Verktyg Visningsval
2012-07-11, 00:21   #1

vb

Medlem

vbs avatar

Plats: Sthlm

Registrerad: okt 2001

Hjälp med namn på gammalt pcgamer-spel?

Hej!
Började fundera över ett gammalt spel som följde med i en gammal PC-Gamer och nu känner jag ett stort sug för att testa det igen. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det heter och har inte lyckats googla upp något Misstänker att det är kört, men någon här kanske har bättre koll än mig?

Spelet i fråga var 2D-grafik sett från sidan eller möjligtvis snett uppifrån. Jag tror att PCGamer hade en tävling där läsarna fick skicka in hobbyspel och detta spel var ett av bidragen som sen följde med på en skiva med tidningen. I spelet var man en "hårding" som bl.a. gick runt i ett labb, man hade en shotgun och det var ganska blodigt kommer jag ihåg. Jag har ett väldigt svagt minne av att namnet kan ha varit "Sven" eller något annat i samma stil.

Jag tror att det är minst 10 år gammalt.

Om någon lyckas lista ut vilket spel jag menar vore det toppen. Eller ännu bättre med en länk till var man kan tanka hem det
vb är inte uppkopplad
2012-07-11, 14:52   #2

exberjj

Medlem

Registrerad: jan 2012

Har du något humm om vilket år/månads PCG det var? Har samlat på mig ett stadigt arkiv jag kan gräva i ;D

EDIT: Kan hjälpa dig så länge det inte är pre Juli-numret -98
exberjj är inte uppkopplad
2012-07-11, 18:55   #3

vb

Medlem

vbs avatar

Plats: Sthlm

Registrerad: okt 2001

Nja, jag kommer inte ihåg. Men är ganska säker på att det inte var innan 98 iaf, det var ju då battlezone och delta force kom ut. Har funderat lite mer och nu tror jag att spelet hette Urban, men är inte säker och google hjälpte inte..
vb är inte uppkopplad
2012-07-12, 08:54   #4

exberjj

Medlem

Registrerad: jan 2012

Urban känner jag igen, lägg gärna ett PM till mig så jag inte glömmer bort detta så kan jag kolla upp det under helgen!
exberjj är inte uppkopplad
Sök jobb