Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Zcorc
Spelat Eve?
Jajjamen!
Det var kul på sin tid, men otroligt tidskrävande. Jag skulle nog inte orka med MMO-träsket igen nu när man jobbar, har kärring och allt därtill. Sen vill jag gärna att mina spel har någon form av förankring i verkligheten, alltså ta Paradox-spelen (Victoria 2/Hearts of Iron 3/Crusader Kings 2) som exempel. Jag vill kunna läsa om det på fritiden, och få ut något mer av det t ex som historisk kunskap.
Det är svårt att förklara. Jag är en extrem fotbollsentusiast, och därför spelar jag väldigt mycket Footballl Manager. Detta ger ju mig mycket kunskap om sporten som ger mig nytta i verkligheten (vilka spelar var och vilka är bra på vad), samt att jag tar mitt fotbollsintresse till en ny nivå.
Nu när Crusader Kings 2 släpptes vart jag ganska besatt av tidig medelålder tex, och började läsa på mycket om det. Detta kan ju ses som någon form av aspergers syndrom, men för mig handlar det nog mer om att få ut mina intressen eller hobbys i livet genom spelen. Jag kan inte sitta och spela Mass Effect 3 eller Crysis 2, det är totalt bortkastad tid för mig.
Har man intresse för andra världskriget kan man ju spela World War 2 Online, där har du simulation och gemenskap i allra högsta grad. Detta ger ju dig möjligheten att leva ut ditt genuina intresse genom spelet.
Jag hoppas någon förstår vart jag vill komma, men såhär upplever iallafall jag det när man blir 25+.