Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Black Zero
Jag har nästan helt lagt ner allt vad Fallout 3 och New Vegas heter. Jag har aldrig riktigt fått njuta av spelen då det vart konstant problem med både det ena och det andra. Krascher under spelandet, krascher när jag ska avsluta spelen, frysningar både vid laddning av sparfiler och avslutning till huvudmenyn. Herregud en gång kraschade spelet bara genom att jag bytte från Mus/Tangentbord setup till XBOX 360 kontroller i inställningarna.
Aldrig har två spel ställt till det så mycket som dessa. Jag drar mig från att spela Fallout överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
A7V
Fanns någon inställning för hur mycket minne FO3 skulle allokera för celler (rum/områden) som jag behövde öka på ganska mycket för att få det stabilt.
Kolla lite på
http://www.tweakguides.com/Fallout3_1.html
Sedan finns det ett gäng moddar och inofficiella patchar som kan vara bra att lägga till om du inte redan gjort det. WryeFlash, FOMM och liknande program rekommenderas starkt.
Edit:
Öka dessa om du har mer än 1GB RAM.
uInterior Cell Buffer=3 (Öka till 16)
uExterior Cell Buffer=36 (Öka till 102)
iPreloadSizeLimit=26214400 (Öka 10ggr)
Enligt Tweakguides så skulle "iPreloadSizeLimit=262144000" mest göra att videosnuttarna inte hackade men för mig dog hela spelet var femte minut om jag inte ökade på iPreloadSizeLimit.
Problemet jag har är att spelet bara stannar helt random, det började komma mer frekvent när jag började göra Operation Anchorhead, där jag är nu, precis utanför en dörr med en klippa 3 meter framför och stora kanoner vänster o höger, det kan frysa så fort jag laddar sparfilen, det kan frysa efter jag gått en bit åt höger eller vänster, helt random.
Jag är ju inte så bra med datorer och ändringar, vart ska jag göra dessa ändringar? I Fallout_Default filen?