Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-07-12, 13:54   #31

jachxz

Medlem

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Black Zero Visa inlägg
Satt och lirade Crysis nyss och mindes tillbaka lite grand på de äldre PC spelen man brukade spela som barn på den gamla goda Windows 98 tiden.
Fick ett specifikt minne av Motocross spelet vid namn Motocross Madness till PC där man fritt kunde åka omkring i diverse landskap och utföra massa trick och stunts.

Det bästa med det spelet är när man tog crossen och körde så fort man bara kunde upp för berget där man körde några meter rakt in i en osynlig vägg och poff så flyger du åt helsike rent ut sagt.

Tror nog det var det absolut bästa och roligaste jag brukade göra på den tiden, kunde nästan aldrig tröttna på att se honom flyga iväg så där.
Synd att man sålde spelet, hade vart kul att uppleva den där magin idag igen.
Kommer ihåg att jag spela det väldigt mycket när jag var mindre! Ska ladda ner det nu=)
jachxz är inte uppkopplad
2012-07-12, 13:56   #32

emilgf

Medlem

emilgfs avatar

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ferrat Visa inlägg
Ganska simpelt faktiskt, 32bit kan bara använda 4GB troligen har de använt 32bit adresseringen men spelet i sig kan bara hantera 31 av de 32 bitsen pga någon programmering miss eller ett medvetet val pga någon optimering eller så det gör att när det programmet får minnes adresserna och inte är programmerat för det problemet så "krashar" det.
Windows 32bit skulle göra samma sak om de inte lagt in det scenariot och Windows 32bit sedan bara adresserade de första 4GBs, troligen pga spelets ålder så förutsåg de inte detta problem då det inte var så aktuellt.
Precis! Spelet var ju trots allt inte det mest "väl byggda" om man säger så. Du kan dock få det att funka om du ändrar till 2gb i MSCONFIG. Sen när du är klar ändrar du tillbaka.
emilgf är inte uppkopplad Folding
2012-07-12, 13:59   #33

xinux

Medlem

xinuxs avatar

Plats: Hudiksvall

Registrerad: jul 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Troberg Visa inlägg
Åh, Motorcross madness spelade jag som en galning när jag var yngre!

Driver 1 & 2 va så sjukt underbara spel också varpå både pappa och jag spelade det hela tiden och tävlade om vem som fick bäst tider och allt

Midtown Madness var asgrymt det med och jag älskade när man tog en bil och körde till höghuset som hade snea väggar så man kunde köra upp för dem med lite skills

2012-07-12, 14:02   #34

Anzen

Medlem

Plats: Halmstad

Registrerad: mar 2011

Kommer ihåg Motorcross madness, brukade alltid köra fritt och försöka komma upp för den där väggen.
Det tog en stund innan man lyckades, så blev man asglad.
Sen skjuts man iväg och man trillar ihop framför datorn av skratt, helt underbart minne.

Jag vet ett motorcykel-spel, vet inte hur gammalt det är, men man slog på varan med kedjor o grejer. Fick man tur med polisen kunde man ta hans batong när han kom upp jämsides och slog på en.

Vad hette detta? Så sjukt kul kommer jag ihåg, har för mig det fanns på PSX.

EDIT: Road Rash hette det.
Det här spelet var brutalt roligt.

Senast redigerad av Anzen 2012-07-12 klockan 14:11.
2012-07-12, 14:03   #35

Troberg

Medlem

Trobergs avatar

Plats: Årsta

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av xinux Visa inlägg

Precis den jag menade!
Måste ta och installera de spelen på min fars dator senare idag För att min dator är på service
2012-07-12, 14:17   #36

Black Zero

Medlem

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Anzen Visa inlägg
Kommer ihåg Motorcross madness, brukade alltid köra fritt och försöka komma upp för den där väggen.
Det tog en stund innan man lyckades, så blev man asglad.
Sen skjuts man iväg och man trillar ihop framför datorn av skratt, helt underbart minne.

Jag vet ett motorcykel-spel, vet inte hur gammalt det är, men man slog på varan med kedjor o grejer. Fick man tur med polisen kunde man ta hans batong när han kom upp jämsides och slog på en.

Vad hette detta? Så sjukt kul kommer jag ihåg, har för mig det fanns på PSX.

EDIT: Road Rash hette det.
Det här spelet var brutalt roligt.
Topp 10 det sjukaste jag sett i spelväg, men det såg roligt ut.
Black Zero är inte uppkopplad
2012-07-12, 14:20   #37

HurMycket

Medlem

HurMyckets avatar

Plats: Skene, Marks kommun

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ferrat Visa inlägg
Ganska simpelt faktiskt, 32bit kan bara använda 4GB troligen har de använt 32bit adresseringen men spelet i sig kan bara hantera 31 av de 32 bitsen pga någon programmering miss eller ett medvetet val pga någon optimering eller så det gör att när det programmet får minnes adresserna och inte är programmerat för det problemet så "krashar" det.
Windows 32bit skulle göra samma sak om de inte lagt in det scenariot och Windows 32bit sedan bara adresserade de första 4GBs, troligen pga spelets ålder så förutsåg de inte detta problem då det inte var så aktuellt.
Ja, jag drog i huvudet en parallell till Windows 32-bit, men det fungerar ju även om man har mer än 4 GB RAM, bara att man inte kan utnyttja det.

Guide: Att välja kompatibla datordelar | Tungt grafikkort? Här är lösningen!
HurMycket är inte uppkopplad
2012-07-12, 14:30   #38

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

Plats: Karlskrona

Registrerad: dec 2010

Bara jag som nötte Monster Truck Madness 2?
Chassi: Bitfenix Prodigy Vit, GPU: ASUS 7970 Accelero Xtreme, CPU: Intel i5 2500K H40, SSD: Samsung 830 128GB x2, PSU: be quiet! L8 630W, Mobo: ASRock Z68M-ITX/HT, RAM: Crucial Ballistix 2x4GB, Mus: Func MS-3, Tgb: Microsoft SideWinder X4, OS: Win7, Ljud: Beyerdynamic DT770 PRO 80Ω. (╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Marticus är inte uppkopplad
2012-07-12, 14:33   #39

inquam

Medlem

Plats: Karlskrona

Registrerad: aug 2009

Citat:

Hahha, denna minns man... Fysiksimuleringen (eller bristen därav) var så otroligt irriterande så jag kunde bara inte med att spela det
Server: #1 (Amahi) q6600, 8GB ram, 12TB disk|#2 Scaleo Home Server (Ubuntu) som TV server
inquam är inte uppkopplad
2012-07-12, 14:34   #40

ChipZ

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: nov 2009

Citat:
Satt och lirade Crysis nyss och mindes tillbaka lite grand på de äldre PC spelen man brukade spela som barn på den gamla goda Windows 98 tiden.
Fick ett specifikt minne av Motocross spelet vid namn Motocross Madness till PC där man fritt kunde åka omkring i diverse landskap och utföra massa trick och stunts.

Det bästa med det spelet är när man tog crossen och körde så fort man bara kunde upp för berget där man körde några meter rakt in i en osynlig vägg och poff så flyger du åt helsike rent ut sagt.

Tror nog det var det absolut bästa och roligaste jag brukade göra på den tiden, kunde nästan aldrig tröttna på att se honom flyga iväg så där.
Åh vad jag älskade det här spelet! Tack för minnena.
2012-07-12, 14:44   #41

TraxMate

Medlem

TraxMates avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: feb 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Marticus Visa inlägg
Bara jag som nötte Monster Truck Madness 2?
Älskade monster truck madness! Fick med det spelet när farsan köpte en ratt till datorn!
TraxMate är inte uppkopplad
2012-07-12, 14:51   #42

SwedenVirre

Medlem

Plats: Ängeholm/Skåne

Registrerad: jul 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av FudgieCars Visa inlägg
Jag kommer ihåg hur jag brukade gå hem till en kompis och spela det där

btw jag kommer ihåg ett spel där man körde bil fritt i San Francisco. Har googlat på det de senaste dagarna men det ända som kommer upp är såklart bara det nya Driver: San Francisco
Driver måste det vara

inte 3 eller 2
2012-07-12, 14:57   #43

Black Zero

Medlem

Mini Me on drugs? Låter nästan så:

Jag minns den där bilen i Driver, fy helsike vad den gick och vilka trick och glitchar man kunde göra
2012-07-12, 15:04   #44

Arvidbergstedt

Medlem

Plats: Vallentuna, Stockholm

Registrerad: apr 2012

Citat:
Jag kommer ihåg hur jag brukade gå hem till en kompis och spela det där

btw jag kommer ihåg ett spel där man körde bil fritt i San Francisco. Har googlat på det de senaste dagarna men det ända som kommer upp är såklart bara det nya Driver: San Francisco
Midtown madness?
Arvidbergstedt är inte uppkopplad
2012-07-12, 18:04   #45

FudgieCars

Medlem

FudgieCarss avatar

Plats: Västerås

Citat:
Tror det är Driver som släpptes 1999

Det där ser ut faktiskt att vara det tack så mycket!

Citera om du vill ha svar!
FudgieCars är inte uppkopplad Folding
2012-07-12, 18:20   #46

Tobias75

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2010

Första Midtown Madness i Chicago lirade jag en hel del. Motocross Madness var också riktigt bra, bra MC känsla i spelet vill jag minnas (luta sig framåt, bakåt etc).
Hobby #1 Intel i5 Ivy 3570K, GTX670, 16gb ram, 120gb ssd, 1tb hdd, 24" BenQ monitor. Laptop/HTPC 10" Netbook ASUS 1015BX Hobby #2 Nikon D3100. Hobby #3 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.
Tobias75 är inte uppkopplad
2012-07-12, 18:34   #47

Black Zero

Medlem

Citat:
Det där ser ut faktiskt att vara det tack så mycket!
Inga problem. Jag tror jag kände igen det du beskrev så fort bara för att jag spelade Driver och den San Francisco banan nonstop på den tiden.
Jag älskade att köra omkring där och försöka vara så laglig som möjligt men till slut spårade man ur och hade ett dussintals snutar efter sig.
Ännu roligare blev det med den där bilen som nästan gjorde 400km/h.

Ah nä det var bekymmersfria tider det. Saknar dem djupt!
2012-07-12, 18:38   #48

bubbleq

Medlem

Plats: Stenungsund

Registrerad: sep 2009

Citat:
soppatorsk, som man brukar säga när bränslet tagit slut.
Mulle Meck?

Alla de tre(?) madness spelen har man nötat alldeles för mycket^^ Perfekt när man åkte upp tillfjällen och kunde lira i bilen på en gammal laptop som inte klarade mycket!
2012-07-13, 11:34   #49

puppisen

Medlem

puppisens avatar

Plats: Bromma

Registrerad: apr 2008

Hittad det! Hoppas ja får det att fungera bara

puppisen är inte uppkopplad
2012-07-13, 11:49   #50

Imdak

Medlem

Registrerad: sep 2002

Citat:

det som var roligast var att man kunde spela 'tag' i det, att en förare är den som jagar, och när han rör någon så blir dem den som jagar, var skitkul
Imdak är inte uppkopplad
2012-07-13, 13:12   #51

Black Zero

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av puppisen Visa inlägg
Hittad det! Hoppas ja får det att fungera bara

http://uncledolan.nu/swec/IMG_0087
Grattis! Ja jag vet ju vilket jag skulle installerat först iallafall he he
2012-07-17, 09:36   #52

Aciero

Medlem

Acieros avatar

Plats: Västerås

Registrerad: mar 2011

Ingen som spelade Redline Racer? Kommer ihåg att det följde med familjedatorn som morsan fick köpa genom ett jobberbjudande. 1,7ghz processor och 512mb ram. Det var en kraftfull dator när den kom.

Den sista motorcykeln var svart och snabb som satan, gick inte att köra utan att krocka konstant

3,2,1...GO!
Aciero är inte uppkopplad
2012-07-17, 09:40   #53

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Rönninge

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Troberg Visa inlägg
Driver 1 & 2 va så sjukt underbara spel också varpå både pappa och jag spelade det hela tiden och tävlade om vem som fick bäst tider och allt
Helt underbara spel, även jag och farsan spelade Driver 2 väldigt ofta och körde skiten ur varandra
Mediafire Avast Anti-Theft Find your phone Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition
tcntad är inte uppkopplad
2012-07-17, 10:08   #54

flashen

Medlem

flashens avatar

Plats: Summer '79

Registrerad: maj 2002

Kommer ihåg jag lyssnade på en Offspring CD och spelade Motocross Madness!

Var tider, fan va skoj de var