Verktyg Visningsval
2012-07-11, 18:16   #1

lillen99

Medlem

lillen99s avatar

Plats: Norrland

Registrerad: dec 2011

Steam går inte att logga in :/

Hej!
Min kompis har gett mig hans steam acc för han slutat spela men det går inte att logga in för han inte varit inloggad på ett tag och då är det så att meddelande kommer komma tills hans epost som är hackad!
Vad ska man göra för att komma åt det? Det är värdefulla spel på acc'et!

Mvh: Eric
lillen99 är inte uppkopplad
2012-07-11, 18:23   #2

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: okt 2008

Ta ett snack med Steams support. Räkna med att få ett "canned answer" på första försöket, och bli inte skitarg pga det som någon annan tok här på forumet blev. De kommer förmodligen begära någon form av verifiering för att gå med på att ändra mailadressen dock, t.ex. att rada upp vilka spel som finns på kontot så de har något att gå på.

Allt för enkelt är det nog inte, och det ska det heller inte vara, då det annars vore skitlätt att stjäla andras konton genom att lura Steams support...
2012-07-11, 19:06   #3

lillen99

Medlem

lillen99s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av backfeed Visa inlägg
Ta ett snack med Steams support. Räkna med att få ett "canned answer" på första försöket, och bli inte skitarg pga det som någon annan tok här på forumet blev. De kommer förmodligen begära någon form av verifiering för att gå med på att ändra mailadressen dock, t.ex. att rada upp vilka spel som finns på kontot så de har något att gå på.

Allt för enkelt är det nog inte, och det ska det heller inte vara, då det annars vore skitlätt att stjäla andras konton genom att lura Steams support...
Vi vet inte riktigt vad som fanns :/

2012-07-11, 19:10   #4

adfi

Medlem

Registrerad: nov 2004

När mitt konto blev hackat för något år sen så ville de ha 1 cd key från mina spel + mitt ID
adfi är inte uppkopplad
2012-07-11, 19:13   #5

Fireking

Medlem

Firekings avatar

Plats: Sala

Registrerad: nov 2009

jag hade själv samma problem och pratade med steam och det tog någon dag. men det var inget problem för dom att fixa det!
Fireking är inte uppkopplad
2012-07-11, 19:14   #6

lillen99

Medlem

lillen99s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fireking Visa inlägg
jag hade samma problem och pratade med steam och det tog någon dag. men det var inget problem för dom att fixa det!
Jag hittar inte vart man kontaktar dom ?

2012-07-11, 19:24   #7

Fireking

Medlem

Firekings avatar

Plats: Sala

Registrerad: nov 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lillen99 Visa inlägg
Jag hittar inte vart man kontaktar dom ?

gå in på steams hemsida och sen så trycker du support. sen får du välja "game" eller "steam" då väljer du "steam". sen till höger står det contact Support!
Fireking är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb