Citat:
Ursprungligen inskrivet av
mattias_gbg
Kör du en sneak baserad dovahkiin, vad har du som main attack?
Jag kör på tre olika sätt (samtidigt), beroende på quest-typ & lite hur ensam jag känner mig.
Ett; för att Dawnguard är här: "Sneaky Archer". Runt 200 HP/hit idag, innan DG. (Ebony bow)
(+sneakbonus & "enchantad specialmössa på" ifall det kommer en drake, inte annars.)
Mörk karaktär som äter lik & skjuter förgiftade pilar ur skuggorna. Gillar att sälja bling-bling.
"Ebony" för att det _inte_ är en "light" perk. Dwarwen->Orcish->Ebony = 3 perks åt "heavy".
Jag använder f.ö. en smalare mesh än vanilla så att bågen ser lättare ut & som jag vill ha den.
- Thievesguild, Dark Brotherhood, grottor med spindlar i - typ Cronvangr Cave?
"Ett":
Två; "Tank", för att 2H-beheading är jätteroligt? Smithing, Light Armor & hugg-hugg.

När bågen sviker drar hon sitt gamla fådda svärd & hugger sönder allt motstånd.
(Drar fördel av enchant-perks från "1", men är ändå tillräckligt vek för att var underhållande.)
Ta-da-daa, ta-da daaa .. Stort Svärd gör sig fint i episka kamper mot olika ondskor i ljusa miljöer ..
"Companions", Inbördeskriget .. EN stor (!) kniv tänkte jag när jag valde så ..
(Bara att byta ut mot 1H-Tank här om man vill, shield-bashing/1H-wielding är också jätteroligt.)
Tre; "Feg Magiker" - Jätteroligt.

Av med all armor (!), fram med/hämta follower/s & hjälp dom ..
Summonar extra hjälpare, restorerar/courage:ar (?) followers, rage:ar/fear:ar fiender,
väcker döda & vänder odöda .. osv. (Cunjuration, Illusion, Alteration - mest.)
(Måste faktiskt av med armorn här, eftersom jag har "enchanted" från "1" och "Smithing"
från "2" för att inte bli helt OP .. hänger du med?)
"MagesGuild", "Shalidors", "Labyrinthian", "Synod", Whatever ..
.. Fyra. Sandlåda. "Masters of Time" & sånt. Måste testas men kanske inte spelas seriöst.
Jag sköter mig hyfsat, jag har fast-travelat 6ggr totalt & är på lvl47.
En av gångerna (för att exemplifiera) var när man sprungit ner från HHrothgar till Jarl Baalgruf & sagt
"vi ska kanske ha ett möte" & Baalgruf säger: "Ja, men spring upp & fråga Arngeir om det går bra då?" ..
& SEN till Solitude & SEN till Windhelm OCH SEN tillbaka upp igen .. allt med svindyra "carriages" & legwork.
Dock har jag (t.ex) insett att det går (fortare ner) till Riverwood på den västra sidan av .. berget .. sålunda..
Edit/ Ev bilder.