Skyrim - Tips vad man ska göra och vad man inte ska göra.

Permalänk

Skyrim - Tips vad man ska göra och vad man inte ska göra.

Tjena, Albin här!

Jag hade tänkt att börja lira Skyrim igen, har lirat det innan men har inte så mycket erfarenhet så jag undrar vad man ska göra och vad man ska undvika för att det ska gå så bra som möjligt, t.e.x tips inom smithing, rätt armor och var man kan hitta bra ställen att få bra armor och items.

Ge gärna så mycke tips ni kan!

Tack på förhand.

/ Albin

Permalänk
Medlem

Ovanför Riften kan du hitta Dwarwen ingots till armor

här är en tutorial : http://www.youtube.com/watch?v=TQGZyDa9nCM
MVH Jocke

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk

Haha tack c:

Permalänk
Medlem

jag gillar att gå upp i smithing så fort som möjligt. gör iron dagger, iron dagger, iron dagger... till du är lvl 99
sen gillar jag att köra two handed + heavy armor, det känns som att det är effektivast. sen om man ska springa långt så är det bara springa naken

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

MODDA DET . Är en bra början

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

jag gillar att gå upp i smithing så fort som möjligt. gör iron dagger, iron dagger, iron dagger... till du är lvl 99
sen gillar jag att köra two handed + heavy armor, det känns som att det är effektivast. sen om man ska springa långt så är det bara springa naken

Samma idé som jag ju

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Smithing, alchemy och enchanting är grymt bra att köra upp redan i början, problemet är att man väldigt lätt blir OP.

Permalänk
Medlem

Lär dig stelth lvl 99 genom dark brotherhood questen. den i stugan där du skall avrätta en av 3 fångar. Bara välja stealth och sätta på autowalk mot ett hörn. Du levlar dessutom karaktären samtidigt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Ska det fuskas så kan ni ju lika gärna använda console-kommandon istället. Det finns roligare saker att göra i spelet än att exploita systemen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Ska det fuskas så kan ni ju lika gärna använda console-kommandon istället. Det finns roligare saker att göra i spelet än att exploita systemen.

TGM!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

TGM ? Vad betyder det? TST!!!

Till TS.
Bry dig inte om huvudquesten dragonborn, den är tråkig. Vandra omkring, upptäck och ha roligt istället.

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

jag gillar att gå upp i smithing så fort som möjligt. gör iron dagger, iron dagger, iron dagger... till du är lvl 99
sen gillar jag att köra two handed + heavy armor, det känns som att det är effektivast. sen om man ska springa långt så är det bara springa naken

Fast att levla smithing till 99 direkt är ju inte alls bra. Eftersom din characterlevel ökar mycket tack vare detta, och att du har relativt låga combatskill-levels så kommer fienderna bli mycket svårare (de blir svårare ju högre level du blir) och som sagt så kommer du skada lite p.g.a att du endast levlat smithing.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Jag tyckte man blev alldeles för överlägsen med smithing/enchanting så den roligaste spelomgången jag hade var när jag helt och håller struntade i dem båda skillsen.

Jag använde bara saker som jag hittade och/eller köpte i affärerna. Men jag gillar rollspela lite och tyckte inte min karaktär inte skulle kunna sånt. Men oj vilken rolig playthrough det blev! Rekommenderar jag starkt!

Man blev mycket gladare när man tex lyckats rensa ett svårt camp eller grotta och faktiskt får saker som är bättre än de man har

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Fast att levla smithing till 99 direkt är ju inte alls bra. Eftersom din characterlevel ökar mycket tack vare detta, och att du har relativt låga combatskill-levels så kommer fienderna bli mycket svårare (de blir svårare ju högre level du blir) och som sagt så kommer du skada lite p.g.a att du endast levlat smithing.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Så länge man lirar på Expert eller lägre spelar det ingen större roll hur man levlar, de flesta fiender går att facerolla ändå.

Dock, poängen med ett sånt här spel är inte att följa en optimal väg "för att det ska bli så bra som möjligt", utan att du gör det du vill/känner för/råkar hamna i och en historia skapas utifrån det.

Visa signatur

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Permalänk
Medlem

Mitt tips för en riktig Skyrim upplevelse, inaktivera fast travel eller sluta använda det. Spelet blir så mycket roligare när man väljer bort alla nymodigheter för folk som är lata och inte har någon fantasi.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

I skyrim ska man inte följa huvudquesten. Första du ska göra är att spring i motsatt riktning tills du är vilse. Det är då spelet börjar.
Skaffa mods som stänger av fast travel och kartan så blir det extra roligt att utforska och hitta rätt när du fått en quest i en by.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Det roligaste imo är att köra daedra quests, dels får man roliga rewards, men framför allt är de ofta roligare än att bara "gå till den grottan och döda alla för att hitta en viss grej"

Sanguine rose och wabbajack är bland mina favoriter i spelet

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Utmana dig själv, t.ex brukar jag försöka cleara ett helt fort med banditer utan att bli sedd av någon, samt ställa kravet att alla kills måste vara slit-throat-killcamen bakifrån

Visa signatur

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Permalänk
Medlem

Du tycks inte ha förstått spelets poäng som utvecklarna jobbat hårt för att uppnå... Spela det som DU vill, det är syftet med spelet, att alla har en egen upplevelse av spelet.

Permalänk
Medlem

Helskön serie bild om draugr där uppe

Skrivet av Zache_:

Fast att levla smithing till 99 direkt är ju inte alls bra. Eftersom din characterlevel ökar mycket tack vare detta, och att du har relativt låga combatskill-levels så kommer fienderna bli mycket svårare (de blir svårare ju högre level du blir) och som sagt så kommer du skada lite p.g.a att du endast levlat smithing.

Mjae, så länge man har material för att löpande förbättra sina vapen och rustning med hjälp av smithingen så jämnar det ju ut sig en hel del:
Med smithing kan du ju i praktiken förbättra både vapenskada och din armour-rating med en skill, istället för att behöva träna upp både en rustningsskill och en vapenskill separat. (som gör att du levlar fortare)
Det går alltså att köra ganska hårt med nästan bara fokus på smithing och ändå överleva strider.
...

Själv är nog annars favoriten archery och stealth. Går att göra mycket skada på det sättet, kombinerat med den där perken som gör att man ger extraskada när man är stealthad. Med mycket stealth kan man ju peppra ner hela rum med fiender utan att knappt bli sedd (kan bli lite OP...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

I skyrim ska man inte följa huvudquesten. Första du ska göra är att spring i motsatt riktning tills du är vilse. Det är då spelet börjar.

Tycker nog att det är idé att följa MQ tills drakar börjar spawna iaf,
hela spelet blir lite konstigt utan dom ...

Permalänk
Skrivet av Hammar:

Tycker nog att det är idé att följa MQ tills drakar börjar spawna iaf,
hela spelet blir lite konstigt utan dom ...

Fram tills man får shout som tvingar dem att landa skulle jag säga. Sjukt bekvämt att ha mot drakar.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Tycker nog att det är idé att följa MQ tills drakar börjar spawna iaf,
hela spelet blir lite konstigt utan dom ...

Det är ingen dum idé. Men jag kör mod som gör spelet mycket svårare och har inte lyckats få ihjäl en drake än.
Just nu lever jag på jaga vilt för att göra armor, tillverka potions och gifter och försöker smyga mig på banditer och försöka ta dom en och en.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Mitt tips för en riktig Skyrim upplevelse, inaktivera fast travel eller sluta använda det. Spelet blir så mycket roligare när man väljer bort alla nymodigheter för folk som är lata och inte har någon fantasi.

och det är inte bara lite segt att gå från rarikstead till riften eller windhelm ? när man redan vet hur vägen går till

du behöver kanske inte bara använda det så ofta

Visa signatur

Born to raise hell