Sidan 1 av 3 1 23

Verktyg Visningsval
2012-07-25, 11:31   #1

illusi0n

Medlem

Plats: El Capital

Registrerad: jan 2005

360-kontroll till PC, ska jag köra på trådlös?

Är lite sugen på att köpa en handkontroll till datorn, och då känns 360s ganska rätt, men ska jag köpa en trådad eller trådlös?

Det som oroar mig är att jag har för mig att jag läst om krångel med vissa speltitlar när man har en trådlös jmf med trådad, är detta något att oroa sig för, och vilka spel gäller det då? Finns det något annat att tänka på, förutom priset & att batterierna kan dö?

illusi0n är inte uppkopplad
2012-07-25, 12:18   #2

Osterberg1985

Medlem

Plats: Höganäs

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av illusi0n Visa inlägg
Är lite sugen på att köpa en handkontroll till datorn, och då känns 360s ganska rätt, men ska jag köpa en trådad eller trådlös?

Det som oroar mig är att jag har för mig att jag läst om krångel med vissa speltitlar när man har en trådlös jmf med trådad, är detta något att oroa sig för, och vilka spel gäller det då? Finns det något annat att tänka på, förutom priset & att batterierna kan dö?
Jag kör på trådlös och har inte känt av några problem, funkar kanon.
Men i ärlighetens namn så kunde jag lika gärna kört trådbunden, för hur ofta sitter man typ 3m från sin datorskärm?
Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000
CITERA FÖR SVAR!!!
Osterberg1985 är inte uppkopplad Folding
2012-07-25, 21:05   #3

illusi0n

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Osterberg1985 Visa inlägg
Men i ärlighetens namn så kunde jag lika gärna kört trådbunden, för hur ofta sitter man typ 3m från sin datorskärm?
Skönt att höra.

Anledningen till att jag vill ha trådlös är att jag tycker det ser snyggare ut, jag vill minimera antalet kablar som går kors och tvärs och riskerar att slå ner diverse öppna dryckesbehållare, och så känns det skönare helt enkelt.

2012-07-25, 21:10   #4

medstud

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2011

Jag har en trådad och sladden är lite irriterande. Men å andra sidan är det skönt att slippa ladda batterierna.
2012-07-25, 21:10   #5

Swe91

Medlem

Registrerad: jul 2011

Jag är ganska sugen på att köpa en och använda den till min HTPC! Går ganska bra till XBMC Snygga kontroller(:
Swe91 är uppkopplad nu
2012-07-25, 21:14   #6

=ezco=

Medlem

Registrerad: jun 2004

Kör själv med trådad och det funkar klockrent. Sladden är ju dock väldigt lång men kan man stuva undan den på ett någorlunda bra sätt så är det inget att bråka om. Den med sladd är ju billigare desutom.
=ezco= är inte uppkopplad
2012-07-25, 21:17   #7

Jepps18

Medlem

Jepps18s avatar

Registrerad: nov 2011

Trådlös funkar kanon! Dock så behöver du köpa en X360 wireless adapter för cirka 100kr. Använder "Play and charge" så behöver inte oroa mig för batterier.
2012-07-25, 22:00   #8

illusi0n

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av medstud Visa inlägg
Jag har en trådad och sladden är lite irriterande. Men å andra sidan är det skönt att slippa ladda batterierna.
Ja, för mig som oftast kommer sitta nära datorn kommer 3m sladd nog vara lite irriterande. Där fick jag en till anledning, som jag inte ens tänkt på. Hur många timmars spelande får man ut på ett par batterier?
Citat:
Ursprungligen inskrivet av =ezco= Visa inlägg
Kör själv med trådad och det funkar klockrent. Sladden är ju dock väldigt lång men kan man stuva undan den på ett någorlunda bra sätt så är det inget att bråka om. Den med sladd är ju billigare desutom.
Du har en poäng i att den är billigare, men det är en engångskostnad som jag tror är värd det!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jepps18 Visa inlägg
Trådlös funkar kanon! Dock så behöver du köpa en X360 wireless adapter för cirka 100kr. Använder "Play and charge" så behöver inte oroa mig för batterier.
Har inte ens en xbox, så får köpa en trådlös 360-dosa för PC. Eller vad tänker du på?

2012-07-25, 22:04   #9

ToJa92

Medlem

ToJa92s avatar

Plats: /dev/null

Registrerad: aug 2010

Själv föredrar jag trådlös kontroll, har datorn 2 meter ifrån TVn så med surroundsystemet, TVn och en Xbox 360-kontroll blir det riktigt trevligt att sitta och spela spel. Ska man bara sitta vid skärmen så duger det med sladd, givetvis.
2012-07-26, 01:46   #10

Patienten

Medlem

Plats: Jokkmokk

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ja, för mig som oftast kommer sitta nära datorn kommer 3m sladd nog vara lite irriterande. Där fick jag en till anledning, som jag inte ens tänkt på. Hur många timmars spelande får man ut på ett par batterier?

Du har en poäng i att den är billigare, men det är en engångskostnad som jag tror är värd det!

Har inte ens en xbox, så får köpa en trådlös 360-dosa för PC. Eller vad tänker du på?
Om du köper en XBOX 360 Wireless Controller for Windows så får du med en mottagare.
2012-07-26, 11:32   #11

Xclusiv8

Medlem

Xclusiv8s avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: apr 2005

Trådlös här också. Fungerar hur bra som helst.

Skickades från m.sweclockers.com
Xclusiv8 är inte uppkopplad
2012-07-26, 11:43   #12

Hammar

Medlem

Hammars avatar

Plats: Lövstad

Registrerad: maj 2005

Trådad alla dagar i veckan. Mycket bättre respons.
Jag har ändå ett 360 med två (trådlösa) kontroller, men kör sladd till datorn.
Hammar är inte uppkopplad Folding
2012-07-26, 12:34   #13

ZeroNova

Medlem

ZeroNovas avatar

Plats: Arvika

Registrerad: mar 2009

Själv så använder jag mina PS3 kontroller när jag spelar vissa spel på datorn, och brukar då uppskatta att det fungerar trådlöst, så jag antar att jag skulle tycka likadant gällande 360 kontroller.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Osterberg1985 Visa inlägg
Det är ju dock inte avståndet till skärmen som avgör om man kan köra med sladd eller inte, utan avståndet till själva datorn och dess uttag. Själv sitter jag ganska nära skärmen (om jag inte kopplar in TVn istället, vilket jag gör ibland), men datorn står 2+ meter bort, så om jag ska koppla in kontrollen med sladd så får jag även använda mig av en förlängningssladd för att den ska nå.
ZeroNova är inte uppkopplad
2012-07-26, 12:35   #14

Xclusiv8

Medlem

Xclusiv8s avatar

Det är bullshit det om responstiden. Microsofts patenterade radioteknologi har en responstid som är <1ms. Den trådade har också <1ms. Dvs nästan omedelbar respons.

Senast redigerad av Xclusiv8 2012-07-26 klockan 12:36.
2012-07-26, 12:48   #15

nivv

Medlem

nivvs avatar

Plats: Kristianstad

Registrerad: dec 2005

Kör på trådlös, om du någonsin skaffar en till kontroll så slipper du ju ha två trådade. (behövs bara en mottagare för 4 kontroller).
2012-07-26, 12:51   #16

Ninjaflipp

Medlem

Ninjaflipps avatar

Plats: Täby

Registrerad: jan 2012

Kör trådlös jag med och det fungerar alldeles perfekt. Skulle nog inte köpa trådade i och med att det kräver en väldans massa USB-portar...

i7 3770k @ 4,5GHz | GTX Titan... etc. Orkar inte skriva resten.
Ninjaflipp är inte uppkopplad
2012-07-26, 12:53   #17

Hammar

Medlem

Hammars avatar

Plats: Lövstad

Registrerad: maj 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8 Visa inlägg
Det är bullshit det om responstiden. Microsofts patenterade radioteknologi har en responstid som är <1ms. Den trådade har också <1ms. Dvs nästan omedelbar respons.

Jag har spelat samma spel med båda sorter & märker skillnad, vad än M$ hävdar sen.
Hammar är inte uppkopplad Folding
2012-07-26, 13:06   #18

Phukkitt

Moderator

Phukkitts avatar

Plats: Akalla

Trådlös, utan tvekan. Batteritiden är ändå rätt lång, och det är supernajs att om man har polare med 360 så kan de bara ta med sin kontroller över och ansluta på samma dongel. Sen är det skönt att inte behöva fiffla med sladd till kontrollern varje gång, förutsatt att man har dongeln ikopplad konstant. Skönt att bara kunna greppa kontrollern, luta sig tillbaka och spela.
2012-07-26, 13:21   #19

Xclusiv8

Medlem

Xclusiv8s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hammar Visa inlägg
Jag har spelat samma spel med båda sorter & märker skillnad, vad än M$ hävdar sen.
Och precis som du så hävdar jag att jag har spelat med båda och märker ingen skillnad alls.

2012-07-26, 18:08   #20

illusi0n

Medlem

Tack för alla svar! Responstid lär nog inte vara ett problem för mig då jag alltid spelar (inkl fps) med trådlöst tgb & mus! Får bara se så att spelen jag lirar inte laggar alltför mycket så blir det inköp av en trådlös hk.

Lite haalvt OT: någon som har optimeringstips för GTA IV (annat än o byta upp mig från dualcore till quad )?

2012-07-26, 18:33   #21

qMetal

Medlem

Registrerad: dec 2007

Citat:
Tack för alla svar! Responstid lär nog inte vara ett problem för mig då jag alltid spelar (inkl fps) med trådlöst tgb & mus! Får bara se så att spelen jag lirar inte laggar alltför mycket så blir det inköp av en trådlös hk.

Lite haalvt OT: någon som har optimeringstips för GTA IV (annat än o byta upp mig från dualcore till quad )?
Hehe, märkte själv att GTA IV inte flyter så bra på min C2D E8400 @ 4,05 ghz. Även med ett 7950 som sitter i
Ska dock just nu koppla i nytt moderkort, 3570K och ett 670 och se om det flyter bättre
qMetal är inte uppkopplad
2012-07-26, 19:31   #22

Hulle

Medlem

Hulles avatar

Plats: Sverige

Jag har en trådlös adapter till HTPCn, funkar fint både med en trådlös kontroll och t.ex. en Guitar Hero gitarr för 360.

Använder kontrollen till emulatorer och Street Fighter IV.

/hulle.
2012-07-29, 20:25   #23

filipblom

Medlem

Plats: Åkersberga

Registrerad: jun 2010

Vart finner man denna adapter alla pratar om? har suttit och letat omkring men finner banne mig ingenting! Vill kunna använda mina trådlösa till datorn Är det någon som vet som även har lust att länka någon sida som säljer en sådan?
2012-07-29, 20:39   #24

Phukkitt

Moderator

Phukkitts avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av filipblom Visa inlägg
Vart finner man denna adapter alla pratar om? har suttit och letat omkring men finner banne mig ingenting! Vill kunna använda mina trådlösa till datorn Är det någon som vet som även har lust att länka någon sida som säljer en sådan?
Microsoft säljer den inte löst, bara bundlat med kontrollern. Men du kan hitta en massa kopior på t.ex. tradera eller eBay, sök typ på "xbox pc reciever" eller liknande.
2012-07-30, 10:49   #25

Hulle

Medlem

Hulles avatar

Plats: Sverige

Citat:
Ursprungligen inskrivet av filipblom Visa inlägg
Jag köpte min på www.dealextreme.com för 60 spänn typ inkl frakt.

/hulle.
2012-08-01, 14:35   #26

clumsyandshy

Medlem

clumsyandshys avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: mar 2007

Hej
Jag har kört trådlöst länge och tycker att det fungerar hur bra som helst. Då kan jag också sitta i soffan och dra över spelet på TV:n om jag skulle ha lust med det.
Kan varmt rekommendera denna tillsammans med en mottagare för PC: http://www.spelbutiken.se/catalog/pr...arge--for-x360
clumsyandshy är inte uppkopplad
2012-08-05, 21:46   #27

FireFox

Medlem

FireFoxs avatar

Registrerad: nov 2004

Citat:

Har själv 2 st X360 kontroller och det funkar jättebra, bara plugga in i datorn och låta Windows sköta all installation på egen hand.
Vad gäller spelen så är det dock inte alla som kan dra nytta av den, men många funkar det på.

Köp när t.ex. CDON har sina reor då kan man med en rabattkod komma undan rätt billigt.
Mer än 200kr exkl. frakt ska du inte behöva ge för den.
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: Be quiet! Dark Power Pro 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Kingston HyperX 120 GB | RAM: G.Skill 2x4096MB CL9 1600Mhz Ripjaws | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Skärm: Dell U2410 | Ljudsystem: Logitech Z-5500 & Philips SHP8900
|| Citera för svar! ||
FireFox är inte uppkopplad
2012-08-05, 21:53   #28

Megacrash

Medlem

Plats: Nangijala

Registrerad: okt 2009

Orka hålla på med batterier....kör med trådad. Spelar du inte (ofta) så är det ju bara rulla ihop sladden runt kontrollen och stoppa undan den.
Megacrash är inte uppkopplad
2012-08-06, 08:41   #29

ozo64

Medlem

Registrerad: dec 2005

Använder trådlös då det blir jobbigt med kabel då jag spelar spel med handkontrollstöd på tvn istället. Blir en jäkligt lång kabel annars.
ozo64 är uppkopplad nu
2012-08-06, 08:50   #30

Phukkitt

Moderator

Phukkitts avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Megacrash Visa inlägg
Orka hålla på med batterier....kör med trådad. Spelar du inte (ofta) så är det ju bara rulla ihop sladden runt kontrollen och stoppa undan den.
Jag byter hellre batterier med några månaders mellanrum än håller på och fipplar med sladd varje gång det ska spelas. Plus att om man är fler som ska spela så kan polare bara ta med sina trådlösa från sin Xbox och ansluta, istället för att alla ska behöva gå och köpa nya trådade. Gäller även omvänt, jag kan ta med mina kontroller hem till polare som har Xbox.