Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Demonoidz
Du quotade fel människa(:
Nej. Jag citerade precis den som jag ville citera.
Citat:
Mocka
Läste någonstans för längesedan att man inte skulle pilla för mycket med Vsync i .INI-filerna då det kunde ge upphov till störningar i Skyrims 24h cykel vilket då gjorde så att quests, events osv blev off sync. Men eftersom det var ett tag sen jag läste detta kan det mycket väl vara så att jag minns fel

Vsync har med synkroniseringen av bildmatning till skärmens frekvens, det har inget med dagcykeln i spelet och göra på något vis och kan absolut inte påverka den heller.
Citat:
ParasiteX
Stäng absolut inte av vsync i Skyrim, kommer skapa fler problem än det fixar.
Men är konstigt det flyter så dåligt på din dator. Har själv 60fps jämt i städerna.
Och då har jag allt på högsta, förutom skuggor som ligger på High.
Kan inte köra ultra shadows på mitt system. Ultra shadows äter för mycket på vRAM och prestanda i mitt system.
Om du stänger av vsync samt har högre fps än din skärms default så kan det i vissa fall ge upphov till icke-linjär mus-sens vertikalt och horisontalt, dock tror jag detta är fixat med patchar och om inte så kan man göra det manuellt i cfg. Så för det mesta så medför inte avstängning av vsync några problem och de små problem som kan uppstå är negligerbara eftersom man slipper det fruktansvärda eftersläp på musen som vsync medför.
Citat:
Exigo
Prova med att ta bort .ini filerna, har tappat räkningen på hur många gånger det har fixat spelet för mig.
Löser nog endast problem om du redan rotat i cfg.ini och då också ställt till med massa tok i dessa. Annars lär det inte göra någon skillnad annat än att en ny fil skapas med standard inställningar.