på vga't.... vändstekt tack

Jag kan ju dra igång lite benchs och bjuda in till gardenparty med grillad oxfilé direkt från 5970.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Jag kan ju dra igång lite benchs och bjuda in till gardenparty med grillad oxfilé direkt från 5970.

Sounds like an idea

Permalänk
Medlem

Jag tar med ölen och mitt grafikkort för bb;n.

Jag tänkte mig vantage eller dylikt. Inte något extremt som furmark

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Jag tar med ölen och mitt grafikkort för bb;n.

Jag tänkte mig vantage eller dylikt. Inte något extremt som furmark

Yeah, då kan vi köra quad-Crossfire bbq!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Haha, gillar ditt bygge! Nu måste jag göra något liknande med något gammalt chassi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Haha, gillar ditt bygge! Nu måste jag göra något liknande med något gammalt chassi!

Kul att man kan inspirera folk Synd bara att allt inte passade utan att göra åverkan på chassit. Hade det gjort det så skulle jag övervägt att ha kvar det permanent, nu sitter jag och väntar som en idiot på att mitt chassi ska komma in till inet.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Lol Tjuven Fast bättre att skaffa ett typ Antec 1200 och stoppa denna compaq's hårdvara i Undra om tjuven blir förvånad

Visa signatur

CITERA!!!!!