Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Sammyc51
Men om man nu skall vara "uppmärksam" och "fantisera" fram ett slut;
Varför ens gör en trilogi? Räckte det inte med ettan? Sen får väl vi "gamers" själva fantisera fram något som passar vår egna story?
Dumt svar.
Nu sa jag inte att du skulle fantisera ihop ett eget slut. Jag kanske skulle ha skrivit: Är man uppmärksam och kan tänka får man svar på de flesta av frågorna.
1.Det var inte reapers som kontrollerade citadel helt enkelt. Går det ens att stänga av mass relays hur som helst? Antar att Catalyst inte stänger av eller förstör mass relays för att reapers och kommande raser/civilisationer ska kunna använda dom.
2.Efter att ha beamats upp till citadel vaknar man upp med högar av döda figurer. Kan det va dom?
3.Reapers for runt i hela galaxen och levde rövare. Kan det va en planet som reapers besökt?
4.Keepers är citadels ingenjörer, det är dom som sköter citadel.
5.-
6.Det hade tydligen hänt eller varit på väg att hända flera gånger redan. Om inte så trodde catalyst det iaf.
7.Ingen aning. Oviktig fråga i min mening.
8.Catalyst ändrades av crucible.
9.Catalyst kan inte göra det själv för det behövs mänsklig dna och en fast livsform.
10.-
11.-
Så tänker jag om allt. Det jag inte svarat på har jag inte reflekterat över och kommer heller inte göra det.
Har jag helt fel så gör det inte mig något. Jag är som sagt nöjd med slutet efter mitt sätt att tänka. Är mindre nöjd med att spelet tvar för kort och att det knappt fanns något att explora. Hoppas på stora DLC's som rättar till det