Sidan 58 av 58 « Första 848555657 58

Verktyg Visningsval
2014-03-30, 10:54   #1711

stn1337

Medlem

stn1337s avatar

Plats: Mariestad

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Har alltid misstänkt att keysellers är gråzonshandlare som inte har några skrupler. Fast2play blev nyss avslöjad att inte ha det heller.
http://www.joystiq.com/2014/03/29/fa...umble-bundles/
Så man har köpt nycklar där pengarna går till välgörenhet och sedan säljer vidare? Åh nej...
2014-03-31, 08:24   #1712

Peterpanik

Medlem

Peterpaniks avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2012

Har en fråga. I empire total war kan man inprincip hur många armer som helst. Kan man ha det i Rome 2? Kan just nu bara ha 4 ?
CPU i5 2500k 3,00 ghz, orginal kylare Ram 2 x 4 GB vengeance Chassi Fractal r4 design svart SSD intel 320 120gb Hårddiskar 3+2 TB Samsung HDD Mod Asus extreme Övrigt 3 x 120 mm Fläktar i svart, ej led Nätagg 600 w *** GPU Geforce GTX 660 ti 2gb orginal kyl.
Peterpanik är inte uppkopplad
2014-03-31, 10:33   #1713

stn1337

Medlem

stn1337s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Peterpanik Visa inlägg
Har en fråga. I empire total war kan man inprincip hur många armer som helst. Kan man ha det i Rome 2? Kan just nu bara ha 4 ?
Det finns en begränsning hur många armeér du kan ha, beroende på storleken på ditt rike. Desto större ditt rike blir, desto fler armeér kommer du kunna ha.
2014-03-31, 11:44   #1714

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av stn1337 Visa inlägg
Så man har köpt nycklar där pengarna går till välgörenhet och sedan säljer vidare? Åh nej...
Ja, de har ingen moral. Köper in massor av nycklar för lägsta pris på Humble Bundle och säljer sen vidare utan tillstånd med ett eget påslag på flera hundra procent som går rakt ner i deras giriga fickor.

Skulle aldrig handla på ett sånt skitställe.
Buio är inte uppkopplad
2014-03-31, 12:33   #1715

stn1337

Medlem

stn1337s avatar

Citat:
Ja, de har ingen moral. Köper in massor av nycklar för lägsta pris på Humble Bundle och säljer sen vidare utan tillstånd med ett eget påslag på flera hundra procent som går rakt ner i deras giriga fickor.

Skulle aldrig handla på ett sånt skitställe.
Ett vinstdrivande företag som gör allt för att tjäna pengar även via kryphål, det här måste vara något alldeles unikt...

Gillar du inte G2Play så handlar du inte där, enkelt. Så lämnar vi diskussionen där.
2014-03-31, 16:09   #1716

The Slayer

Medlem

Plats: Vänersborg

Registrerad: maj 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mangemani Visa inlägg
expansionen kanske inte heter så, men hordes from the east, 3 till factioner att spela som
Nomadic tribes heter DLCn.
Provade lite grann men ska jag vara ärlig så var det så pissesvårt att jag gav upp rätt snabbt. Jag startade med en by och 1 pytteliten armé och alla runtomkring mig hade minst 2 byar och typ 10ggr mer trupper än mig..
Skall prova igen efter jag är klar med min nuvarande kampanj och efter att jag kört som Sparta en gång. Så om 150 timmar speltid kanske..
http://i.imgur.com/GsTCdry.png
The Slayer är inte uppkopplad Folding
2014-03-31, 18:44   #1717

Peterpanik

Medlem

Peterpaniks avatar

Citat:
Det finns en begränsning hur många armeér du kan ha, beroende på storleken på ditt rike. Desto större ditt rike blir, desto fler armeér kommer du kunna ha.
Okej! Såg att jag kunda ha 6 sty nu. Vet du varför de har gjort så? Första gången jag kör rome serien så...

*Edit kan det vara för att optimera spelupplevelsen?
CPU i5 2500k 3,00 ghz, orginal kylare Ram 2 x 4 GB vengeance Chassi Fractal r4 design svart SSD intel 320 120gb Hårddiskar 3+2 TB Samsung HDD Mod Asus extreme Övrigt 3 x 120 mm Fläktar i svart, ej led Nätagg 600 w *** GPU Geforce GTX 660 ti 2gb orginal kyl.
2014-03-31, 23:56   #1718

The Slayer

Medlem

Plats: Vänersborg

Registrerad: maj 2006

Citat:
Okej! Såg att jag kunda ha 6 sty nu. Vet du varför de har gjort så? Första gången jag kör rome serien så...

När man kommer lite längre in i kampanjen så är det inte alls ovanligt att ha max antal arméer med riktigt bra enheter som kostar mycket i upkeep o ändå ligga o casha in 7-10k per turn. Hade varit lite obalanserat om man hade kunnat ha 20 arméer som far omkring o skövlar allt i sin väg
http://i.imgur.com/GsTCdry.png
The Slayer är inte uppkopplad Folding
2014-04-01, 08:00   #1719

stn1337

Medlem

stn1337s avatar

Citat:

Som tidigare nämnts så vill man balansera spelet, istället för att man kan mata ut arméer efter arméer så får man nu en mer realistisk balansering. Dessutom skulle detta leda till mindre "små-strider" och fler stora slag, avgörande slag. Något man lyckats lite halvt med senast jag spelade.
2014-04-01, 08:24   #1720

Peterpanik

Medlem

Peterpaniks avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av The Slayer Visa inlägg
När man kommer lite längre in i kampanjen så är det inte alls ovanligt att ha max antal arméer med riktigt bra enheter som kostar mycket i upkeep o ändå ligga o casha in 7-10k per turn. Hade varit lite obalanserat om man hade kunnat ha 20 arméer som far omkring o skövlar allt i sin väg
Det har du rätt i!

Citat:
Som tidigare nämnts så vill man balansera spelet, istället för att man kan mata ut arméer efter arméer så får man nu en mer realistisk balansering. Dessutom skulle detta leda till mindre "små-strider" och fler stora slag, avgörande slag. Något man lyckats lite halvt med senast jag spelade.
Okej tack för bra och snabbt svar!
2014-04-12, 13:01   #1721

MSIOCGenie

Medlem

Plats: Hemma

Registrerad: aug 2010

När tror ni nästa stora patch kan tänkas komma? Skulle vilja ha en Politics & UI update nu efter Seasons & Wonders
MSIOCGenie är inte uppkopplad
2014-04-13, 00:45   #1722

Buio

Medlem

Buios avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MSIOCGenie Visa inlägg
När tror ni nästa stora patch kan tänkas komma? Skulle vilja ha en Politics & UI update nu efter Seasons & Wonders
Det är inte så säkert att de gör en patch för Politics innan expansionen. Vi får väl se. Jag har inte sett att de lovat något sånt i alla fall.
Buio är inte uppkopplad
2014-04-13, 14:11   #1723

MSIOCGenie

Medlem

Citat:
Det är inte så säkert att de gör en patch för Politics innan expansionen. Vi får väl se. Jag har inte sett att de lovat något sånt i alla fall.
Menade att jag skulle vilja ha en sådan patch 😊
Vilken expansion snackar du om nu förresten?
2014-04-13, 15:31   #1724

Buio

Medlem

Buios avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MSIOCGenie Visa inlägg
Menade att jag skulle vilja ha en sådan patch 😊
Vilken expansion snackar du om nu förresten?
Enligt deras mönster med DLC och fristående expansion, så lär det med all sannolikhet dyka upp en expansion till Rome 2 också.

Min gissning är något i still med Barbarian Invasions som utspelar sig i västra romarrikets söndring flera hundra år senare i tiden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rome:_T...arian_Invasion

Vi får väl se angånde det.
Buio är inte uppkopplad
2014-04-15, 14:13   #1725

MSIOCGenie

Medlem

Citat:
Enligt deras mönster med DLC och fristående expansion, så lär det med all sannolikhet dyka upp en expansion till Rome 2 också.

Min gissning är något i still med Barbarian Invasions som utspelar sig i västra romarrikets söndring flera hundra år senare i tiden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rome:_T...arian_Invasion

Vi får väl se angånde det.
Kom en ny patch igår, dock rätt liten. Förhoppningvis får vi en content update i slutet av månaden plus en fetare patch snart Var även ett tag sedan vi fick någon större förbättring av prestandan.
2014-04-15, 15:27   #1726

Wuzu

Medlem

Plats: Hultsfred

Registrerad: dec 2011

Kommer dem fixa det här spelet, eller kommer dem övergiva det med dålig optimering och en låda buggar som alla andra Total War-spel?
Wuzu är inte uppkopplad
2014-04-15, 15:54   #1727

MSIOCGenie

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wuzu Visa inlägg
Kommer dem fixa det här spelet, eller kommer dem övergiva det med dålig optimering och en låda buggar som alla andra Total War-spel?
De verkar rätt bestämda med att de ska fixa det, men det är långt kvar.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Senaste privatannonserna

Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes

Skänkes
Sök jobb