Sidan 1 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-08-07, 15:54   #1

mattias_gbg

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: nov 2010

Skyrim är för enkelt!

Eller...

Jag vet att väldigt många tycker att Skyrim är för enkelt, har för många exploits och från att man når ca: level 30
så börjar man nästan känna sig odödlig. Så jag kom på lite ide'er för att göra spelet roligare, särskilt för oss
som väntat på Dawnguard så här är några av dom "regler" jag följer och som jag även bollat vidare till en Amerikansk "youtuber"

Jag har en del Skyrim gamplay på Youtube och håller på med en Dawnguard walkthrough om nån vill kolla
https://www.youtube.com/watch?v=nAeS...ure=plpp_video

Tankade också upp min senaste Destruction FTW video
http://www.youtube.com/watch?v=n_SOaCUOpvk&feature=plcp
Tacksam för alla era ide'er och åsikter

1. Master difficulty
2. No Dawnstarchest or any other exploitchests
3. No spellspamming to lvl up
4. No attack on friendly NPC
5. All bosses/ Dragonpriests must be caught in soulgem after u reach lvl 20
6. Mages can never use armor (that goes for dragonmasks, gauntlets and boots too, they are nono)
7. Never get training from NPC to lvl. not legit, and no Feandal exploit
8. Never craft or use fortify restoration, fortify smithing, fortify Enchanting or fortify achemy.
9. U can not craft potions that u have not unlocked by eating, no "slow" 'couse u remember river betty and deathbell et.c.
Characters over level 50 can never use potions except Cure Disease
10. U can not use wait or sleep to barter from same vendor, at least 1 quest must be finished before using same vendor.
11. No taking damage/healing exploit
12. Don't use exploits, period =)
Nya regler
13. No follower, except if required in quest
14. No slow time

Listan är baserad på Mage gameplay och jag är öppen för tolkningar och förslag.

MVH
Mattias

Senast redigerad av mattias_gbg 2012-09-02 klockan 15:27. Anledning: Nya tillagda "regler"
mattias_gbg är inte uppkopplad
2012-08-07, 16:31   #2

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Plats: Jorrvaskr

Registrerad: mar 2002

Tycker i princip hela listan känns som självklarheter. Har lirat så sen dag 1, förutom att fånga "bossar" i soulgems då Exploitar man spelet så har man ingen rätt att kalla det för enkelt.

Kan även tillägga;

-Ingen "fast travel" utöver vagnarna utanför storstäderna.
-Hypothermia (Kombinera gärna med Cloaks of Skyrim och Winter is Coming)
-Basic Needs
-iHUD (Ta bort sneak-ikon och sikten, toggla bara fram kompass när det absolut behövs)
-Valfri mod som gör skuggor och mörker MÖRKT.
-Använd bara utrustning som passar karaktären, inte det bästa möjliga.
-Ta bort/dämpa enchants vid lämplig level, eller helt och hållet från start.
-Deadly Dragons
-Dra ner timescale till ~6.

Får väl fylla på med mer när man kommer på.
Intel Core i7 3770k | Corsair H80 | Asus P8Z77-V Deluxe | 16GB Corsair Dominator DDR3 1600Mhz | 2x GTX Titan SLI | Intel X25-M 160GB SSD, Intel 510 120GB SSD & Seagate 7200rpm 1TB | Xonar Essence STX | Corsair HX 1050W | Fractal Design XL | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Windows 7 Ultimate 64-bit | 3x DELL 2209WA ULTRASHARP 22"
| -Swedish Army Mod- | -Swedish Strategic Group- | MinHembio Bygglogg |
Mr. Bravo är inte uppkopplad
2012-08-07, 16:36   #3

mattias_gbg

Medlem

Låter som en del bra ide'er, har funderat på lite nya mods men vill inte råka ut för krasher
och andra tråkigheter nu när jag fått spelet stabilt

Kör dessa just nu
Ace combat skills
Deadly Dragons
Deadly Dragons Armory
No killmoves
SkyUI
Filling food and Restful Sleep
Categorized Favorites Menu
2012-08-07, 20:01   #4

mattias_gbg

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo Visa inlägg
Tycker i princip hela listan känns som självklarheter. Har lirat så sen dag 1, förutom att fånga "bossar" i soulgems då Exploitar man spelet så har man ingen rätt att kalla det för enkelt.

Kan även tillägga;

-Ingen "fast travel" utöver vagnarna utanför storstäderna.
-Hypothermia (Kombinera gärna med Cloaks of Skyrim och Winter is Coming)
-Basic Needs
-iHUD (Ta bort sneak-ikon och sikten, toggla bara fram kompass när det absolut behövs)
-Valfri mod som gör skuggor och mörker MÖRKT.
-Använd bara utrustning som passar karaktären, inte det bästa möjliga.
-Ta bort/dämpa enchants vid lämplig level, eller helt och hållet från start.
-Deadly Dragons
-Dra ner timescale till ~6.

Får väl fylla på med mer när man kommer på.
Förrästen, vad kör du för karaktär? Spelstil, ras, vapen, rustning och vilka värden?
2012-08-07, 20:15   #5

-ronz

Medlem

-ronzs avatar

Plats: Storvik

Registrerad: mar 2009

No Fast Travel
Hypothermia
Basic Needs
Deadly Dragons

Är mods som nästan är ett måste, spelet blir mycket intressantare då
AMD Phenom II X6 1100T @ 4.0ghz | Asus Crosshair V Formula 990FX | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Red | SLI Asus DCII GTX 670 | Intel X25-M G2 80GB SSD | 500GB WDC Blue | Corsair AX 850W | Corsair H60 | Silverstone Fortress 2 | Asus Xonar DX | Eizo Foris 2331
-ronz är inte uppkopplad
2012-08-07, 20:24   #6

Hammar

Medlem

Hammars avatar

Plats: Lövstad

Registrerad: maj 2005

Om det bara fanns några vettiga & gärna lite lorevänliga sätt att ta sig till HighHrothgar/TheThroat & Sky Haeven Temple?

Min char har level 47 nu & jag springer seriöst allt vad jag kan för somliga drakar fortfarande.
("Mötet & det" är klart men jag vågar inte gå vidare i MQ än på länge.) (P.g.a. Deadlydragons).
Jag klarar nästan en "yoor-suul" från en "Elder" nu, men hinner varken heala eller ta potions för såna två hits ..
("Ancient" är det inget tal om .. alls. "Tvärmul", kan man säga. ) Har spritt mina spelstilar "för brett", med flit.

Ser man en röd-isch drake behöver man hjälp, jag har ett skelett (Phenderix) jag kan summona, men sen då?
Sneaka längs vägarna är en väldigt bra idé, eller tokspringa mot en by, fast det funkar sällan.

Använder bara kompassen bara som kompass (mha iHUD) & har alltid alla quests aktiva så kompassen
inte visar mig åt något specifikt håll & givetvis inga "floating markers" heller (iHUD igen).
(Inte "Stormcloaks", "Kill Paarthurnax" & andra bias-bortvalda quests, förstås.)

(Använder snordyra "carriages", dock. (DYR fasttravel funkar för mig iaf, bara till större bosättningar ofc.)

Jag hade GÄRNA sett en mod som typ efter "Odah-viin" addade en "draktaxi" som t.ex. kunde kosta
si eller så soulgems - eller något annat svårt & dyrt (Drakar+guld? Nah.) så att man kunde sköta om
alla "Word-questarna" med & mha Greybeards utan att behöva göra 7000steps en miljon ggr exempelvis.
(Jepp, man kan använda shouts i städer så att man får brev, men "Greybeards" är ju avsevärt coolare än "Couriers", eller?)

Edit/ Om bara Bethesta kunde förstå att vi älskade & älskar Morrowind (m.fl) för dess gameplay?

Kolla här: JAG VILL _INTE_ HA HJÄLP AV HUD:EN - ALLS! JAG VILL _LÄSA_ LOGGEN & _TÄNKA!_
(Hjälper säkert inte, i nästa TES får vi nog corridor/cutscene tvångsmatat med grafikglasyr på.)

Senast redigerad av Hammar 2012-08-07 klockan 20:37.
Hammar är inte uppkopplad Folding
2012-08-07, 21:14   #7

mattias_gbg

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hammar Visa inlägg
Om det bara fanns några vettiga & gärna lite lorevänliga sätt att ta sig till HighHrothgar/TheThroat & Sky Haeven Temple?

Min char har level 47 nu & jag springer seriöst allt vad jag kan för somliga drakar fortfarande.
("Mötet & det" är klart men jag vågar inte gå vidare i MQ än på länge.) (P.g.a. Deadlydragons).
Jag klarar nästan en "yoor-suul" från en "Elder" nu, men hinner varken heala eller ta potions för såna två hits ..
("Ancient" är det inget tal om .. alls. "Tvärmul", kan man säga. ) Har spritt mina spelstilar "för brett", med flit.

Ser man en röd-isch drake behöver man hjälp, jag har ett skelett (Phenderix) jag kan summona, men sen då?
Sneaka längs vägarna är en väldigt bra idé, eller tokspringa mot en by, fast det funkar sällan.

Använder bara kompassen bara som kompass (mha iHUD) & har alltid alla quests aktiva så kompassen
inte visar mig åt något specifikt håll & givetvis inga "floating markers" heller (iHUD igen).
(Inte "Stormcloaks", "Kill Paarthurnax" & andra bias-bortvalda quests, förstås.)

(Använder snordyra "carriages", dock. (DYR fasttravel funkar för mig iaf, bara till större bosättningar ofc.)

Jag hade GÄRNA sett en mod som typ efter "Odah-viin" addade en "draktaxi" som t.ex. kunde kosta
si eller så soulgems - eller något annat svårt & dyrt (Drakar+guld? Nah.) så att man kunde sköta om
alla "Word-questarna" med & mha Greybeards utan att behöva göra 7000steps en miljon ggr exempelvis.
(Jepp, man kan använda shouts i städer så att man får brev, men "Greybeards" är ju avsevärt coolare än "Couriers", eller?)

Edit/ Om bara Bethesta kunde förstå att vi älskade & älskar Morrowind (m.fl) för dess gameplay?

Kolla här: JAG VILL _INTE_ HA HJÄLP AV HUD:EN - ALLS! JAG VILL _LÄSA_ LOGGEN & _TÄNKA!_
(Hjälper säkert inte, i nästa TES får vi nog corridor/cutscene tvångsmatat med grafikglasyr på.)
Kör du en sneak baserad dovahkiin, vad har du som main attack?
2012-08-07, 22:29   #8

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mattias_gbg Visa inlägg
Förrästen, vad kör du för karaktär? Spelstil, ras, vapen, rustning och vilka värden?
Just nu kör jag en traditionell Nord figher med Heavy Armor, One handed blades, och Blocking som main skills (Maxade). Är level 46 och har burit i princip endast iron armor i olika former med lägre enchants fram till level 40, genom bland annat main-story och Stormcloaks kampanjen (Dovahkiin-style ). Har satsat ganska balanserat på health och stamina, fast snäppet mer stamina.

Bestämde mig för att uppdatera garderoben lite nu iom Dawnguard, med vampyrjägarnas heavy armor. Har främst vevat runt med Dawnbreaker, men har börjat leta lite nya alternativ, som tex ett smått buffat silversvärd i Dawnguard. Har även Spellbreaker sen level 37, men använder den bara mot kraftfulla magiker då dom fortförande är min stora svaghet i strid.

Har inte använt magier alls och har inte gjort några egna enchants. Köper endast potions för hälsa och stamina. Smyger aldrig i grottor och dylikt, utan föredrar att rusa rakt in och veva så långt det bara går I värsta fall flyr jag ut igen och hämtar en companion som understöd.
Intel Core i7 3770k | Corsair H80 | Asus P8Z77-V Deluxe | 16GB Corsair Dominator DDR3 1600Mhz | 2x GTX Titan SLI | Intel X25-M 160GB SSD, Intel 510 120GB SSD & Seagate 7200rpm 1TB | Xonar Essence STX | Corsair HX 1050W | Fractal Design XL | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Windows 7 Ultimate 64-bit | 3x DELL 2209WA ULTRASHARP 22"
2012-08-07, 23:03   #9

mattias_gbg

Medlem

Citat:
Just nu kör jag en traditionell Nord figher med Heavy Armor, One handed blades, och Blocking som main skills (Maxade). Är level 46 och har burit i princip endast iron armor i olika former med lägre enchants fram till level 40, genom bland annat main-story och Stormcloaks kampanjen (Dovahkiin-style ). Har satsat ganska balanserat på health och stamina, fast snäppet mer stamina.

Bestämde mig för att uppdatera garderoben lite nu iom Dawnguard, med vampyrjägarnas heavy armor. Har främst vevat runt med Dawnbreaker, men har börjat leta lite nya alternativ, som tex ett smått buffat silversvärd i Dawnguard. Har även Spellbreaker sen level 37, men använder den bara mot kraftfulla magiker då dom fortförande är min stora svaghet i strid.

Har inte använt magier alls och har inte gjort några egna enchants. Köper endast potions för hälsa och stamina. Smyger aldrig i grottor och dylikt, utan föredrar att rusa rakt in och veva så långt det bara går I värsta fall flyr jag ut igen och hämtar en companion som understöd.
Coolt, så du har inte provat nya crossbow'n eller Sun light ?
Man kan ju göra Drakvapen med, jag gjorde en dagger för skojs skull men du kanske ska prova ett svärd ^^
2012-08-07, 23:06   #10

Hammar

Medlem

Hammars avatar

Plats: Lövstad

Registrerad: maj 2005

Citat:
Kör du en sneak baserad dovahkiin, vad har du som main attack?
Jag kör på tre olika sätt (samtidigt), beroende på quest-typ & lite hur ensam jag känner mig.

Ett; för att Dawnguard är här: "Sneaky Archer". Runt 200 HP/hit idag, innan DG. (Ebony bow)
(+sneakbonus & "enchantad specialmössa på" ifall det kommer en drake, inte annars.)
Mörk karaktär som äter lik & skjuter förgiftade pilar ur skuggorna. Gillar att sälja bling-bling.
"Ebony" för att det _inte_ är en "light" perk. Dwarwen->Orcish->Ebony = 3 perks åt "heavy".
Jag använder f.ö. en smalare mesh än vanilla så att bågen ser lättare ut & som jag vill ha den.
- Thievesguild, Dark Brotherhood, grottor med spindlar i - typ Cronvangr Cave?

"Ett":

Två; "Tank", för att 2H-beheading är jätteroligt? Smithing, Light Armor & hugg-hugg.
När bågen sviker drar hon sitt gamla fådda svärd & hugger sönder allt motstånd.
(Drar fördel av enchant-perks från "1", men är ändå tillräckligt vek för att var underhållande.)
Ta-da-daa, ta-da daaa .. Stort Svärd gör sig fint i episka kamper mot olika ondskor i ljusa miljöer ..
"Companions", Inbördeskriget .. EN stor (!) kniv tänkte jag när jag valde så ..

(Bara att byta ut mot 1H-Tank här om man vill, shield-bashing/1H-wielding är också jätteroligt.)

Tre; "Feg Magiker" - Jätteroligt. Av med all armor (!), fram med/hämta follower/s & hjälp dom ..
Summonar extra hjälpare, restorerar/courage:ar (?) followers, rage:ar/fear:ar fiender,
väcker döda & vänder odöda .. osv. (Cunjuration, Illusion, Alteration - mest.)
(Måste faktiskt av med armorn här, eftersom jag har "enchanted" från "1" och "Smithing"
från "2" för att inte bli helt OP .. hänger du med?)
"MagesGuild", "Shalidors", "Labyrinthian", "Synod", Whatever ..

.. Fyra. Sandlåda. "Masters of Time" & sånt. Måste testas men kanske inte spelas seriöst.

Jag sköter mig hyfsat, jag har fast-travelat 6ggr totalt & är på lvl47.
En av gångerna (för att exemplifiera) var när man sprungit ner från HHrothgar till Jarl Baalgruf & sagt
"vi ska kanske ha ett möte" & Baalgruf säger: "Ja, men spring upp & fråga Arngeir om det går bra då?" ..
& SEN till Solitude & SEN till Windhelm OCH SEN tillbaka upp igen .. allt med svindyra "carriages" & legwork.

Dock har jag (t.ex) insett att det går (fortare ner) till Riverwood på den västra sidan av .. berget .. sålunda..

Edit/ Ev bilder.

Senast redigerad av Hammar 2012-08-07 klockan 23:34.
Hammar är inte uppkopplad Folding
2012-08-07, 23:23   #11

mattias_gbg

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hammar Visa inlägg
Jag kör på tre olika sätt (samtidigt), beroende på quest-typ & lite hur ensam jag känner mig.

Ett; för att Dawnguard är här: "Sneaky Archer". Runt 200 HP/hit idag, innan DG. (Ebony bow)
(+sneakbonus & "enchantad specialmössa på" ifall det kommer en drake, inte annars.)
Mörk karaktär som äter lik & skjuter förgiftade pilar ur skuggorna. Gillar att sälja bling-bling.
"Ebony" för att det _inte_ är en "light" perk. Dwarwen->Orcish->Ebony = 3 perks åt "heavy".
Jag använder f.ö. en smalare mesh än vanilla så att bågen ser lättare ut & som jag vill ha den.
- Thievesguild, Dark Brotherhood, grottor med spindlar i - typ Cronvangr Cave?

Två; "Tank", för att 2H-beheading är jätteroligt? Smithing, Light Armor & hugg-hugg.
När bågen sviker drar hon sitt gamla fådda svärd & hugger sönder allt motstånd.
(Drar fördel av enchant-perks från "1", men är ändå tillräckligt vek för att var underhållande.)
Ta-da-daa, ta-da daaa .. Stort Svärd gör sig fint i episka kamper mot olika ondskor i ljusa miljöer ..

(Bara att byta ut mot 1H-Tank här om man vill, shield-bashing/1H-wielding är också jätteroligt.)

Tre; "Feg Magiker" - Jätteroligt. Av med all armor (!), fram med/hämta follower/s & hjälp dom ..
Summonar extra hjälpare, restorerar/courage:ar (?) followers, rage:ar/fear:ar fiender,
väcker döda & vänder odöda .. osv. (Cunjuration, Illusion, Alteration - mest.)
(Måste faktiskt av med armorn här, eftersom jag har "enchanted" från "1" och "Smithing"
från "2" för att inte bli helt OP .. hänger du med?)

.. Fyra. Sandlåda. "Masters of Time" & sånt. Måste testas men kanske inte spelas seriöst.

Jag sköter mig hyfsat, jag har fast-travelat 6ggr totalt & är på lvl47.
En av gångerna (för att exemplifiera) var när man sprungit ner från HHrothgar till Jarl Baalgruf & sagt
"vi ska kanske ha ett möte" & Baalgruf säger: "Ja, men spring upp & fråga Arngeir om det går bra då?" ..
& SEN till Solitude & SEN till Windhelm OCH SEN tillbaka upp igen .. allt med svindyra "carriages" & legwork.

Dock har jag (t.ex) insett att det går (fortare ner) till Riverwood på den västra sidan av .. berget .. sålunda..
Kul mad alla varianter man kan köra i Skyrim =)
tyvär har jag lackat ur på nästan allt utom Destruction numera men jag ska fortsätta
testa Dawnguards crossbow och Sun light I min walkthrough iaf innan jag bestämmer mig
Är på ep. 12 nu

Har bestämt att inga vapen får vara kraftigare än Expert lvl destruction och all armor har jag
bannlyst så håller väl sig spelet intressant.
2012-08-08, 01:14   #12

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Citat:
Coolt, så du har inte provat nya crossbow'n eller Sun light ?
Man kan ju göra Drakvapen med, jag gjorde en dagger för skojs skull men du kanske ska prova ett svärd ^^
Jo jag har lekt lite med crossbow också för att rensa lättare bandit-camps och plocka svåråtkomliga bågskyttar, men är inte direkt något jag använt seriöst än. Inväntar lite moddar på den fronten för att göra det lite intressantare med fler typer av pilar och uppgraderingar.

Har inte provat själva sunlight effekten med dom där special-pilarna än, förutom mot vampyr-bossen. Pilarnas effekt mot solen känns lite opraktisk iom att man sällan stöter på vampyrer utomhus Så det har jag inte provat än faktiskt. Det är nog lämpligare om man är vampyr och vill åstadkomma förmörkelse under dagtid istället.

Dragon-armor/vapen tycker jag är så fula så det har jag faktiskt aldrig använt. Känner mig snarare lite patriotisk och håller mig mest till kalssiska nordiska metaller Däremot är det coolt att möta fiender som använder sånt. Samma sak gäller tex Daedric och Elven, som bara känns fel att använda med en Nord.
2012-08-08, 01:59   #13

mattias_gbg

Medlem

Citat:
Jo jag har lekt lite med crossbow också för att rensa lättare bandit-camps och plocka svåråtkomliga bågskyttar, men är inte direkt något jag använt seriöst än. Inväntar lite moddar på den fronten för att göra det lite intressantare med fler typer av pilar och uppgraderingar.

Har inte provat själva sunlight effekten med dom där special-pilarna än, förutom mot vampyr-bossen. Pilarnas effekt mot solen känns lite opraktisk iom att man sällan stöter på vampyrer utomhus Så det har jag inte provat än faktiskt. Det är nog lämpligare om man är vampyr och vill åstadkomma förmörkelse under dagtid istället.

Dragon-armor/vapen tycker jag är så fula så det har jag faktiskt aldrig använt. Känner mig snarare lite patriotisk och håller mig mest till kalssiska nordiska metaller Däremot är det coolt att möta fiender som använder sånt. Samma sak gäller tex Daedric och Elven, som bara känns fel att använda med en Nord.
Ok, du vet att du kan upgradera Crossbow'n till viss del i Vanilla, även pilarna.
Du får trska runt och hämta lite dwemer skräp bara =)
http://www.youtube.com/watch?v=nZv4PunuAWU&feature=plcp
2012-08-08, 04:36   #14

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Citat:
Ok, du vet att du kan upgradera Crossbow'n till viss del i Vanilla, även pilarna.
Du får trska runt och hämta lite dwemer skräp bara =)
http://www.youtube.com/watch?v=nZv4PunuAWU&feature=plcp
Yes, har gjort dom uppdragen, men det var inte direkt några märkvärdiga skillnader. Kul bugg att man blev skickad till samma grotta alla gånger också för att hitta ritningarna, så jag behövde bara rensa den första gången

Håller iaf ett öga på bland annat Crossbows Revamped och hoppas på fler varianter med mer utseendemässiga skillnader.
2012-08-08, 10:56   #15

LinusM

Medlem

Registrerad: maj 2011

Önskar att dom hade gjort master svårare. Tycker att det är kul att hålla på och mixa fortify alchemy, enchanting och smithing så i slutändan gör jag det alltid. Känns som en mer komplex del av spelet. Slutar oftast med att man är nästintill odödlig även på master dock, när dom ändå har cappat hur långt man kan gå med alchemy, enchanting och smithing så tycker jag att dom kunde ha cappat det på en nivå så att det fortfarande är svårt att spela på master.
LinusM är inte uppkopplad
2012-08-08, 18:17   #16

mattias_gbg

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LinusM Visa inlägg
Önskar att dom hade gjort master svårare. Tycker att det är kul att hålla på och mixa fortify alchemy, enchanting och smithing så i slutändan gör jag det alltid. Känns som en mer komplex del av spelet. Slutar oftast med att man är nästintill odödlig även på master dock, när dom ändå har cappat hur långt man kan gå med alchemy, enchanting och smithing så tycker jag att dom kunde ha cappat det på en nivå så att det fortfarande är svårt att spela på master.
Du kanske ska prova detta som jag startade med en youtuber nyligen =)

http://www.youtube.com/watch?v=IRaBuerOx0o&feature=plcp
2012-08-08, 20:46   #17

LinusM

Medlem

Citat:
Du kanske ska prova detta som jag startade med en youtuber nyligen =)

http://www.youtube.com/watch?v=IRaBuerOx0o&feature=plcp
Började köra mage med karaktären idag och det är mycket svårare, speciellt nu när jag är level 56 (har en mod som gör att man kan levla till 100). Tog 15 min för att ha ihjäl en drake typ. Kanske testar det där i framtiden när det blir för lätt igen.

Edit: Fast om jag skulle spela sådär så skulle jag ändå vara tvungen att sluta med fortify smithing och liknande vilket jag inte vill, jag ser det inte som en exploit och bethesda måste avsiktligt ha cappat så att man inte kan gå fram och tillbaka mellan alchemy och enchanting hur många gånger som helst för att skapa oändligt bra gear.

Senast redigerad av LinusM 2012-08-08 klockan 20:55.
2012-08-08, 20:54   #18

mattias_gbg

Medlem

Citat:
Började köra mage med karaktären idag och det är mycket svårare, speciellt nu när jag är level 56 (har en mod som gör att man kan levla till 100). Tog 15 min för att ha ihjäl en drake typ. Kanske testar det där i framtiden när det blir för lätt igen.
Nice, döda Drakar med Destruction är kul. Här är en rolig fight jag hade med 2 drakar

http://www.youtube.com/watch?v=S17bRdO3_PM&feature=plcp

Fast du kanske kör mer på Illusion och Conjuration mm.?
2012-08-08, 20:59   #19

LinusM

Medlem

Citat:
Nice, döda Drakar med Destruction är kul. Här är en rolig fight jag hade med 2 drakar

http://www.youtube.com/watch?v=S17bRdO3_PM&feature=plcp

Fast du kanske kör mer på Illusion och Conjuration mm.?
Nej jag kör också mest destruction I level 56 på master svårighet tog det runt 15 min att ha ihjäl en vanlig drake med 0 magica cost på alla spells, fast jag hade bara medelbra spells vid det tillfället.
2012-08-08, 21:05   #20

mattias_gbg

Medlem

Citat:
Nej jag kör också mest destruction I level 56 på master svårighet tog det runt 15 min att ha ihjäl en vanlig drake med 0 magica cost på alla spells, fast jag hade bara medelbra spells vid det tillfället.
Haha nice Destruction FTW
2012-08-09, 07:05   #21

Sweets589

Medlem

Sweets589s avatar

Plats: Bromölla

Registrerad: dec 2011

http://forums.bethsoft.com/topic/140...lenge-pc-only/ hittade denna tråden på officiella forumet, inte prövat moddarna själv men kan ju vara något att titta på
Asus Geforce 560ti @1000/2340mhz| 3.3Ghz Quad core i5 | 8Gb ram DDR3 Vengeance | Windows 8 | Fractal Design Arc Midi R2i | Skärm 1: Asus VE248 Skräm 2: Fujitsu Siemens D22W-1
Sweets589 är inte uppkopplad
2012-08-09, 07:44   #22

HugSeal

Medlem

HugSeals avatar

Plats: Linkan

Registrerad: jun 2011

Listan är väl i stort sett självklarheter? Det är ett singlelayerspel. Vill man ha en utmaning så är det väl givet att man inte använder exploits? Kan även rekommendera en korrläsning av listan.

AW m11x
"Citera" för svar
HugSeal är inte uppkopplad
2012-08-09, 21:40   #23

mattias_gbg

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av HugSeal Visa inlägg
Listan är väl i stort sett självklarheter? Det är ett singlelayerspel. Vill man ha en utmaning så är det väl givet att man inte använder exploits? Kan även rekommendera en korrläsning av listan.
Sant =) Listan skrevs som en Youtube kommentar (till en kille som visade massa exploits) och då får man bara använda ett begränsat antal tecken
2012-08-11, 04:02   #24

Snacker

Medlem

Snackers avatar

Plats: Umeå

Registrerad: aug 2011

Hela Skyrim känns förenklat, inte bara strider. Såg nån annan som länkade till http://forums.bethsoft.com/topic/139...ike-morrowind/, verkar nice. Annars kan man ju alltid spela Oblivion eller Morrowind.
Snacker är inte uppkopplad
2012-08-12, 13:03   #25

Fabbeee

Medlem

Fabbeees avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: jul 2012

skirver så jag hittar tillbaka
Fabbeee är inte uppkopplad
2012-08-12, 13:37   #26

mattias_gbg

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fabbeee Visa inlägg
skirver så jag hittar tillbaka
Haha bra ide'
Så här körde jag länge och använde inte expert level destruction förrän jag var typ lvl 45
när dom dödliga drakarna började bli för jobbiga

http://www.youtube.com/watch?v=qcu14...ure=plpp_video

Vore kul om ni andra hade lite klipp att visa
2012-08-28, 08:20   #27

Sca

Medlem

Plats: Karlstad

Registrerad: maj 2009

Hur ändrar man tidskalan? Har börjat köra med kroppsliga behov och det känns som att min nybörjartjuv vill sova hela tiden. Hinner knappt ta mig mellan Riften och Black Briar Lodge utan att karaktären vill börja sova.
Påverkas Basic Need av tidskalan eller är det bara att ställa om i mod-menyn som är inbyggd i spelet?
2012-08-28, 08:32   #28

Sweets589

Medlem

Sweets589s avatar

Plats: Bromölla

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sca Visa inlägg
Hur ändrar man tidskalan? Har börjat köra med kroppsliga behov och det känns som att min nybörjartjuv vill sova hela tiden. Hinner knappt ta mig mellan Riften och Black Briar Lodge utan att karaktären vill börja sova.
Påverkas Basic Need av tidskalan eller är det bara att ställa om i mod-menyn som är inbyggd i spelet?
Skriv in "set timescale to x" i konsolen. Vanilla är x=20.
Asus Geforce 560ti @1000/2340mhz| 3.3Ghz Quad core i5 | 8Gb ram DDR3 Vengeance | Windows 8 | Fractal Design Arc Midi R2i | Skärm 1: Asus VE248 Skräm 2: Fujitsu Siemens D22W-1
Sweets589 är inte uppkopplad
2012-08-28, 13:29   #29

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sca Visa inlägg
Basic Needs påverkas av skalan ja. Personligen kör jag med timescale på 6.
2012-08-28, 23:36   #30

Sca

Medlem

Plats: Karlstad

Registrerad: maj 2009

Citat:
Basic Needs påverkas av skalan ja. Personligen kör jag med timescale på 6.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sweets589 Visa inlägg
Skriv in "set timescale to x" i konsolen. Vanilla är x=20.
Tack tack. Nu kan jag göra annat än att äta och sova.