Verktyg Visningsval
2011-08-17, 09:41   #1

Främling

Medlem

Främlings avatar

Plats: By The River

Registrerad: jul 2007

AoEO - Age of Empires Online

I går den 16e Augusti kunde jag för första gången logga in på AoEO - Age of Empires Online.

http://ageofempiresonline.com/

Spelet är f2p men man kommer att kunna köpa saker i en store (främst kosmetiska samt inehåll typ quest packs).
Just nu hållar man till kring medelhavet, där du kan välja mellan att vara Grek eller Trojan (valde Grek). Senare kommer andra kulturer tillkomma.
Du är din Huvudstad. Man gör quests som ger xp för att gå upp i level (som i de flesta mmo's). Questerna öppnar även nya färdigheter/teknologier.
Det finns en typ av "talent-tree" som gör att du kan styra inriktningen på ditt imperium samt achievments.
Har ännu inte kommit till pvp nivå så det kan jag inte säga något om ännu.

Grafiken är trevlig när man kör på max upplösning och påminner mycket om grafiken man hittar i browser baserade spel.
Allt sköts med musen. UI är lätt att förstå och man kommer snabbt in i spelet. Mycket tydliga tutorials dyker hela tiden upp.
Av chaten att dömma består spelarbasen av "typiska" mmo-spelare... samma skämt som vi hört de senaste tio åren :/

Tror att detta kan bli mycket beroendeframkallande och att det på sikt kommer få en äldre spelarbas än WoW, Rift, Aion och dylika. Fördelen mot många andra mmo's är att du inte missar något om du inte spelar på ett tag... du fortsätter helt enkelt där du var sist.
Fick av någon anledning tillbaka minnen från min tid i Wizard101 när jag spelade... förmodlgen pga den gemytliga lite gulliga framtoningen.

Har du tröttnat på begränsningarna som finns i likande browser och fb-spel så kan detta vara något för dig.

Några andra som loggade in i går?
Core i7 2600K 3,4GHz || GeForce GTX 580, 1536MB || 16GB DDR3 1600MHz || 2 x Corsair 120GB SSD || 1TB Samsung HDD || MSI P67A-C45 || Corsair TX 850w 80+ || Coolermaster HAF 912+ || W7 Home Premium 64bit || Acer TFT 23,6 120Hz \\
Främling är inte uppkopplad
2011-08-17, 09:59   #2

Gusminator

Medlem

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Främling Visa inlägg
I går den 16e Augusti kunde jag för första gången logga in på AoEO - Age of Empires Online.

http://ageofempiresonline.com/

Spelet är f2p men man kommer att kunna köpa saker i en store (främst kosmetiska samt inehåll typ quest packs).
Just nu hållar man till kring medelhavet, där du kan välja mellan att vara Grek eller Trojan (valde Grek). Senare kommer andra kulturer tillkomma.
Du är din Huvudstad. Man gör quests som ger xp för att gå upp i level (som i de flesta mmo's). Questerna öppnar även nya färdigheter/teknologier.
Det finns en typ av "talent-tree" som gör att du kan styra inriktningen på ditt imperium samt achievments.
Har ännu inte kommit till pvp nivå så det kan jag inte säga något om ännu.

Grafiken är trevlig när man kör på max upplösning och påminner mycket om grafiken man hittar i browser baserade spel.
Allt sköts med musen. UI är lätt att förstå och man kommer snabbt in i spelet. Mycket tydliga tutorials dyker hela tiden upp.
Av chaten att dömma består spelarbasen av "typiska" mmo-spelare... samma skämt som vi hört de senaste tio åren :/

Tror att detta kan bli mycket beroendeframkallande och att det på sikt kommer få en äldre spelarbas än WoW, Rift, Aion och dylika. Fördelen mot många andra mmo's är att du inte missar något om du inte spelar på ett tag... du fortsätter helt enkelt där du var sist.
Fick av någon anledning tillbaka minnen från min tid i Wizard101 när jag spelade... förmodlgen pga den gemytliga lite gulliga framtoningen.

Har du tröttnat på begränsningarna som finns i likande browser och fb-spel så kan detta vara något för dig.

Några andra som loggade in i går?
Spelade för några månader sedan då fanns enbart greker att välja på, förstod inte själva mmo aspekten i spelet då, var mest som ett vanligt RTS i AOE anda med en chatt där folk skrev massa strunt
Gusminator är inte uppkopplad
2011-08-17, 10:02   #3

warhead_se

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: nov 2004

Lyckades efter flera timmar patcha upp och testa spelet. Games for Windows LIVE strulade och patchningen fungerade inte som det skulle, riktigt frustrerande. Hann bara spela några uppdrag sen, men var inte särskilt imponerad. Har man, som jag, inte så många vänner som spelar så ser jag inte var eller när själva ONLINE-delen kommer in i det hela. Hittils har jag bara sett en fjortischatt och möjligheter att spela uppdrag som co-op. Antar att jag måste ge det några dagar till innan jag kan uttala mig ordentligt (:
warhead_se är inte uppkopplad
2011-08-18, 12:50   #4

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2004

Man kan köra PvP först vid level 6 eller så.
Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13
Loxus är uppkopplad nu
2011-08-18, 19:34   #5

Främling

Medlem

Främlings avatar

Plats: By The River

Registrerad: jul 2007

Laddade ner spelet på en timme. Hade också strul med Live kontot då jag tydligen hade ett sedan tidigare på samma mail.. som jag glömt men löste det till slut. I övrigt så flyter spelet klockrent för mig.

Skickades från m.sweclockers.com
Core i7 2600K 3,4GHz || GeForce GTX 580, 1536MB || 16GB DDR3 1600MHz || 2 x Corsair 120GB SSD || 1TB Samsung HDD || MSI P67A-C45 || Corsair TX 850w 80+ || Coolermaster HAF 912+ || W7 Home Premium 64bit || Acer TFT 23,6 120Hz \\
Främling är inte uppkopplad
2011-08-19, 00:05   #6

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2004

En timme? Tog kanske 10 min för mig att ladda ner det..
Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13
Loxus är uppkopplad nu
2011-08-19, 18:23   #7

edgren

Medlem

edgrens avatar

Plats: Skoghall

Registrerad: jan 2004

Jag fixade hem Age of Empires Online direkt efter att jag vann en nyckel på FZ. Mycket trevligt spel, men jag irriterade mig på folk i general-chatten som satt och jämförde AoEO med Battlefield 3, rent grafiskt sett. Fan vad jag hatar grafiknördar ibland alltså xD

Hur som helst så är jag inne lite då och då, men med tanke på att jag inte är någon person som spelar ofta, så spelar jag det mest då jag har tråkigt eller liknande.

Har kommit upp till level 3 sedan igår. Det bevisar väl hur stor spelnörd jag verkligen är

Skickades från m.sweclockers.com
2011-08-20, 22:31   #8

IceDread

Medlem

IceDreads avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2006

Våga vägra dessa f2p spel som kostar mer än ordentliga spel.
INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, ASUS GEFORCE GTX 680 DIRECTCU II, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Tritton ax pro 5.1 hörlurar | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!
IceDread är inte uppkopplad
2011-10-21, 13:10   #9

SilenceLotto

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: okt 2009

Testade Persierna i demouppdraget som finns. De var helt klart annorlunda mot de tidigare civilisationerna.
SilenceLotto är inte uppkopplad
2012-04-05, 11:28   #10

Toivo83

Medlem

Toivo83s avatar

Plats: Karlskoga

Registrerad: feb 2005

Någon som spelar?

Kört nu runt 7h, trevligt att det finns via steam nu.
Toivo83 är inte uppkopplad Folding
2012-04-14, 00:35   #11

shady93

Medlem

shady93s avatar

Plats: Boden

Registrerad: jul 2011

ska börja spela på steam, är en gammal Age of Empires 3 spelare.
battelnet: shady93#1558
Origin ID: shadyskullSWE
min dator
citera för svar
shady93 är uppkopplad nu
2012-05-13, 18:25   #12

Kastrull

Medlem

Registrerad: mar 2012

Är det någon som spelar?
Finns så att man kan göra klaner eller liknade?
Håller på att installera det just nu...
Kastrull är inte uppkopplad
2012-05-16, 15:49   #13

MulleEng

Moderator

MulleEngs avatar

Plats: Ängelholm

Registrerad: sep 2008

*Tråd flyttad*
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni har synpunkter på min moderering eller skicka ett PM om det är något annat ni undrar över.
MulleEng är inte uppkopplad Folding
2012-05-16, 16:03   #14

MrGorgar

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: sep 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kastrull Visa inlägg
Är det någon som spelar?
Finns så att man kan göra klaner eller liknade?
Håller på att installera det just nu...
Jag och min fru spelar rätt mycket. Klaner eller liknande är poänglöst i detta spel men det finns microsoft kompis system.
MrGorgar är uppkopplad nu
Sök jobb