Letar gammalt spel (90 tals spel)

Permalänk

Letar gammalt spel (90 tals spel)

Minns typ första cut scenen i demot. 3 skepp som flyger 2 som är gråa och oranga och ett som är grått och blått. sen blir ett av skeppen nedskjutet och kameran följer det skeppet tills det kraschar sen får man spela.
känner någon igen det?

spelet är 3D animerad och jag körde det på en gammal pentium II prolle när jag var ung så är ju inge nytt spel x)

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk

Kommer ihåg nu att man flög inte utan man var på marken, tror man satt i ett fordon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Medlem

Hmm, rejsing på marken, fast i skepp/svävare, på pentiumtiden...
Kan det varit Hi-Octane av Bullfrog? Släpptes 95.

Jag minns att de hade lite renderade intron mm, men minns inga specifika cut-scenes.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Inge racing utan man kunde åka omkring dag skjuta och sånt

Tyvärr inte något av spelen ni tipsade om...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Medlem

Du kommer inte ihåg något mer?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skrivet av drotz2000:

Du kommer inte ihåg något mer?

Inte för tillfället.
Enda mer jag kommer på är att skeppen är avlånga på höjden och har 1 motor på varje sida

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av GreenPotatis:

Inte för tillfället.
Enda mer jag kommer på är att skeppen är avlånga på höjden och har 1 motor på varje sida

Skickades från m.sweclockers.com

Vad var det för typ av spel? FPS, 3:e person, strategi...?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Typ fps

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Medlem

MDK? Descent? Lite lite att gå på. Lägg gärna till om du kommer på nåt mer.

Permalänk

klurigt!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Skrivet av Pacman5:

MDK? Descent? Lite lite att gå på. Lägg gärna till om du kommer på nåt mer.

Tyvärr inget av spelen var rätt
Kommer jag på mer så skriver jag det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk

Spelar man som en gubbe på marken eller som nån slags flygmaskin?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Forsaken_(video_game)
inte det du menar.
hann inte med att leta bilder

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenPotatis:

Minns typ första cut scenen i demot. 3 skepp som flyger 2 som är gråa och oranga och ett som är grått och blått. sen blir ett av skeppen nedskjutet och kameran följer det skeppet tills det kraschar sen får man spela.
känner någon igen det?

spelet är 3D animerad och jag körde det på en gammal pentium II prolle när jag var ung så är ju inge nytt spel x)

Du kanske kan leta lite här, brukar själv ta mig en tripp dit när nostalgikänslorna tar överhand

http://www.abandonia.com/

Drog precis hem Oil imperium

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Skrivet av soderkvist:

Spelar man som en gubbe på marken eller som nån slags flygmaskin?

Tror man kör ett mark fordon och kan vara en gubbe. Osäker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Skrivet av SkuM:

http://en.wikipedia.org/wiki/Forsaken_(video_game)
inte det du menar.
hann inte med att leta bilder

Inte rätt tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Skrivet av Kristerj:

Du kanske kan leta lite här, brukar själv ta mig en tripp dit när nostalgikänslorna tar överhand

http://www.abandonia.com/

Drog precis hem Oil imperium

Ska leta där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Skrivet av Kristerj:

Du kanske kan leta lite här, brukar själv ta mig en tripp dit när nostalgikänslorna tar överhand

http://www.abandonia.com/

Drog precis hem Oil imperium

Hitta den inte där

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Medlem

Har du kommit på det?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skrivet av drotz2000:

Har du kommit på det?

Tyvärr inte men funderar på det hela tiden x)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Medlem

kan du skriva hur spelet fungerade.
vad gjorde du?
vad var målet?
hur såg fienderna ut?
bakgrund?
hur såg "ui"t ut?

detaljer över spelet i sig kan hjälpa dig.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenPotatis:

Minns typ första cut scenen i demot. 3 skepp som flyger 2 som är gråa och oranga och ett som är grått och blått. sen blir ett av skeppen nedskjutet och kameran följer det skeppet tills det kraschar sen får man spela.
känner någon igen det?

spelet är 3D animerad och jag körde det på en gammal pentium II prolle när jag var ung så är ju inge nytt spel x)

Måste vara detta du snackar om "Skyroads" heter det!
http://www.youtube.com/watch?v=F6Rovi9QSDk

Kul som satan! ;D

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GreenPotatis:

Tyvärr inte men funderar på det hela tiden x)

Skickades från m.sweclockers.com

Minns du när du lirade? Slutet på 90-talet?

Battlezone 1/2?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenPotatis:

Minns typ första cut scenen i demot. 3 skepp som flyger 2 som är gråa och oranga och ett som är grått och blått. sen blir ett av skeppen nedskjutet och kameran följer det skeppet tills det kraschar sen får man spela.
känner någon igen det?

spelet är 3D animerad och jag körde det på en gammal pentium II prolle när jag var ung så är ju inge nytt spel x)

Har du kommit på det?

Jag blir knäpp på sånt här. Måste lösas.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Lego Master
Skrivet av SeF.Typh00n:

Minns du när du lirade? Slutet på 90-talet?

Battlezone 1/2?

Battlezone! <3

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Det var battlezone 2 tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Medlem

Sitter och lirar detta sedan ett par veckor tillbaka och det är ren och skär nostalgi. Tydligen finns det fortfarande folk som sitter och utvecklar moddar. Senaste patchen är ett måste för att spela detta på en modern dator.

Visa signatur

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.
Ett spel jag inte hittar som jag spelade på yngre dagar, kan vara mellan 98-2001 typ.
Man spelade en "robot" som antingen kunde flyga, gå på marken, eller vara en båt.
Spelet gick ut på att det fanns 2 lag, så fanns det olika pads där man kunde skapa sina trupper som gick mot motståndarens bas, så tog man över ställen etc.
Man kunde också spela splitscreen på det.

Sen fanns det också ett annat spelläge som var mer storybaserat!

Någon som vet vad detta spelet heter? Håller på att bli tokig!

Visa signatur

pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bromi:

Lånar tråden lite.
Ett spel jag inte hittar som jag spelade på yngre dagar, kan vara mellan 98-2001 typ.
Man spelade en "robot" som antingen kunde flyga, gå på marken, eller vara en båt.
Spelet gick ut på att det fanns 2 lag, så fanns det olika pads där man kunde skapa sina trupper som gick mot motståndarens bas, så tog man över ställen etc.
Man kunde också spela splitscreen på det.

Sen fanns det också ett annat spelläge som var mer storybaserat!

Någon som vet vad detta spelet heter? Håller på att bli tokig!

Future cop LAPD?

Visa signatur

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50