|
LoL har bättre grafik än WC3, men håller en liknande stil fast lite mer "cartoonish", det kan bli lite jobbigt att bli van med först. Däremot så föredrar jag grafikstilen i LoL utöver både HoN och Dota 2 (både kanske har bättre grafik, DOCK så är det så sjuuuukt mörkt och tråkigt, speciellt om man lirar på övre delen av kartan). Enda nackdelen är väl att motorn är lite kass, i och med att det kräver sjukt mkt av grafikkortet jämfört med hur det ser ut, allt på Low och min I5, HD graphics 3000 macbook (med W7) går på 30-40 FPS. Även windowed är buggigt (FPS drops med GTX 580, kan inte ens köra Xsplit + GTX 580 SLI i windowed utan att gå ner till 40 FPS). Men man måste ändå ge LoL cred då det är den minst deppiga av alla när det gäller färger och grafik, man ser även klart och tydligt vad som händer i en 5v5 fight, vilken kan vara jobbigt i b.la. Dota, Dota 2 och HoN i mitt tycke. Men alla har sina egna smaker givetvis, sj var man uppväxt med Dota och gick snabbt över till LoL.
|