Sidan 3 av 3 12 3

Verktyg Visningsval
2012-06-27, 11:16   #61

Zyriak

Medlem

Plats: Don

Registrerad: aug 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av GreeM Visa inlägg
De sega laddtiderna har faktiskt förbättrats enormt för mig. Kör huge map online med min bror o har 8 AI:s tror ja. Plus massa city states. Är på runda 500 något (kör näst segaste, kommer inte ihåg namnet) och när båda tryckt tar det max 30 sekunder innan vi kan börja nästa runda. Sist vi testade satt man i flera minuter innan man fick börja nästa runda. Mycket bra detta.
Har också upplevt en klar förbättring jämför med tidigare!
Zyriak är inte uppkopplad
2012-06-27, 11:21   #62

Jaxione

Medlem

Jaxiones avatar

Registrerad: jul 2009

Någon mer som har problem med att muspekaren helt plötsligt får rycket så att bilden scrollar och scrollar och scrollar tills det till slut släpper?

Mvh J
Speldatorn: Chassi: Fractal Design Define R3 Processor: Intel Core i5 2500k kyls av en Be Quiet Darkrock Pro C1 Minne: 8gb Corsair Vengeance DDR3 low profile 1600mhz black Grafik: Gigabyte 7970 Windforce OC OS: Windows 7 64bitar
Laptop: Asus N73SV Processor: Intel Core i7 2630QM Minne: 4gb DDR3 1333mhz Grafik: Nvidia GT540m 1GB OS: Windows 7 64bitar
Jaxione är inte uppkopplad
2012-06-27, 11:48   #63

Zimbaa

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jaxione Visa inlägg
Någon mer som har problem med att muspekaren helt plötsligt får rycket så att bilden scrollar och scrollar och scrollar tills det till slut släpper?

Mvh J
Har haft det sen senaste patchen som kom några dagar/ 1 vecka innan God & Kings kom.
Vet dock inte varför och har inte lyckats lösa det ännu.
Zimbaa är uppkopplad nu
2012-06-27, 15:29   #64

GreeM

Medlem

GreeMs avatar

Plats: Linköping

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zimbaa Visa inlägg
Har haft det sen senaste patchen som kom några dagar/ 1 vecka innan God & Kings kom.
Vet dock inte varför och har inte lyckats lösa det ännu.
Händer när man kollar åt sidan o trycker next turn va? Kontrollerna slutar svara en liten stund o kameran bara sticker iväg, kolla inte omkring när ni tycker next turn så slipper ni det
2012-06-27, 19:42   #65

Humanisten

Medlem

Plats: Linköping

Registrerad: sep 2003

Vilken svårighetsgrad spelar ni på? Nu spelar jag på normal men det känns lite lätt
2012-06-28, 07:38   #66

Aresz

Medlem

Areszs avatar

Registrerad: jan 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Humanisten Visa inlägg
Vilken svårighetsgrad spelar ni på? Nu spelar jag på normal men det känns lite lätt
Första gångerna man lirar kan normal vara fint, men sen får du hoppa upp ett steg eller två.
Aresz är inte uppkopplad
2012-06-28, 10:22   #67

KoloN

Medlem

Plats: Sundsvall

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av GreeM Visa inlägg
De sega laddtiderna har faktiskt förbättrats enormt för mig. Kör huge map online med min bror o har 8 AI:s tror ja. Plus massa city states. Är på runda 500 något (kör näst segaste, kommer inte ihåg namnet) och när båda tryckt tar det max 30 sekunder innan vi kan börja nästa runda. Sist vi testade satt man i flera minuter innan man fick börja nästa runda. Mycket bra detta.
Är det så? Den -enda- anledningen till att jag inte spelat CivV sen i september är för att när jag och min gamingbro(som säkert spenderat några veckors speltid på tidigare civ-spel) inte kunde lira det utan att komma till ett "vänta 5 minuter, tryck end turn, vänta 5 minuter"-läge... Fruktansvärt illa.

Men det kan ju vara lämpligt att testa om man nu kan få det för 10 eurosar som någon i tråden skrev.

Åååh vad glad jag skulle bli om det ville funka som man förväntar sig Och om dom släpper ett col-pack till femman också!
KoloN är inte uppkopplad
2012-06-29, 09:53   #68

astrob0y

Medlem

astrob0ys avatar

Plats: stockholm

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KoloN Visa inlägg
Är det så? Den -enda- anledningen till att jag inte spelat CivV sen i september är för att när jag och min gamingbro(som säkert spenderat några veckors speltid på tidigare civ-spel) inte kunde lira det utan att komma till ett "vänta 5 minuter, tryck end turn, vänta 5 minuter"-läge... Fruktansvärt illa.

Men det kan ju vara lämpligt att testa om man nu kan få det för 10 eurosar som någon i tråden skrev.

Åååh vad glad jag skulle bli om det ville funka som man förväntar sig Och om dom släpper ett col-pack till femman också!
Har haft samma problem och blir riktigt glad om det skulle stämma att de har förbättrat spelets laddningstider.
astrob0y är inte uppkopplad
2012-06-29, 10:50   #69

KoloN

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av astrob0y Visa inlägg
Har haft samma problem och blir riktigt glad om det skulle stämma att de har förbättrat spelets laddningstider.
Vi ska ha tvåmanna-LAN i helgen och spela just detta. Väntar ivrigt på att den jävlen ska sluta jobbet så vi kan börja!
KoloN är inte uppkopplad
2012-06-29, 12:26   #70

KoloN

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hzup Visa inlägg
http://ezykey.net/index.php?route=pr...product_id=142
+Använde facebook rabattkoden som de annonserar om på deras första sida. Kostar 10,49€ utan rabattkod.

Edit: Rabattkoden kan nås via https://www.facebook.com/EZYkey/app_174961479209942
Hur lång tid tar det för dom att leverera? Jag beställde igår på dagen och har ännu inte fått min key. Eller smakar det för bra för att vara sant?
KoloN är inte uppkopplad
2012-06-29, 23:59   #71

Hzup

Medlem

Hzups avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KoloN Visa inlägg
Hur lång tid tar det för dom att leverera? Jag beställde igår på dagen och har ännu inte fått min key. Eller smakar det för bra för att vara sant?
Skall kolla hur lång tid det tog... Hmm...
Reggade mig: den 25 juni 2012 04:26:56
Order lades: den 25 juni 2012 04:26:56
Order updaterades: den 25 juni 2012 08:43:37 (Fick min nyckel)

Observera, nyckeln får du som inscannad bildfil som kan nås via din inloggning->Order history->View->Länk till dropbox, eller i uppdateringsmailet du får av dem.

Edit: Då jag är fattig student så gör dig mig inget att vänta. Men tycker det sällan tar lång tid med dessa keyseller sidorna...

Senast redigerad av Hzup 2012-06-30 klockan 00:14.
”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010
Hzup är inte uppkopplad
2012-06-30, 11:15   #72

johan_1991

Medlem

Registrerad: feb 2009

Om det är nån mer som är sugen på Gods and kings så säljer g2play.net för 105 kr i 45 minuter till: http://www.g2play.net/store/Sid-Meie...Steam-Key.html

Edit: Håller visst på hela dagen.

Senast redigerad av johan_1991 2012-06-30 klockan 13:32.
2012-06-30, 20:38   #73

astrob0y

Medlem

astrob0ys avatar

Var tvungen att köpa GaK för 100 spänn på g2play trots att jag hade lovat mig själv att inte stödja civ5s dlc i Har ännu enbart kommit till ca 100 ad och oj så spö jag får på svårighetsgraden king. mycket spännande
2012-06-30, 23:33   #74

Hzup

Medlem

Hzups avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2005

Citat:
Var tvungen att köpa GaK för 100 spänn på g2play trots att jag hade lovat mig själv att inte stödja civ5s dlc i Har ännu enbart kommit till ca 100 ad och oj så spö jag får på svårighetsgraden king. mycket spännande
Jahopp, då är jag inte ensam om att få smisk på King...
”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010
Hzup är inte uppkopplad
2012-07-01, 09:17   #75

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Är det militär invasion ni får smisk av eller är det victory-förlust? Jag körde för cultural det är enormt beroende av vad man får för närmaste grannar. Första gången blev jag invaderad och sprängd av Rom som är väldigt aggressiv, men andra gången gick det bättre.
Buio är inte uppkopplad
2012-07-01, 10:01   #76

astrob0y

Medlem

astrob0ys avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Är det militär invasion ni får smisk av eller är det victory-förlust? Jag körde för cultural det är enormt beroende av vad man får för närmaste grannar. Första gången blev jag invaderad och sprängd av Rom som är väldigt aggressiv, men andra gången gick det bättre.
Invasion här, har blivit överkörd två gånger på raken. Kan bero på att jag har fått romare och britter som grannar
2012-07-01, 11:06   #77

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Citat:
Invasion här, har blivit överkörd två gånger på raken. Kan bero på att jag har fått romare och britter som grannar
Precis samma problem som jag haft då, bland annat med romarna

Andra gången fick jag ett överflöd av en lyxvara och kunde smöra för hollländarna (som var en nära och stark granne) genom att trada dem utan något tillbaks. Gjorde allt de ville och började kriga mot deras fiende när de de frågade, och jag kunde hålla dem som vänner/allierad tack vare allt lismande.

I övrigt är jag väldigt nöjd med expansionen, den ändrade väldigt mycket grejer här och var till det bättre. Ska prova köra en stor karta nästa gång och se om det klarar sig från endgame seghet.
Buio är inte uppkopplad
2012-07-01, 13:47   #78

astrob0y

Medlem

astrob0ys avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Precis samma problem som jag haft då, bland annat med romarna

Andra gången fick jag ett överflöd av en lyxvara och kunde smöra för hollländarna (som var en nära och stark granne) genom att trada dem utan något tillbaks. Gjorde allt de ville och började kriga mot deras fiende när de de frågade, och jag kunde hålla dem som vänner/allierad tack vare allt lismande.

I övrigt är jag väldigt nöjd med expansionen, den ändrade väldigt mycket grejer här och var till det bättre. Ska prova köra en stor karta nästa gång och se om det klarar sig från endgame seghet.
Haha, lismande verkar vara det enda rätta när man har en stark granne

Är också nöjd med expansionen, det har tillfört mycket nytt som gör spelet fräscht igen. +100 timmar till kommer man säkert kunna plöja ner (om man nu godtar steams räkning av tid).
2012-07-07, 12:01   #79

Frux

Medlem

Fruxs avatar

Plats: Skåne

Registrerad: jun 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av johan_1991 Visa inlägg
Om det är nån mer som är sugen på Gods and kings så säljer g2play.net för 105 kr i 45 minuter till: http://www.g2play.net/store/Sid-Meie...Steam-Key.html

Edit: Håller visst på hela dagen.
Citat:
Jag köpte också från G2Play i förrigår för 112 kr. Beloppet är draget från mitt konto och jag fick ett bekräftelsemail från G2Play om att beloppet var draget. Men själva Civ-koden står ingenstans? Vad jag förstått så borde jag fått en inscannad bild via mail vid det här laget. Det ligger inte i spamkorgen heller och första mailet från dem gick ju fram utan problem.

Hur lång tid tog det för er innan ni fick koden?

EDIT: Ah nwm, hittade koden nu genom att logga in på sidan och kolla order history. Aktiveringen verkar ha funkat också.

Senast redigerad av Frux 2012-07-07 klockan 12:16.
Frux är inte uppkopplad
Sök jobb