![]() |
Toivo83´s jultävling - Uppdatering 23/12
Sådär, nu är alla spelen som ska vara med i tävlingen köpta.
Det handlar kort och gott om spel som finns på steam. --------------------------- .: Fråga :. ---------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------- Första deltävlingen kommer ske 2/12 Det blir 2 vinnare. Plats #1 - Laggzor - Vinst: Death Rally Plats #2 - 2combat - Vinst: Towns Andra deltävlingen sker 9/12 Det blir 3 vinnare. Plats #1 - Borge94 - Vinst: Dear Esther Plats #2 - Matte56 - Vinst: iBomber Attack Plats #3 - Roadspig - Vinst: Rochard Tredje deltävlingen sker 16/12 Det blir 3 vinnare. Plats #1 - _tekken_ - Vinst: Trine Complete Collection Plats #2 - scienta - Vinst: Bastion Plats #3 - Henke779 - Vinst: Terraria Sista blir 23/12 Det blir 3 vinnare. Plats #1 - bananfiS - Vinst: XCOM: Enemy Unknown Plats #2 - ilsken - Vinst: Borderlands 2 Plats #3 - Manett - Vinst: Chivalry: Medieval Warfare Plats nr 1: bananfiS med 299st Dom två andra gissade som större delen - 294 st Plats nr 2: ilsken Plats nr 3: Manett --------------------------- .: Info :. ---------------------------------------------------- Har två förutbestämda nr som är tagna antingen något tvåsiffrigt ur ett postnr som t.ex mina föräldrar har osv. Så det finns en tanke bakom alla siffror jag valt ut. Sluttiden för varje tävling är kl 20:00. Det är lite olika pris för plats 1 - 3 , så jag har gjort så gott jag kan att alla ska bli nöjda. Så den som sätter något av nr först blir 1a osv. PM skickas efter vinnarna är hittade. OBS! Kan ta lite tid, men ni blir inte glömda. Kan dyka upp grejer privat som gör att tiderna inte hålls, så var vänliga och respektera det. Inga otrevliga tonlägen,det är jul och tyvärr kan faktiskt inte alla bli nöjda, passar det inte så delta in. Finns dom som uppskattar saker och ting --------------------------- .: Regler :. ---------------------------------------------------- - 1st deltagande per person per söndag. - Man måste varit registrerad sedan juli - 2012 (gnäll på bara) - Av dom alla som prickar rätt, så väljer jag ut 3 vinnare. - Enda som tas i PM är frågor, INGA NR eller deltagande tas genom PM. - Och snälla, gnäll inte, inte som sist fick pm "han gjorde si, han gjorde så" osv, jävla dagis fasoner. - Ni ska ha steam, så man kan skicka över vinsten. - Ni får ej ha just den vinsten sen tidigare, roligare när personer får saker dom EJ har sen tidigare. Upptäcks att ni har, så löser jag problemet då och ska försöka fixa ett annat spel. --------------------------- .: Övrigt :. ---------------------------------------------------- - Frågor eller funderingar, skicka ett pm. - Ha tålamod,räknar med att detta komma EJ gå smärtfritt, brukar alltid bli kaos. - Uppskattas om alla kan sköta det hela på ett snyggt sätt och skippa skitsnack eller annat tråkigt,stör ni er på något så ta det med varandra i PM. - Tar gärna emot klagomål eller tips i PM så länge ni håller det på vuxet sätt och inga tråkiga svordomar,glåpord eller dyligt och skippa paj kastning. Som sagt, lycka till och hoppas det kommer gå bra. |
Citat:
Adventstävling låter kul, ett litet spel om dagen? :) |
Citat:
|
Under julen måste man ju passa på att motverka kapitalismen lite grann, framåt för indiespel!
|
Tack för förslagen, om ni vill så skulle jag uppskatta om ni name-droppade spel som ni skulle vilja se.
|
Gnomoria
Game of Dwarves Cube World: Castle Raiders Lords of Uberdark StarForge.. inte på steam dock.. :\ riktigt kulspel.. :) |
Tycker det kan vara kul med lite Indiespel.
Bastion som kom förra året är ett underbart action rpg. |
kalas, ska skriva ner i listan på vad som uppskattas, hoppas folk blir nöjda =)
|
Super Meat Boy! (Förvisso har jag spelet själv, men då får någon annan chansen att upptäcka denna pärla!) :)
|
Min röst går på indiespel och lite mindre småspel, typ som Limbo, Gateways och trains vs zombies 2. Limbo har jag hört ska vara roligt. :)
Andra förslag jag har är väl Terraria, garrys mod eller någon episod av half life 2. Jag tycker du borde göra en tävling för varje advent, bättre med fler småtävlingar än en stor enligt mig. Edit: Kom på att steam brukar ha finfina reor på bra spel frammåt jul. Kanske något spel av dom som kommer med på rean? |
Citat:
Större spel må vara mer åtråvärda, men skulle hellre se indiespel eller "okända" bra spel ! |
Min röst går på Chivalry: Medieval Warfare
|
Dear Esther,
detta var en väldigt annorlunda spelupplevelse, med en underbar miljö / story. http://store.steampowered.com/app/203810/ |
Håller med dom flesta andra, kör på Indiespel! Ett tips är Towns:
http://store.steampowered.com/app/221020/ |
Serious Sam!
|
Call of Duty 4, GTA IV? Är ju två storspel som är långt ifrån indie, men såg ac3 så.. :)
|
Ska man bara lista spel som man vill ha eller :P
isåfall föreslår jag: Assasins creed 3 (redan föreslaget dock, men vet inte om det spelar nån roll) Garrys mod Xcom enemy unknown crysis 3 medal of honor warfighter |
tack för förslagen.
Då blir så att jag kör varje advent en utlottning med några spel. sen sista advent så får det bli något mer "deluxe" kanske? |
Borderlands 2 skulle inte vara helt fel:)
|
formula 1 2012 borde ordnas
|
Trine och Trine 2 är helt underbara, så dessa kan jag rekommendera till en "bundle". :)
|
Kalas, skriver upp dom i listan.
Börjat finslipa lite till här nu. |
Någon som har lite åsikter på hur vi ska strukturera upp detta?
På något sätt att det flyter på smidigt. Har nu införskaffat 11 vinster. Först advent blir 2 vinnare Andra , tredje och fjärde advent blir det 3 vinnare per gång. Tanken är så att jag drar 10 nr vid varje dragning, sen av dom tio får dom säga ett nytt nr och drar jag två respektive tre vinnare. Som sagt, 3veckor kvar tills första bär av, så vore fint och få klarhet hur vi kan beta av detta på smidigast möjliga sätt. |
Citat:
|
frågade faktiskt om lov till det ,men fick ett nej.
|
Alla Trine spel, Sjukt skoj :D
|
happ, då blir nog inte tävling av pga svenska regler sätter stop.
förbjudet att att låta slumpen avgöra vem som vinner om man inte har tillstånd. Så SweC kan t.ex anmäla det om dom skulle vilja det. Oavsett så är det lagbrott i vilket fall som helst....argh |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Då kan svaret vara allt mellan ~1-100 och det blir då en "lottning". |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:55. |