Warlock: Master of the Arcane - "heroes light"

Permalänk
Medlem

Warlock: Master of the Arcane - "heroes light"

Nu i maj släpps Warlock, som är en turordningsbaserad fantasykingdomsimulator! (vilket ord..) Spelet är en blandning av Civilization, Heroes of Might and Magic och Age of Wonders dock är det lite mer simpelt, men kostar å andra sidan inte lika mycket. Man har en stad som man kan expandera, man bygger trupper man forskar fram nya spells. Spelet är oerhört beroendeframkallande, "bara en runda till".

Det finns även lite enklare diplomati, trupper kan få xp och levla etc

Finns ett demo att testa på Steam, jag köpte spelet på GreenManGaming för 144kr, dock är lanseringsdatumet senare där än på Steam, annars är det 19,99€ på Steam så ingen större summa.

Grafiken är enkel men riktigt mysig, ett spel i gammaldags stil som jag i alla fall gillar skarpt.

http://www.warlockmasterofthearcane.com/

Permalänk
Medlem

Man kan säga att det är ett turnbaserat krigsstrategispel. Till skillnad mot Civ V är det fokuserat på att erövra med armeer och magi. Men jag tyckte demot var riktigt skoj, och tänker köpa spelet.

Demo på Steam:
http://store.steampowered.com/app/203630/

Billigaste förköpspris $19.99 (runt 140 SEK som sagt)
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/strategy/warlo...
Observera att spelet är Steamworks, så var man än köper är det på Steam man spelar.

Permalänk
Medlem

Vore fint om detta spel kom till iOS iPad, köp direkt isf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Fick nys om det här spelet först för någon månad sedan. De har verkligen varit dåliga på att marknadsföra det.

Tycker mycket om det hittills. Fantasy är en trevlig variation från vanliga Civ-spelen samt att jag verkligen gillar att det är mer fokus kring att erövra och kriga.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt spel och för dom 144 kronorna jag betalade så är det ett fynd!

+ Riktigt mysig grafik och ljud
+ Flyter på bra, till skillnad från Civ så är spelet snabbt även vid ett senare skede i spelet med mycket trupper etc
+ Magierna tillför något extra i spelet och ger ett strategiskt val
+ Många byggnader och trupper att välja mellan
+ Stridrna fungerar utmärkt och trupperna levlar smidigt

- Inget multiplayer (ännu)
- Fler hotkeys behövs
- Vissa brister i AI:n
- Går inte att ställa in victory conditions
- Allt hanteras med vänster musklick i princip
- Ingen aktiv hjälte på kartan (finns DLC där man får en slags hjältetrupp)

Summering:
Grymt roligt spel, en blandning av Civilization och Age of Wonders, dessutom för ett väldigt lågt pris, vilket gör att man kan ha överseende med att vissa saker saknas. Flera av minusen är säkerligen sånt som kommer ordnas med patchar och dlc.

Kan varmt rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Ja, det är inte lika djupt eller räcker lika länge som Civ V, men för det låga priset riktigt skoj. Har kört klart ett spel nu och det var kul. Jag fick nya trupper och uppgraderingar i princip hela spelet tills jag dödat sista motståndaren. Jag glömde i första delen att man kan efteruppgradera trupper genom symbolerna på dem längst ner till vänster.

Enda jag skulle önska är att magiresearch blir mer detaljerat. Just nu verkar det lite slumpartat, man får 5 olika att forska fram och det verkar inte som de automatiskt leder vidare (typ att vissa är krav för andra).

Permalänk
Medlem

Någon som spelar denna pärla? Tycker inte spelet fått den uppmärksamhet som det förtjänar! Nu finns ju även multiplayer och victory conditions + några trevliga DLC, helt klart ett måste att testa om man gillade Master of Magic eller Civilization!