Permalänk
Proffsmoddare

ITX Workstation

Halloj, dags för ett litet sidoprojekt från mig såhär mitt i studierna. Det var ett tag sen senast och förhoppningsvis tycker ni om det (Och förhoppningsvis kan jag fortfarande göra vettiga byggloggar!).

Det jag har tänkt mig är en kompakt arbetsdator baserat på Asus nya ITX-kort med Sandy Bridge, 5670 och två SSDer. Detta drivs sedan av ett Picopsu. Detta blir det första riktiga SFF-bygget jag gör så det blir intressant.

Specs:
ASUS P8H67-I Deluxe
Intel 2600k
ASUS EAH5670 1GB
2x Intel X25-E 64GB
4GB 1333 DDR3 So-DIMM

ITX Workstation

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut detta! Kommer det bli lite färg på det hela eller kommer du att polera delarna?

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Proffsmoddare

Det kommer bli färg på ytterpanelerna, sen vilken har jag inte bestämt ännu

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Det kommer bli färg på ytterpanelerna, sen vilken har jag inte bestämt ännu

Kanske Stefan på Djungelapa.se vill sponsra med lite sleeve i snygga färger? ;P Kan alltid höra med honom honom han verkar riktigt schyst!

Permalänk

Oerhört kompetent bygge.
Bra redovisat med bra bilder, en klar 5:a.

/ Robert

Permalänk

Trevligt
valet av grafikkort, var det för att du hade ett 5670 liggandes eller för att det är ström snålt :)?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Proffsmoddare

Yes det är för att det är strömsnålt men ändå kraftigt nog för att användas i en vanlig dator.

Edit

Skrivet av SayZk:

Kanske Stefan på Djungelapa.se vill sponsra med lite sleeve i snygga färger? ;P Kan alltid höra med honom honom han verkar riktigt schyst!

Det känns ganska onödigt med tanke på att det kommer totalt finnas fyra kablar att sleeva i chassit

Sen har jag aldrig varit ett större fan av sleeving i massa konstiga färger, kalla mig bakåtsträvande men jag anser att om man köper sleeve ska det endast finnas svart att välja på

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Riktigt nice bygge

Vad använder du för hård/mjukvara när du gör ditt chassi?
Alltså vilket program ritar du upp det in ... om du nu gör det vill säg.
Även vad använder du för utrustning när du skär ut plåten ....

Ha det gött
//Vidstig

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 3.0Ghz | 2048MB DDR2 | 1Tb 250Gb HDD | Nivida GTX 260 | 2x 23tum Acer Skrämar

Permalänk
Medlem

Blev kär i det. Älskar hur du har gjort med SSD'arna och graffekortet! 5p

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Vidstig:

Riktigt nice bygge

Vad använder du för hård/mjukvara när du gör ditt chassi?
Alltså vilket program ritar du upp det in ... om du nu gör det vill säg.
Även vad använder du för utrustning när du skär ut plåten ....

Ha det gött
//Vidstig

Tacktack!

Mjukvaran till fräsen är Galaad och maskinen det ligger på vet jag knappt vad det är, någon gammal shuttle med en 4800+ eller nått sånt.

Jag kör med Rhinoceros 3D till all min cad, snabbt och smidigt!

Till fräsen är det blandat HM och HSS, mestadels tvåskär och jag kör oftast med 3mm fräsar då de är rätt billiga jämfört med andra. Sen beror det lite på om jag ska göra hål för M3 eller M4 då jag inte kan göra M3 med en 3mm fräs.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt! Vart har du köpt PciE risern?

Permalänk
Proffsmoddare

Jag fick faktiskt den av Asus men jag har tidigare köpt dem på Linitx.

t.ex: http://linitx.com/viewproduct.php?prodid=11679

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

otroligt imponerad av dina byggen! och avis på dina verktyg ^^
kommer följa detta med glädje

Permalänk
Medlem

awesome

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Helt klart en av de mest snyggaste genomförda byggena på sweclockers. Hur många timmar har du lagt ner på det?

Permalänk
Proffsmoddare

Härligt med ett nytt bygge av dig. Är som många andra avundsjuk på dina verktyg och kunskap. Good job!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt bygge som alltid. Men du säger att du ska måla ytterpanelerna, jag tycker nästan du bara kan polera upp dem så att finishen nästan blir som krom.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

f** vad snyggt! ett av de snyggaste byggena på sweC. vad ska du köra för os i den?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Kan man få en bild på baksidan? Vill se hur du fäste grafikkortet

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Avstängd

Verkligen snyggt!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt max! Fattar inte hur du har tid med alla studier och allt!

Jag kör också ett ITX system nu, fyfan vad awesome det är med plats på skrivbordet igen!

MVH Johannes DD10

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

proffsigt!

Permalänk
Medlem

Du tar inte speciella ordrar och gör chassi åt folk? Hade varit intresserad i sådant fall

Permalänk
Medlem

hade betalat 3000-4000 för att du skulle göra ett bygge åt mig

Permalänk
Medlem

snyggt snyggt snyggt sleepstreamer har du en hel verkstad? såg ut som en lite mer avancerad bockmaskin än en hobbex brytbänk... =P älskar dina byggen även om jag själv är mera en "handmade" det roligaste med dina byggen är ju att du inte gör en fyrkantig låda utan bygger nånting eget

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut!! kommer följas

Permalänk

Kommer ett picopsu verkligen orka med det systemet? Någon som testat att driva tex en i5 quad + grafikkort etc med ett 150w? Finns ju iofs Hfx också med mer watt men de är lite väl dyra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av camitza:

hade betalat 3000-4000 för att du skulle göra ett bygge åt mig

Bara slänger ut en siffra lite sådär?!

Grymt snyggt sleep, vad blir det för färger?

Rött och krom?!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Måste vara tråkigt att ha de maskinerna du har,
Iallafall för oss andra som i bästa fall har en Dremmel
Snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredarp:

Måste vara tråkigt att ha de maskinerna du har,
Iallafall för oss andra som i bästa fall har en Dremmel
Snyggt

Hade han inte haft det hade det säkert tagit 5-6 gånger längre tid, om han ens skulle kunna göra sådana delar!

Ont: Riktigt snyggt! Gillar stilen det har ordentligt!
Kanske försöka få bort den tråkiga färgen på PCI-risern?
Det är det enda som sticker lite i mina ögon