Amnesia: A Machine for Pigs - samlingstråd

Permalänk

Amnesia: A Machine for Pigs - samlingstråd

OFFICIELL TRÅD för Amnesia: A Machine for Pigs
Satt och surfade lite och hittade till min stora glädje att en uppföljare till det storslagna skräckspelet Amnesia: The Dark Descent är utannonserat på utvecklarens hemsida!!!

http://www.frictionalgames.com/site/

Bland de bästa nyheterna på länge, äntligen är det bekräftat att spelserien fortsätter!

Särskild websida för spelet med video, story och konceptbilder: http://www.aamfp.com/

NY TRAILER och NYA SCREENSHOTS!

BISARRT BREV PÅ SPELHEMSIDAN BESKRIVER HANDLINGEN!
http://aamfp.com/

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Permalänk

Kommer inte spela detta själv i ett mörkt rum...

Permalänk
Skrivet av formerself:

Kommer inte spela detta själv i ett mörkt rum...

Samma här, minns bara resident evil när man var liten, usch.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Amnesia med custom story!

Hoppas bara det här Amnesia har stöd för CO OP eller något liknande

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Perfekt i höstmörkret!

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Amnesia med custom story!

Hoppas bara det här Amnesia har stöd för CO OP eller något liknande

Co-op? Hurdå?
Så att man kan skrika som små tjejer tillsammans?

Permalänk
Skrivet av formerself:

Co-op? Hurdå?
Så att man kan skrika som små tjejer tillsammans?

Haha. Ja, att man kan köra tillsammans samtidigt!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Haha. Ja, att man kan köra tillsammans samtidigt!

Det låter som att det skulle bli mycket svårare. Man blir mer lättupptäckt, svårare att få plats 2 personer i en liten garderob, två personer kan inte gömma sig bakom en liten låda, man kommer stänga dörrar innan ens vän har hunnit igenom, mm

Det låter också riktigt kul. Tror däremot inte det kommer bli något co-op.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Det låter som att det skulle bli mycket svårare. Man blir mer lättupptäckt, svårare att få plats 2 personer i en liten garderob, två personer kan inte gömma sig bakom en liten låda, man kommer stänga dörrar innan ens vän har hunnit igenom, mm

Det låter också riktigt kul. Tror däremot inte det kommer bli något co-op.

Man får väl byta platser Själv skulle jag tycka det skulle vara roligt iaf första gången att kompisen blir jagad så stänger man dörren framför!
Nä, men detta kommer bli ett teamplay spel då

Visa signatur

Permalänk

Ska själv förhandsboka spelet så fort det går, med Condemned: Criminal Origins som 2:a, ligger Amnesia: The Dark Descent 1:a på mitt skräckspelslista.

Undertiteln "A Machine for Pigs" lovar nog en bisarr twist i storyn, vilket vi alla Amnesia-fans älskar spelet för!

Permalänk

Ny info på spelhemsidan i form av ett brev!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VivoVivo123:

Ny info på spelhemsidan i form av ett brev!

Fyfan vad gött med en uppdatering iallafall. Läste precis brevet och det säger inte mycket, men det ger en liten liten glimt i hur storyn må vara uppbyggd... känner redan hur det går kalla kårar upp i nacken, även om texten inte var läskig. Åh vad jag längtar!

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Skrivet av knewt:

Fyfan vad gött med en uppdatering iallafall. Läste precis brevet och det säger inte mycket, men det ger en liten liten glimt i hur storyn må vara uppbyggd... känner redan hur det går kalla kårar upp i nacken, även om texten inte var läskig. Åh vad jag längtar!

Än en gång får frictional games mig att undra samma sak som nämns i senaste trailern : Vad definieras som en gris? Innehållet verkar bli mer och mer bisarrt för varje uppdatering och det gillar jag!

Hittade en gång ett roligt (kusligt?) email-svar som ett Amnesia-fan fått från utvecklarna.

http://www.reddit.com/r/gaming/comments/q9gy2/so_i_emailed_frictional_games_about_a_rumor_that/

Uppskattar när det kommer svar i denna tråden, för det har varit dött ett tag och jag tycker att Amnesia är en spelserie mycket värd att uppmärksamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VivoVivo123:

Än en gång får frictional games mig att undra samma sak som nämns i senaste trailern : Vad definieras som en gris? Innehållet verkar bli mer och mer bisarrt för varje uppdatering och det gillar jag!

Hittade en gång ett roligt (kusligt?) email-svar som ett Amnesia-fan fått från utvecklarna.

http://www.reddit.com/r/gaming/comments/q9gy2/so_i_emailed_frictional_games_about_a_rumor_that/

Uppskattar när det kommer svar i denna tråden, för det har varit dött ett tag och jag tycker att Amnesia är en spelserie mycket värd att uppmärksamma.

du har så rätt i att det är ett bra spel ett av de få spel som fångat min kärlek från första början! Det ser så mysigt ut i Brennenburg! På något sätt så upplever jag skräcken i spelet som mysig! Minns då PCG recsenserade det och jag läste recsensionen. Var endast 10 år tror jag, men enda tanken var: måste få spela det! Nu 4 år senare äger jag spelet och ska göra en playthrough av det på youtube! Man blir ju riktigt upphetsad av Amnesia! Det bästa PC spelet ever made! Hoppas nu starkt på 2:an! Kul att se att det finns fler människor med denna konstiga förkärlek

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ännu en gång ny bild med kryptiskt budskap på spelsidan www.aamfp.com
Men GAAAAAAHHHHH!! Tror jag blir galen, kollar jämt och ständigt efter ett releasedatum. NU FÅR DEM SLÄPPA SPELET!

Permalänk

Det finns nu att förboka på steam med 20% rabatt för 12,79€≈112kr

Releasedatum verkar vara 10 september för tillfället

http://store.steampowered.com/app/239200/

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Det finns nu att förboka på steam med 20% rabatt för 12,79€≈112kr

Releasedatum verkar vara 10 september för tillfället

http://store.steampowered.com/app/239200/

Inte en SEKUND för tidigt! Vågar inte spela genom 1:an men måste ha det iaf för att bara köra så långt jag vågar xD

Permalänk

Det är minsann på tiden, årets mest efterlängtade spel för min del. Finns gameplay på youtube http://www.youtube.com/watch?v=yUFsmtGWcfY

Är dock inte helt säker på om jag vill kolla på videon, vill gärna uppleva spelet helt ospoilat, nån som kollat på videon som kan säga om viktiga grejer avslöjas?

Permalänk
Skrivet av VivoVivo123:

Det är minsann på tiden, årets mest efterlängtade spel för min del. Finns gameplay på youtube http://www.youtube.com/watch?v=yUFsmtGWcfY

Är dock inte helt säker på om jag vill kolla på videon, vill gärna uppleva spelet helt ospoilat, nån som kollat på videon som kan säga om viktiga grejer avslöjas?

Jag tänker iaf inte titta på någon video innan jag kommit en bra bit in i spelet. Allt för att undvika spoilers 1 & ½ vecka frammåt nu

EDIT: I en kommentar skriven av Pewdiepie så borde man låta bli att titta på videon om man tänker spela det när det släpps

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Äntligen är det släppt! Ska spela det så fort det blivit mörkt ute!

Det fick bra betyg på gamereactor. Är säker på att jag komma gilla det ännu mer.

Permalänk
Medlem

Blir till att vänta till det blir mörkt, skruva upp volymen på lurarna och avnjuta atmosfären.

Sådana här spel mår bäst av att man noggrant undersöker omgivningarna för att bygga upp atmosfären.
Rushade lite för snabbt igenom Dark descent.
Detta spel ska förhoppningsvis räcka lite längre.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Det är läskigt den 1,5 timmen jag hunnit spela Spöregnet o det dystra ljuset ute gör det ju inte sämre Verkar lovande Vädligt härligt stämning och mystiskt.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Total fail !
Kan inte starta spelet ens. Craschar när jag trycker play game...
"aamfp.exe caused an EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION in module aamfp.exe at 0023:01151F99"

Bra jobbat...

Visa signatur

Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Total fail !
Kan inte starta spelet ens. Craschar när jag trycker play game...
"aamfp.exe caused an EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION in module aamfp.exe at 0023:01151F99"

Bra jobbat...

Provat olika grafikinställningar o så? Ledsamt när det ska jävlas :/

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Än så länge känns spelet inte särskilt läskigt. Jag har iofs bara spelat ca en timme, sprungit runt i huset och precis

ramlat ner i källaren till maskinrummen

Dold text

kanske blir läskigare där nere? Bestämde mig för att ta en paus där iaf.

Amnesia: TDD skrämde iaf skiten ur mig, så jag har höga förhoppningar på det här spelet.

Förresten, är det bara jag som föredrog grafikstilen i Penumbra serien? Det var iofs några år sedan jag spelade Penumbra nu, men jag vill minnas att grafiken kändes skarpare på något vis. Amnesia känns lite.. Grumligare. Smetigare texturer? Svårt att förklara.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att det är många som har samma problem med att spelet kraschar när det startas.
Problemet verkar för många lösas genom att man kopplar bort en massa USB enheter, speciellt Xbox controllers, gameboards och även webkameror.
Det hjälpte inte mig, men däremot hade tillverkarna slängt upp en testpatch i en tråd i ett annat forum. När jag installerade den så startade spelet. Kom iallafall till startskärmen, så nu ska jag se om det går att köra också..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Än så länge känns spelet inte särskilt läskigt. Jag har iofs bara spelat ca en timme, sprungit runt i huset och precis

ramlat ner i källaren till maskinrummen

Dold text

kanske blir läskigare där nere? Bestämde mig för att ta en paus där iaf.

Amnesia: TDD skrämde iaf skiten ur mig, så jag har höga förhoppningar på det här spelet.

Förresten, är det bara jag som föredrog grafikstilen i Penumbra serien? Det var iofs några år sedan jag spelade Penumbra nu, men jag vill minnas att grafiken kändes skarpare på något vis. Amnesia känns lite.. Grumligare. Smetigare texturer? Svårt att förklara.

Tycker d et känns läskigt, men det kanske bara är jag som har klena nerver haha Kommit till samma ställe där jag avslutade för o va lite social här hemma (det får räcka nu dock).

Skrivet av JesperT:

Det verkar som att det är många som har samma problem med att spelet kraschar när det startas.
Problemet verkar för många lösas genom att man kopplar bort en massa USB enheter, speciellt Xbox controllers, gameboards och även webkameror.
Det hjälpte inte mig, men däremot hade tillverkarna slängt upp en testpatch i en tråd i ett annat forum. När jag installerade den så startade spelet. Kom iallafall till startskärmen, så nu ska jag se om det går att köra också..

Härligt att det löste sig

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Finns det några "fiender" i det här spelet? Eller slipper man sånt? Jag hade helst bara gått runt och pysslat och inte behövt hålla på att springa från saker/skjuta på saker.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Är det någon som kommit till (ca 1,5 timme fram i spelet eller så) där man:

Vad det iaf verkar som ska hitta en tank till en lastbil för o flytta den. Hittat tanken o snurrat den till förbannelse. Blir galen snart. Lyckats lirka in den en gång men då startade inte skiten ändå. Ska den fyllas nånstans?

Dold text
Visa signatur

|Playstation 5|Metspö