Citat:
Ursprungligen inskrivet av
BEViking
Ja, som topic. Finns flertalet spel som jag inte kan spela på högsta inställningarna utan att skiten ska börja fpsdroppa ner till i princip ingenting, eller väldigt lågt även fast jag har bra speccs.
Varför optimeras spel så dåligt i dagsläget?
Jag kan inte spela följande på högsta upplösningen utan att ha fpsdrops så att det blir ospelbart vid vissa tillfällen
Starcraft 2 (Stödjer 2-3 Cores och endast 1 GFX) Droppar till ~20 FPS i 2v2 och 3v3 på 1920x1080 @ Ultra
Star Wars - The old republic (Har väl kring 40 FPS oberoende av settings)
Listan kan göras mycket längre, men varför ska man inte kunna fläska på med ögongodis utan att spelet går på knäna pga dålig optimering?
EDIT ************Efter förfrågan om speccs, saxat från min post under
Speccs
3930K @ 4.3 GHZ
32 GB Ram
Dubbla GTX 580 MSI Lightning (Fabriksöverklockade)
och dubbla SSD-diskar
Så speccsen är det inget fel på, så jag förstår inte varför ett simpelt spel som Starcraft 2 ska sänka fpsen på ultra.
Även World of Warcraft fungerar dåligt för mig. Ligger på ~20 fps i orgrimmar.
Kör Windows 7 Ultimate, original med alla uppdateringar och har testat de flesta drivrutierna.
Har nyaste för grafikkorten för tillfället och jag har testat att köra utan SLI, samma sak.
Något fel med din mjukvara är jag rätt säker på.
Har 3930k, 32gb ram och dubbla 6970 Intel SSD som systemdisk (inga spel på den).
Får stabila 60 fps i Starcraft 2 @ 1080p (inte stöd för 3 skärmar). Aldrig drops!
Får mellan 40-60 fps i SWTOR @ 5760 x 1080p. Rätt stabila FPS oftast men drops ibland till omkring 40. Är nå stuttering liknande skit i SWTOR så det känns som om det är 20 fps man spelar i även om fraps visar 60.
I World of Warcraft på high populated server under prime time får jag fps drops i städerna men aldrig i PVP eller i dungeons. Flyter på riktigt bra @ 5760x1080.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
LeVvE
Då har du nog andra problem, jag ligger på nästan 150FPS i Orgrimmar/Stormwind med ett GTX480.
Alla sitter inte på låga settings med v-sync av.